Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

två stycken 144Hz skärmar samtidigt

Hej!

Jag har 2 problem som jag inte lyckas lösa. Jag äger ett 1060 gtx 3GB grafikkort. Samtidigt så äger jag 2st 144Hz. Jag har två frågor egentligen.

1. Kan jag få ut 144Hz på båda skärmarna? Hittills lyckas jag bara få 144 på main skärmen och 60 på andra.

2. Hur ni än svarar på fråga nr1. så undrar jag om det finns någon inställning som gör det möjligt att spela på fullskärm med main skärmen och samtidigt kunna gå över till sekundära skärmen för att t.ex slå upp youtubevideo utan att bli nedtabbad från spelet. För att detta inte ska hända så är jag nu tvungen att använda window-mode. Går det att lösa utan att ha window-mode i spel?

Skärmarna är för övrigt inkopplade med DVI-Dual rakt in i graffekortet.

Tack på förhand, ni är bäst

Permalänk

Två dvi d in i ett 1060? Låter som att du kör med en adapter. Kör båda på dp istället om du har möjlighet, eller åtminstone en av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Två dvi d in i ett 1060? Låter som att du kör med en adapter. Kör båda på dp istället om du har möjlighet, eller åtminstone en av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte helt fel, jag kör 2DVI varav ena går till moderkortet och såklart får endast 60Hz. Men om jag kör ena med DVI i gpu och andra på DP in i gpu så ska jag få ut 144 på båda right?

Permalänk

Korrekt. De inbyggda korten brukar enbart kunna stödja ung. 1920x1080 i 60hz o möjligtvis 1440x900 i 120.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Vag jag lyckats hitta gällande att man blir nertabbad så har jag fått fram lösningen i denna tråd: http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-3106868/dual-monitors-...

Men det känns lite som en B-lösning. Har någon svensk här på sweclockers bättre idéer?

Permalänk
Medlem

Lättaste är väl bara att köpa en till DP kabel så båda skärmarna kör DP till grafikkortet.

Ang spelet så brukar dom flesta spelen ha ett val för "Fullscreen borderless". Kolla efter det alternativet i spelen du spelar så ska du kunna flytta muspekarna mellan skrämarna utan att behöva tabba ner.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
99:e percentilen

Specifikationer är A och O i supporttrådar. Vänligen berätta vilka skärmar du har, om inte annat för trådens framtida värde.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Specifikationer är A och O i supporttrådar. Vänligen berätta vilka skärmar du har, om inte annat för trådens framtida värde.

Förstår precis vad du menar och kan inte annat än att hålla med. Men jag må säga att trådens problem eller fråga har inget större värde i om jag lägger till hela min spec på dator. Då jag vet att vad jag frågar efter endast kräver info om vad jag har för typ av kablar, och att jag vet att skärmarna stödjer 144 samt vad för graffekort. Så behövs ingen annan info. Vad jag har för typ av skärm spelar inte någon som helst roll för er om varför jag inte får ut 144Hz. för om jag ger er info om att den ska kunna ge ut 144Hz då är det ju de som gäller.

Vill inte verka spydig för jag förstår vad du menar. Men förstår du vad jag menar? Mer info än kablar och typ av graffekort samt infon om att skärmen jag har klarar 144Hz ska va det enda som räcker för just min typ av fråga/problem.

Permalänk
Medlem

yes, det ska gå finns ett program för detta, är ej helt 100 men tror programmet heter "actual multiple monitors"

vad den gör är att den låser spelet till skärmen så använder man typ en annan knapp som gör så att musen hoppar över till andra skärmen utan lagg eller urtabbning på spel skärmen

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Förstår precis vad du menar och kan inte annat än att hålla med. Men jag må säga att trådens problem eller fråga har inget större värde i om jag lägger till hela min spec på dator. Då jag vet att vad jag frågar efter endast kräver info om vad jag har för typ av kablar, och att jag vet att skärmarna stödjer 144 samt vad för graffekort. Så behövs ingen annan info. Vad jag har för typ av skärm spelar inte någon som helst roll för er om varför jag inte får ut 144Hz. för om jag ger er info om att den ska kunna ge ut 144Hz då är det ju de som gäller.

Vill inte verka spydig för jag förstår vad du menar. Men förstår du vad jag menar? Mer info än kablar och typ av graffekort samt infon om att skärmen jag har klarar 144Hz ska va det enda som räcker för just min typ av fråga/problem.

Är det problem och hinder att bara berätta ut vilka skärmar du har?

Ingen hjälp kan du få om du säger sådär.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Vill inte verka spydig för jag förstår vad du menar. Men förstår du vad jag menar? Mer info än kablar och typ av graffekort samt infon om att skärmen jag har klarar 144Hz ska va det enda som räcker för just min typ av fråga/problem.

Att skärmarna klarar 144Hz är dock inte alltid tillräcklig information, en del 144Hz-skärmar klarar t.ex. endast 144Hz via DVI. Nu verkar du haft tur och hittat rätt lösning snabbt ändå, men såna här trådar brukar allt som oftast bli en "20 frågor"-lek bara för att trådskaparen inte talar om exakt vilka skärmar det gäller.

Permalänk
Avstängd

1. Ingen aning
2. Borderless Fullscreen om spelet har stöd för det..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av thu3n:

för om jag ger er info om att den ska kunna ge ut 144Hz då är det ju de som gäller.

Nej, det är inte så det fungerar.

Finns en hel del skärmar som enbart kör 144 Hz via en specifik anslutning och är begränsade till 120 eller 60 Hz på övriga anslutningar. Med ytterligare kombinationer av vilka grafikkort man använder och hur man ansluter. Så gott som alltid när denna fråga dyker upp handlar det om att man försöker köra sin 144 Hz-skärm på ett sådant sätt där 144 Hz helt enkelt inte är möjligt.

Men det är förstås omöjligt att säga vad som gör vad om du inte vill berätta vad för prylar du kör.