Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

När man läser i deras gammla kickstarter F.A.Q så står det att varje tophat kommer med en mounting platform, men när jag tittar i manualen för en så står det box content och visar sidorna och skruvar. Kommer tophats med en mounting platform eller inte?

Nej, du får en med chassit.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

hmm ok

Från F.A.Q
The platform is included with the TopHats and can be placed both on top of the TopHats and in the bottom. Placing the platform in the top (with TopHat in top possition) could be used for separating an AIO, with fans underneath and exposed radiator on top.

Var inte det en stor grej att man kunde bygga på, och stoppa i fler drivar osv med hjälp av top hats och platforms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

hmm ok

Från F.A.Q
The platform is included with the TopHats and can be placed both on top of the TopHats and in the bottom. Placing the platform in the top (with TopHat in top possition) could be used for separating an AIO, with fans underneath and exposed radiator on top.

Var inte det en stor grej att man kunde bygga på, och stoppa i fler drivar osv med hjälp av top hats och platforms?

Iofs så beställde jag bara en top hat. Någon som köpte flera kanske kan komplettera?
Jah fick iaf plattformen med chassit, någon som köpte fler top hats kanske fick fler plattformar med i sitt chassipaket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Jag beställde 4st tophats och fick bara en plattform. Tkr det är lite dåligt då det gör att jag bara kan använda en extra egentligen. Nu har jag fått bunta upp slangen från min aio för annars ligger den emot fläktarna då det är så trångt. Hade jag fått en plattform för var tophat hade jag kunnat ha en mellan där som då slangarna kunna ligga emot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@jazon: Håller med. Sjukt dåligt

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@CooingPendulum: 240mm rad, phanteks GPU block, EK CPU block, DDC, kromade rör och någon form av custom res Först ska jag kunna hitta plats för pumpen och sen kan jag börja planera en loop

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jaha...
Jag tänkte köra g.skill trident z . Kanske ska fundera på att ta bort kylflänsen bara för att kunna köra 120mm fläkten. Men vi pratar alltså inte den inkluderade utan en 15tunn fläkt så? Eller hur är den inkluderade?

När jag körde med Impact'en så visade det sig att fläkten blåste över stickorna, så den gjorde nog mer nytta än någon fläns någonsin skulle gjort(?)

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Ett till paket är nu på.väg till mig, vilket ska vara koppar grillen som jag saknar! Någon annan som fått mail från Louqe idag?

EDIT: Paketet har tydligen funnits på utlämningsstället sen 1:a December...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fick också ett mail för några minuter sedan! 3.8 kg och finns att hämta idag! Ankom till utlämningsställe redan den andra dec, och det ska ha skickats sms som inte finns. aja, ikväll blir det att bygga

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Japp - står att de skickat tre sms med...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ett till paket är nu på.väg till mig, vilket ska vara koppar grillen som jag saknar! Någon annan som fått mail från Louqe idag?

EDIT: Paketet har tydligen funnits på utlämningsstället sen 1:a December...

Yep, fick just ett mail. Står att det aviserats via SMS, men det kom inte till mig.

Så nu kan jag äntligen hämta mitt efterlängtade chassi. Hoppas det är helt och rakt och fint. Blir ju nojjig när man läser här.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Japp - står att de skickat tre sms med...

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, lite udda

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Jo det är ju som sagt Patrik som fick alla sms.
Fick också mitt paket idag, äntligen händer det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

@Vzano: Satan vad nice, önskar jag kunde få tag i en custom res och bra alternativ till pump. Har gjort custom loops innan med PETG rör, hade varit riktigt sjukt att kunna klämma in det här. Dock osäker på om 240mm räcker för min 1800X och Vega64

Permalänk
Medlem

Kul att höra att fler har sina chassin att hämta ut! Ser fram emot era byggloggar i Galleriet

Skrivet av Kwirek:

Japp - står att de skickat tre sms med...

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, samma här Förmodligen även standard-SMS:et från PostNord som de skickar nära jul, "under jul är det många paket som skickas så ber er därför att så snart som möjligt hämta ut ert paket" eller något liknande!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Också ett paket att hämta, funnits på utlämningsstället sen den första december men mail kom nu som för Er andra.
Saknar min tophat så bör vara den!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om fler skruvar kan köpas separat någonstans? Tänker M3x4 och M3x6.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Någon som har koll på om fler skruvar kan köpas separat någonstans? Tänker M3x4 och M3x6.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

En välsorterad järnhandel borde ha det. Clas Olsson och liknande "närbutiker" burkar dock bara ha ner till M4 vad jag sett i gbg iallafall.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av CooingPendulum:

@Vzano: Satan vad nice, önskar jag kunde få tag i en custom res och bra alternativ till pump. Har gjort custom loops innan med PETG rör, hade varit riktigt sjukt att kunna klämma in det här. Dock osäker på om 240mm räcker för min 1800X och Vega64

Har 8600K (undervoltad) och 1070 och då räcker 240mm precis men då hade jag också en svag pump, DC-LT. Behöver hitta någon med CNC som kan fräsa akryl men en sak i taget

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte hört något om min leverans. Kanske inte blir ny dator förrän 2019?

