Permalänk

CTS hes-3106 "Nat typ 3"?

Tjenare!
Har haft ganska så mycket strul med vårat nya internet som vi har haft i någon månad nu.
Vårt Modem är en CTS HES-3106 som vi fick från FaluStadsnät.

Problemet är det att vi har Nat typ 3 så allt som har med peer to peer att göra går ej igenom.
Först trode jag det var våran Netgear Router, men gjorde port forwarding + DMZ och prövade att sätta den på Nat typ 1 men fick fortfarande Nat 3 på vårt playstation 4 och problem med allt som har med peer to peer at göra.

Så vi prövade att koppla rakt in i modemet och märkte att det var där som spärren låg men vi fick inget lösen för att logga in på den.
Så jag medelade först Bahnof som skickade oss vidare till FaluStadsnät som senare sa att jag skulle kontakta Bahnof... + gubben från Falustadsnät påstod att modemet skulle vara helt öppet och att de inte fanns några spärrar... och har inte kunnat kontakta Bahnof idag pga alla supporter var upptagna så dom la bara på.

Så skulle höra om det är någon annan som haft liknande problem och som kanske vet lite mer än va dessa jag har ringt till vet.

Permalänk
Medlem

Logga in i din router och kolla vad den säger att du har fått för IP-adress. Sedan går du in på www.mittip.se och jämför med den adressen du ser där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur bahnhof är där du är men jag har behövt registrera enheten mac:adresser på deras portal för att komma ut på nätet överhuvudtaget, kunde du göra det när du kopplade ps4an direkt in i fiberconvertern (CTS-HES-3106)?

Även om du inte har publikt IP (som jocke92 ber dig kolla) borde du åtminstone komma kunna köra ps4:an direkt in i fiberconvertern utan problem.

Permalänk

@liket: Vi kommer ut på nätet utan problem, Behövde inte registrera mig någonstans. Jag kan använda internetet så länge det inte kräver Peer to peer. Tex om jag spelar det nya Red Dead Online så funkar det så länge det inte kommer någon annan in i sessionen.

Permalänk

@jocke92: Ska jag logga in på Modemet eller routern? Routern är de inga problem med, det är självaste modemet.
Om jag går in på routern och kollar får jag en 192.168.1.# adress men på Mittip börjar den på 155.4 så det är olika.

Och om det är Modemet jag måste logga in på så är det de största problemet, Dom vägrar att ge oss lösenordet just nu.
Inte säker på att supporten på både bahnof och Falustadsnät förstod vad jag pratade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin921210:

@jocke92: Ska jag logga in på Modemet eller routern? Routern är de inga problem med, det är självaste modemet.
Om jag går in på routern och kollar får jag en 192.168.1.# adress men på Mittip börjar den på 155.4 så det är olika.

Och om det är Modemet jag måste logga in på så är det de största problemet, Dom vägrar att ge oss lösenordet just nu.
Inte säker på att supporten på både bahnof och Falustadsnät förstod vad jag pratade om.

Du ska göra som jag säger!, logga in på routern och se vad den har fått för adress och jämföra med den adress du ser på www.mittip.se

Modemet är bara en mediakonverterare och inget som har med NAT att göra

Permalänk

@jocke92: Tjenare! skulle bara medela att problemet har blivit löst! felet låg på Bahnof's sida! Dom ger tyderligen ut dålda ip adresser som standard och man fick lov att beställa Public IP, tog 10 minuter så var det fixat. Bahnof har tyderligen deras egna NAT.

Ifall någon har samma problem så gå till denna link Bahnof public ip beställning