Permalänk

Dator 1 - 2 K?

Hej, min lillebror ska nu ha en ny dator men vi är på en ganska tight budget, ifall någon skulle kunna klämma in lite prestanda i en burk som max får kosta 2 K skulle jag bli glad. Tack så mycket i förhand
Vi har allt annat. VI behöver bara dator. Dessutom ska vi bygga den själva.

Permalänk
Medlem

Vad ska datorn användas till?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

2000 kr räcker inte till en helt ny egenmonterad dator om det inte ska vara något riktigt kasst, men titta på begagnatmarknaden. Där kan du nog få en helt okej Sandy Bridge-burk för 2000 kr.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Juus1:

Vad ska datorn användas till?

//C

Mest roblox, lägre grafikkrävande spel.

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni några komponenter alls som kan användas? Gammalt chassi, nätdel, etc? På 2000 kr blir det tight även med begagnade delar.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Har ni några komponenter alls som kan användas? Gammalt chassi, nätdel, etc? På 2000 kr blir det tight även med begagnade delar.

Vet faktiskt inte. Vi har en gammal dator men det går inte att återanvända

Permalänk
Medlem

Kika på blocket alt sweclockers marknad efter en begagnad burk. Det är i princip omöjligt att plocka ihop en ny dator för den budgeten.

Permalänk
Medlem

@gamingkillen05:

Som ovan säger så kommer ni tyvärr aldrig att kunna få ihop en dator med nya delar för den budgeten, det är tyvärr omöjligt. I kundkorgen här under har jag bokstavligt talat tagit det billigaste alternativet som går att hitta och att det fortfarande fungerar. Jag har inte stämt av så att delarna passar etc utan gjorde detta bara för att visa på att en dator i den prisklassen helt enkelt inte är möjlig. Som ovan skriver hade jag rekommenderat att kika runt lite bland vänner och bekanta, se ifall ni kanske kan få tag på en gammal kontorsdator gratis. Ofta går en sådan att slänga in ett billigare grafikkort i och du har en helt okej speldator för 1000kr. Kolla bland vänner, familj och släkt man kan ibland ha tur att hitta lite okej delar som ligger i garaget

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12227833

Permalänk

Har en burk som varit stående ett bra tag nu i mitt förra boende, en färdigbyggd Acer Predator med I5-2320, GTX 660, äkta windows, dual channel 8gb(2x4) 1600ish mhz RAM, 1 Terrabyte hårddisk. Tänkte sälja för ca 2.5

HDD'n är utbytt ca 2015 kort innan slutade använda datorn, GTX 660'n köpte jag nyligen av en Sweclockers medlem. Den ligger söder om Stockholm just nu. Skulle kunna åka över och temperatur testa, benchmarka spel, se hur mycket läs/skriv HDD'n har osvosv ifall intresserad.

Enligt Userbenchmark.com ska GTX 660 vara 18% under GTX 1050 samma Vram, 34% under 1050ti (med 2gb vram ist för 4)

I5-2320 11% under I5-6400, 20% under i5-7400 t.e.x

tillägg