Permalänk
Medlem

Köpråd: Stilrent tangentbord och mus

Hej!

Har idag ett logitech g510 tgb som jag har tröttnat lite på utseendemässigt och vill köra mer stilren setup. Undrar vad det finns för några budget alternativ. Brytare osv spelar ingen större roll vad det är för något för min del då det nästan är bättre att dom är tysta just i mitt fall. Spelar inte så mycket längre utan blir mest att skriva och redigera foton/film.

Har någon några tips på något som funkar bra och så undrar jag lite om det är värt att köra trådlöst eller om det kommer att strula de gångerna man väljer att spela.

Budgeten ligger på ca 500kr...

Permalänk
Avstängd

Jag tycker MS gör en del rätt stilrena möss och tangentbord. Din budget räcker inte riktigt till de bästa dock men kolla exempelvis på Microsoft Wireless Desktop 900.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag tycker MS gör en del rätt stilrena möss och tangentbord. Din budget räcker inte riktigt till de bästa dock men kolla exempelvis på Microsoft Wireless Desktop 900.

Tack, gillar det! En sak jag är lite orolig över är hur det fungerar i spel och liknande? Vid redigering osv spelar det ju ingen större roll.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av virre567:

Tack, gillar det! En sak jag är lite orolig över är hur det fungerar i spel och liknande? Vid redigering osv spelar det ju ingen större roll.

Det beror lite på spel skulle jag säga. Är det hardcore CS/Cod/PUBG-liknande så nej. Musen har en ganska dålig sensor för snabba rörelser, och tangentbordet verkar sakna N-key rollover.
Däremot är det nog inga problem i säg CIV VI och lite mer långsamma spel som inte kräver lika mycket från kringutrustningen.

Med en budget runt 500 kronor för både tangentbord och mus kommer troligen alla har liknande egenskaper som Desktop 900.
Vad är det för spel det handlar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det beror lite på spel skulle jag säga. Är det hardcore CS/Cod/PUBG-liknande så nej. Musen har en ganska dålig sensor för snabba rörelser, och tangentbordet verkar sakna N-key rollover.
Däremot är det nog inga problem i säg CIV VI och lite mer långsamma spel som inte kräver lika mycket från kringutrustningen.

Med en budget runt 500 kronor för både tangentbord och mus kommer troligen alla har liknande egenskaper som Desktop 900.
Vad är det för spel det handlar om?

Allt möjligt, tröttnar på spel rätt snabbt men kör väl lite fps bland annat men även typ cities. Måste inte vara trådlöst heller egentligen. Får man något mycket bättre om man går upp till dubbla budgeten som inte skriker gaming osv?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av virre567:

Allt möjligt, tröttnar på spel rätt snabbt men kör väl lite fps bland annat men även typ cities. Måste inte vara trådlöst heller egentligen. Får man något mycket bättre om man går upp till dubbla budgeten som inte skriker gaming osv?

För möss skulle jag rekommendera G305 som är en riktigt bra trådlös mus med väldigt lång batteritid, för en rimlig peng.

Tangentbord är lite knepigare eftersom alla som har N-key rollover i lägre prisklassen ser också ut som skit. Det som återstår är enklare modeller utan N-key rollover, men det kanske inte drabbar dig nämnvärt heller. Dock kan jag inte rekommendera något tangentbord i den klassen, men tips är att försöka känna på några i butik.

Permalänk
Medlem

Som tidigare G305 från logitech sen tycker jag att ducky tangentbord inte skriker gaming och är bland de bästa på marknaden finns 100 tals olika layouter tex helvita eller helsvart utan märkningen på keycaps tex till alla färger med genomskinlig bogstäver till graverade bokstäver så att man kan känna dem. Här är ett av standard nu https://www.dustinhome.se/product/5011081376/one-grey-x-grey

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P