HBO Nordic - Flashkrav borttaget?

Permalänk
Medlem

HBO Nordic - Flashkrav borttaget?

Kan hända att jag inte riktigt hängt med i det senaste "scoopet" gällande HBO men loggade precis in på HBO Nordic via webbläsaren och tänkte kolla läget hur det ligger till med flash, dvs. om de gått ifrån det osv. Får inget felmeddelande om att jag inte har installerat flash. Har de gått vidare till html5?

Visa signatur

System: Asus Z97-P | Intel Core i5 4690K 3,5GHz | ASUS Geforce GTX 1060 Dual OC 6GB | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | Samsung SSD 860 EVO 500GB | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Cooler Master Hyper 212 Evo | Corsair CX600M 600W | Corsair Carbide 200R
Kringutrustning: 23" Dell UltraSharp U2311H | 24" Acer Predator XF240H | Svive Triton Gaming | Kingston HyperX Pulsefire | Steelseries Arctis 7 Wireless

Permalänk
Medlem

@volkl: vilken webläsare?

Permalänk
Medlem

@niclasc: Firefox!

Visa signatur

System: Asus Z97-P | Intel Core i5 4690K 3,5GHz | ASUS Geforce GTX 1060 Dual OC 6GB | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | Samsung SSD 860 EVO 500GB | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Cooler Master Hyper 212 Evo | Corsair CX600M 600W | Corsair Carbide 200R
Kringutrustning: 23" Dell UltraSharp U2311H | 24" Acer Predator XF240H | Svive Triton Gaming | Kingston HyperX Pulsefire | Steelseries Arctis 7 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av volkl:

Kan hända att jag inte riktigt hängt med i det senaste "scoopet" gällande HBO men loggade precis in på HBO Nordic via webbläsaren och tänkte kolla läget hur det ligger till med flash, dvs. om de gått ifrån det osv. Får inget felmeddelande om att jag inte har installerat flash. Har de gått vidare till html5?

Det är möjligt för jag märkte samma sak. Trodde det hade med att Chrome uppdaterades till 72 vilket stämde överens med tiden, men de kanske äntligen gått från Flash nu då alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det är möjligt för jag märkte samma sak. Trodde det hade med att Chrome uppdaterades till 72 vilket stämde överens med tiden, men de kanske äntligen gått från Flash nu då alltså.

Ja, sedan i Tisdags kör de med HTML5 istället för Flash.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Lego Master

Ah. Det förklarar varför jag tyckte texten såg konstig ut när jag kollade GoT häromdagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Inte för att HBO-nordics webspelare någonsin fungerat särskilt bra för mig (flash och dåliga funktioner om man jämför med Netflix t.ex), men nu kraschar den stup i kvarten och kommer aldrig ihåg vart man senast var i ett avsnitt.

Samma sak med firefox, safari, chrome etc.

Någon annan som upplevt samma problem?

Permalänk
Avstängd

Det var ju bra, välkommen in i nutiden liksom. Var precis på väg att säga upp HBO för att de inte stöder mina enheter som jag har i vardagsrummet. Min HTPC går via en VPN som blockas av HBO, och jag orkar inte växla fram och tillbaka mellan VPN och vanligt nät, och de har ingen app till XBox och webbläsaren på XBoxen stöder inte flash.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Det var ju bra, välkommen in i nutiden liksom. Var precis på väg att säga upp HBO för att de inte stöder mina enheter som jag har i vardagsrummet. Min HTPC går via en VPN som blockas av HBO, och jag orkar inte växla fram och tillbaka mellan VPN och vanligt nät, och de har ingen app till XBox och webbläsaren på XBoxen stöder inte flash.

Citerar mig själv för så bra kunde det förstås inte vara. HBO borde funka i Edge på XBoxen men så är inte fallet. Unsupported browser, use Chrome, FF or Safari.

Så... uppsagt.