SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

2080 Ti speldator Mini-ITX

Är på jakt efter dator till bra pris, som är tyst, är lätt att bära med sig (helst mini-itx), har 2080 Ti och 9700K CPU. Datorn skall endast användas till spel, mest BF V. Kommer köpa till ihopbyggnad. Någon som har en läcker konfiguration som kan ge lite inspiration?

Kan också tänka mig betala lite mer för ett intressant chassi. Tycker om LED, får gärna ha fjärrkontroll till LED-styrning och vara synkad på alla sätt och vis med komponenter i datorn för belysning.

Har redan skärm, PG348Q, samt all kringutrustning, så endast dator som behövs. Har Windows också.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

@Majke:
Mini-itx plus 2080ti och 9700K i BF5 och tyst är nog en omöjlig ekvation om det ska vara litet chassi..
Möjligen vattenkylt ?

Permalänk
Medlem

Så länge man kan få det ihopmonterat av butiken, så är vattenkylt okej. Vill inte montera själv, även om jag gjort det mycket förr pga tidsåtgången. Behöver kanske inte vara knäpptyst, men så tyst som möjligt.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Nice, får gärna vara plexi som det var på det chassit, vill gärna se komponenterna! Gott förslag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här kan du hämta inspiration: https://youtu.be/xzs-xCzjUoY

Permalänk
Avstängd

Då du ville ha RGB så kanske CM ufo är nåt att föredra framför Be quiet?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4703283

Lyser upp i fina färger

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Då du ville ha RGB så kanske CM ufo är nåt att föredra framför Be quiet?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4703283

Lyser upp i fina färger

Hade också lite lägre pris, är den ändå bra på att kyla? Och kan man få den att synka med LED på grafikkort exempelvis?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Majke:

Är på jakt efter dator till bra pris, som är tyst, är lätt att bära med sig (helst mini-itx), har 2080 Ti och 9700K CPU. Datorn skall endast användas till spel, mest BF V. Kommer köpa till ihopbyggnad. Någon som har en läcker konfiguration som kan ge lite inspiration?

Kan också tänka mig betala lite mer för ett intressant chassi. Tycker om LED, får gärna ha fjärrkontroll till LED-styrning och vara synkad på alla sätt och vis med komponenter i datorn för belysning.

Har redan skärm, PG348Q, samt all kringutrustning, så endast dator som behövs. Har Windows också.

Om du vill ha tyst så satsa på en fractal design chassi som är ljuddämpad. Men då försvinner rgbn så det är vad du vill ha mest väldig tyst eller mkt med bling bling.. själv tycker jag att rgb är helt meningslöst för att datorn ska användas till att spela på eller något annat och inte ha så mkt annat skit som drar till sig uppmärksamheten. Visst ser det snyggt ut med led/rgb men helt å hållet onödig påkostnad..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Majke:

Hade också lite lägre pris, är den ändå bra på att kyla? Och kan man få den att synka med LED på grafikkort exempelvis?

Tyvärr vet jag inte om man kan synka dess RGB med annan RGB, men man bör kunna göra det.

Jo, den kostar mindre men den kyler ju sämre också

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Om du vill ha tyst så satsa på en fractal design chassi som är ljuddämpad. Men då försvinner rgbn så det är vad du vill ha mest väldig tyst eller mkt med bling bling.. själv tycker jag att rgb är helt meningslöst för att datorn ska användas till att spela på eller något annat och inte ha så mkt annat skit som drar till sig uppmärksamheten. Visst ser det snyggt ut med led/rgb men helt å hållet onödig påkostnad..

LED väger tyngre än helt tyst. Får gärna vara så tyst som möjligt dock.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Majke:

LED väger tyngre än helt tyst. Får gärna vara så tyst som möjligt dock.

Du kan ju få tyst och led/rgb fast då blir det ju stor burk.. typ en fractal design r6 chassi med härdat glas. Men ok det är ju din burk så det är ju du som ska kunna tycka om den och inte jag 😋 det är ju inte jag som ska ha den hehe..

Permalänk

Söker du ett chassi som är litet (volym) eller ett chassi med litet fotavtryck?

Om jag skulle byggt mITX idag hade jag personligen valt:

https://www.silverstonetek.com/raven/products/index.php?model...

Annars hade jag bara kört på ett Meshify C som har litet fotavtryck, nästan lika litet avtryck som INWIN chassit men lite högre då. Men allt blir ju smidigare / billigare med.

Permalänk
Medlem

Hej alla, blev att jag bygger vidare på min egen dator istället, men en polare skulle också ha dator med ungefär samma krav, så där byggde vi ihop en. Om någon annan letar så tyckte vi det var svårt att få ihop Mini-ITX, så vi landade i Micro-ATX istället: med följande delar:

• RTX 2080

• i9 9900K

• MSI Z390M Gaming Edge AC (Micro ATX)

• Corsair 32GB 3200 Vengeance LPX

• NZXT H400i chassi

• Seasonic Focus 750W 80+ Gold

Plus lite andra småsaker som hdd osv.

Visa signatur