Fix till en Hårddisk som vibrerar?

Permalänk
Medlem

Fix till en Hårddisk som vibrerar?

Tjena allihopa. Jag har haft min SSD samt min HDD i ungefär 4.5 år. Dock från ingenstans ungefär 1 vecka sedan så började det komma ett väldigt konstigt ljud ifrån datorn, lite som "coil whine" bara att det var mycket högre, öppnade datorn och lyssnade runt och så fort man satte örat mot hårddisken så var det självklart.

Jag har ett fractal design r4 och under hårddisken så finns det som gummi ringar som jag antar ska dämpa vibrationen. Har inte haft tid att fixa det förens nu, vet någon hur jag kan dämpa den, eller är det kanske fel på den? Jag tänkte pröva att bara sätta den I en annan "slot" och se ifall det fixar sig. Men tänkte att det var bäst att fråga folket här

mvh

Permalänk
Medlem

Bara hitta på vad som. Jag körde dubbla uppsättningar gummiringar för att få tyst på min. Annars är det bara pröva vad som. Gummisnodd? Vad som helst som är lite gummiaktigt lite vart som ungefär.
jag tog även ett par gummisnoddar och drog runt släden så den låg mot gummi på kanterna och sådant.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Alright, jag tänkte också på det att bara lägga något gummi-aktigt där. Ska pröva!

Permalänk
Medlem

Har det inte låtit tidigare och plötsligt börjar låta så känns det inte som att upphängningen är största problemet. Jag hade installerat CrystalDiskInfo och tillverkarens egen mjukvara för att stämma av hårddiskens hälsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Har det inte låtit tidigare och plötsligt börjar låta så känns det inte som att upphängningen är största problemet. Jag hade installerat CrystalDiskInfo och tillverkarens egen mjukvara för att stämma av hårddiskens hälsa.

Grejen var den att hårddisken fungerade hur bra som helst. Fixade det genom att byta plats på den samt drog några gummi snoddar för säkerhetsskull.