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ett till paket är nu på.väg till mig, vilket ska vara koppar grillen som jag saknar! Någon annan som fått mail från Louqe idag?

EDIT: Paketet har tydligen funnits på utlämningsstället sen 1:a December...

Lite samma för mig, fick trackingnummer idag men paketet har varit på mitt lokala hemköp sedan i Fredags. Så ska gå och hämta det och hålla tummarna att man fått ett någorlunda okej chassi utan en massa fel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

Suck - har fått tre Top Hats och en koppar grill (beställde small, medium och large Top Hat) men inte chassit än och ännu inget nytt mail .... man får hoppas chassit kommer innan jul.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Någon som har koll på om fler skruvar kan köpas separat någonstans? Tänker M3x4 och M3x6.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Jag googlade efter M3x8 till min tophat och de första alternativen går generellt till sidor som säljer prylar till radiostyrda bilar. Generellt välsorterade så där går säkert att hitta även mindre dimensioner!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Suck - har fått tre Top Hats och en koppar grill (beställde small, medium och large Top Hat) men inte chassit än och ännu inget nytt mail .... man får hoppas chassit kommer innan jul.

Har du provat life hacket och mailat direkt till captech?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ett till paket är nu på.väg till mig, vilket ska vara koppar grillen som jag saknar! Någon annan som fått mail från Louqe idag?

EDIT: Paketet har tydligen funnits på utlämningsstället sen 1:a December...

Skrivet av Shinzou:

Fick också ett mail för några minuter sedan! 3.8 kg och finns att hämta idag! Ankom till utlämningsställe redan den andra dec, och det ska ha skickats sms som inte finns. aja, ikväll blir det att bygga

Fick också ett mail idag och när jag spårade paketet så låg det redan på utlämningsstället. Är min Medium tophat i Limestone så nu blir det att färdigställa bygget med två Noctua F12 PWM 120mm fläktar! Ska prova att ha tophatten på två olika sätt: I botten så fläktarna blåser in frisk luft underifrån in i chassit och i toppen så fläktarna hjälper till att blåsa ut varm luft uppåt ut ur chassit.

Ska uppdatera mitt galleri när det är klart.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

En välsorterad järnhandel borde ha det. Clas Olsson och liknande "närbutiker" burkar dock bara ha ner till M4 vad jag sett i gbg iallafall.

Bor man i närheten av Göteborg kan jag inte nog rekommendera Göteborgs Skruvcenter. Ligger på ovädersgatan, i ett litet industriområde "bakom" Lundbytunneln sett från bron. De har i princip allt man kan tänka sig och man kan köpa lösvikt. Är man lite osäker på vilken sorts skruv det är kan man ta med sig originalet och få hjälp från personalen med att hitta rätt bland askarna. Faktum är att jag rekommenderar att fråga först, för det är måååånga hyllor med skruv.

Skrivet av Reiker:

Fick också ett mail idag och när jag spårade paketet så låg det redan på utlämningsstället. Är min Medium tophat i Limestone så nu blir det att färdigställa bygget med två Noctua F12 PWM 120mm fläktar! Ska prova att ha tophatten på två olika sätt: I botten så fläktarna blåser in frisk luft underifrån in i chassit och i toppen så fläktarna hjälper till att blåsa ut varm luft uppåt ut ur chassit.

Ska uppdatera mitt galleri när det är klart.

Utan extra distanser mellan undersidan och underlaget som chassit står på kommer fläktarna vara mer effektiva på ovansidan. Men estetiskt ser det snyggare ut att ha hatten på nertill, även om det är en högst subjektiv åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog Captech borde kunnat investera i lite packmaterial. Jag kände redan när jag hämtade paktet att ngt därinne rörde sig väldigt mkt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Mitt paket såg likadant ut, ingen fara då chassit ligger säkert i sin låda, men det ligger ju en lös plattform till tophat inne i chassit och skramlar också.

Förstår dock inte varför man får en plattform till chassit när det var sagt de skulle komma med hattarna? Och varför man bara får en trots att man beställt 3 hattar, som nämnts ovan.

Utöver detta så förstår jag verkligen inte heller vad captech pysslar med, i fredags fick jag två trackingnr, och idag fick jag ytterligare två trackingnr, varav ett har varit chassit som kom igår, samt ett av de nya har status "är på väg", men de andra två står bara som registrerade. Jag fattar ingenting av detta. Kommer superhattpaketet i form av en hatt per kolli ?

Permalänk
Medlem

Plockat ut mitt spöke nu under eftermiddagen. Det har någon ytterst liten repa på undersidan av framsidan men annars ser det toppen ut.
Blir att bygga lite efter middagen. Spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

Hämtade också ut mitt nu. Riktigt skönt att det äntligen kom. Den mest märkbara "skavanken" var att ena foten var helt off...

Annars var det lite dålig kvalité av cnc på sina ställen, men inget som störde passformen utan mest synliga märken efter maskinen... :/

Kommer lägga ut album sen inför bytet av chassi.