Mitt FB konto är hackat och jag kan ej få tillbaka det.

Permalänk

Mitt FB konto är hackat och jag kan ej få tillbaka det.

Jag var i thailand i två veckor. Loggade in på facebook på något guesthouse och har antagligen glömt att logga ut eller så var det keylogger på datorn. När jag försöker logga in via mail så skickar sidan mig till den som tagit över kontot "Alan Tony". Han har ändrat mail och mobilnummer så jag kan inte använda någon recovery alls. Han skickade till alla mina vänner och bad dom föra över pengar, sen blockade han dom.

Jag vill gärna ha tillbaka kontot eftersom jag har foton där som jag inte har någon annan stans och jag bad även folk jag lärde känna adda mig på facebook så vi kunde hålla kontakt senare.

Så facebooks hjälpsida / recovery skickar mig bara i en loop. Det verkar vara omöjligt att få kontakt med någon från facebook för att på så sätt slipper de svara på alla dumma frågor eller hjälpa folk med problem och därmed spara väldigt mycket personalkostnader. Jag kan bevisa att kontot är mitt men vet ej var jag ska vända mig? Någon som har nån bra idé om vad jag kan göra för att få tillbaka det?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teddyboii:

Jag var i thailand i två veckor. Loggade in på facebook på något guesthouse och har antagligen glömt att logga ut eller så var det keylogger på datorn. När jag försöker logga in via mail så skickar sidan mig till den som tagit över kontot "Alan Tony". Han har ändrat mail och mobilnummer så jag kan inte använda någon recovery alls. Han skickade till alla mina vänner och bad dom föra över pengar, sen blockade han dom.

Jag vill gärna ha tillbaka kontot eftersom jag har foton där som jag inte har någon annan stans och jag bad även folk jag lärde känna adda mig på facebook så vi kunde hålla kontakt senare.

Så facebooks hjälpsida / recovery skickar mig bara i en loop. Det verkar vara omöjligt att få kontakt med någon från facebook för att på så sätt slipper de svara på alla dumma frågor eller hjälpa folk med problem och därmed spara väldigt mycket personalkostnader. Jag kan bevisa att kontot är mitt men vet ej var jag ska vända mig? Någon som har nån bra idé om vad jag kan göra för att få tillbaka det?

Tacksam för all hjälp!

Vilken hjälpsida / recovery är det du syftar på?
Enligt denna länk ser det ut som du ska kunna svara på personliga frågor, identifiera vänner i kort och liknande saker. Inte provat själv men ta en koll och se om inet det där leder dig på rätt bana.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Inaktiv

Varför har du inte haft 2 stegs verifiering på?

Så man måste få en kod via sms om man ska ändra något i inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Varför har du inte haft 2 stegs verifiering på?

Så man måste få en kod via sms om man ska ändra något i inställningarna.

Den frågan hjälper inte TS i den situationen som han/hon är i nu.

Lycka till TS! Det borde ju vara enkelt för Facebook att lösa detta.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast
Skrivet av twk:

Den frågan hjälper inte TS i den situationen som han/hon är i nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Såklart att det gör, med denna infon så kan han så fort som han kommit in igen säkra sitt facebook konto, samt alla andra konton han har som tillåter 2-steg för i princip resten av hans liv.

Ister kan just ha sparat TS flera års problem relaterat till sina konto ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Såklart att det gör, med denna infon så kan han så fort som han kommit in igen säkra sitt facebook konto, samt alla andra konton han har som tillåter 2-steg för i princip resten av hans liv.

Ister kan just ha sparat TS flera års problem relaterat till sina konto ^^

😜👍

Permalänk

@anon298854: Nej det hjälper mig inte just nu. Jag har i princip inte ändrat några säkerhetsinställningar sedan jag blev medlem vilket var kanske 11 år sen.

Permalänk
Skrivet av twk:

Den frågan hjälper inte TS i den situationen som han/hon är i nu.

Lycka till TS! Det borde ju vara enkelt för Facebook att lösa detta.
Skickades från m.sweclockers.com

Ja det borde verkligen vara enkelt för fb att lösa. Problemet är att komma i kontakt med dom då de inte har någon sorts kundtjänst över huvud taget.

Permalänk

Kanske ett bra tillfälle att sluta med fb?

Permalänk
Medlem

Min mor vart tvungen att skicka in bild på hennes legitimation(med vissa delar utsuddade) för att verifiera hennes identitet när 2-stegsverifireringem failerade(hennes gamla telefonnummer hade inaktiverats). Borde ju gå att lösa med något liknande för din del.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jag undviker ofta 2-steps verification för att jag tycker det är krångligt och för lätt att förlora om man använder app. Tex när man byter mobil och inte tänker på arr flytta över, om man nu förstår hur man flyttar över. sms verifikation undviker jag helt. Har 2-stegs på Google men inte Microsoft som på vissa tjänster kör med att man också ska leta rätt på deras hemsida för att skapa ett unikt id för tex en Xbox.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av BananaFace:

Min mor vart tvungen att skicka in bild på hennes legitimation(med vissa delar utsuddade) för att verifiera hennes identitet när 2-stegsverifireringem failerade(hennes gamla telefonnummer hade inaktiverats). Borde ju gå att lösa med något liknande för din del.

Detta hade jag gärna gjort men jag lyckas inte ens komma till det steget. Jag tror det stramat åt personalkostnader ännu hårdare kanske? Jag har försökt all möjlig recovery som går att göra(enligt min mening).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddyboii:

Ja det borde verkligen vara enkelt för fb att lösa. Problemet är att komma i kontakt med dom då de inte har någon sorts kundtjänst över huvud taget.

I-lands problem 😀, jag var bara tvungen säga det.

Problemet ligger i att du har inte vidtagit några säkerhetsåtgärder sedan du blev medlem, sa du. Nästan vid varje ny inloggning brukar Facebook påminna sina användare om nya ändringar om regler och säkerhet och uppmanar meddlemar att vidta de råd, vilka du har helt struntat i, du och ett antal miljoner till. Så från Facebooks sida förmodligen tycker de att man har gjort allt att förvarna sina medlemmar. Det ligger helt på din sida och bevisa att kontot är helt enkelt ditt, eftersom förlusten av ditt konto har inte orsakats av underliggande fel på själva plattformen. Så tolkar jag detta fallet. Om du har lagt en del bilder via telefonen till Facebook så finns det möjlighet att de blev synkade på telefonens moln tjänst. Långsökt men värt och kolla.

Skickades från m.sweclockers.com