Produktbeskrivning Taurus (ta bort "bloatware")

Permalänk
Medlem

Produktbeskrivning Taurus (ta bort "bloatware")

När man läser beskrivningen står följande

"Vi kommer att installera alla nödvändiga drivrutiner och program, samtidigt som vi tömmer den på allt onödigt så kallad ”bloatware.”"

Vad menar ni men andra halvan där? Det borde ju inte finnas bloatware att ta bort.

Permalänk
Medlem

@suhrim:

Windows 10 har ju en del bloatware dock

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem

@Stromming90: Tror knappast att de sitter och tar bort saker som följer med Windows. Vad menar du de skulle avinstallera isf?

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

@Stromming90: Tror knappast att de sitter och tar bort saker som följer med Windows. Vad menar du de skulle avinstallera isf?

Kan ju vara att de har en installation som redan är rensad en gång och sedan kör in den? Måste ju inte sitta och göra det manuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

@Stromming90: Tror knappast att de sitter och tar bort saker som följer med Windows. Vad menar du de skulle avinstallera isf?

Finns ganska mycket trams som följer med Windows 10. Små testversioner av program, spel osv. Gissar på att det är detta. @Inet svarar nog.

Skrivet av pv2b:

Prova fråga tillverkaren.

Han ställer ju faktiskt frågan i Inets forum..

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av macmann1:

Han ställer ju faktiskt frågan i Inets forum..

Ah, sant. Det noterade jag inte.

Permalänk
Inet

@suhrim:

Hej!

Med bloatware kan det även vara tex spel så som Minecraft eller Candycrush som medföljer i vanliga fall. Det samtidigt som vi ser till att installera drivrutiner utan att installera program så som GeForce Experience, Ai Suite och liknande program.

Ha det gott!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@suhrim:

Hej!

Med bloatware kan det även vara tex spel så som Minecraft eller Candycrush som medföljer i vanliga fall. Det samtidigt som vi ser till att installera drivrutiner utan att installera program så som GeForce Experience, Ai Suite och liknande program.

Ha det gott!

Det låter rimligt, inte samma sak som att "ta bort bloatware" dock. Jag skulle nog formulera det lite annorlunda, typ "Vi installerar endast drivrutiner" eller liknande. Det är ju dock ingen större sak och jag frågade mest för att jag blev nyfiken av formuleringen.

edit: Visste inte att Minecraft och Candycrush kom med Windows 10 så det är helt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Det låter rimligt, inte samma sak som att "ta bort bloatware" dock. Jag skulle nog formulera det lite annorlunda, typ "Vi installerar endast drivrutiner" eller liknande. Det är ju dock ingen större sak och jag frågade mest för att jag blev nyfiken av formuleringen.

Fast han skriver ju i sitt inlägg att de också tar bort bloatware såsom Candy Crush och Minecraft exempelvis.

Permalänk
Medlem

@suhrim: Jag skulle dock säga att Minecraft och Candy crush faller under bloatware, det är inget jag vill ha på min dator och det följer med Windows.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@Forsgren: Hade faktiskt inte noterat att dom följer med Windows 10.

Permalänk
Medlem