min dator börjar lagga på csgo

Permalänk
Medlem

min dator börjar lagga på csgo

Hej på er,

Min dator har börjat lagga när jag kör csgo, efter 2-3 matcher (dödsmatcher). Den har aldrig laggat förr, har uppgraderat drivisarna till videokortet och kört winupdate, hjälper inte. Är det en ominstallation som krävs eller vad kan jag göra för att det ska flyta bättre?
Även wow har börjat se mycket sämre ut, grafikmässigt. Pixligt liksom. Någon som har nå förslag innan jag blåser burken?

spec: gtx 960, i7, 16 ram (bärbar)

Permalänk
Medlem

hur varm blir datorn ? hur många fps får du ?

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

Att döma av vad som skrivs på CS GO forumet på Reddit verkar det närmast vara fritt fall just nu med massiva FPS drops och annat. Är imponerad att dom lyckats hålla liv i detta spel så länge dom dom gjort men nu verkar det tyvärr som åldern börjar synas rejält...

Permalänk
Medlem

min fps ligger mellan 130-300 av vad jag kan se.. temp på datorn har jag ingen aning om

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Att döma av vad som skrivs på CS GO forumet på Reddit verkar det närmast vara fritt fall just nu med massiva FPS drops och annat. Är imponerad att dom lyckats hålla liv i detta spel så länge dom dom gjort men nu verkar det tyvärr som åldern börjar synas rejält...

Ironiskt nog postade jag detta exakt samtidigt som hela CS GO nätverket tycks ha gått ner world wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av HayWire:

min fps ligger mellan 130-300 av vad jag kan se.. temp på datorn har jag ingen aning om

Jo, massiva FPS drops är tyvärr rätt vanligt i CS GO. Du kan köra ett program t.ex. som HWInfo för att se hur temperaturerna rör sig över tid. Vet att det även sägs att det finns någon bug i CS GO som gör att det tappar prestanda efter ett tag, har för mig att det var relaterat till ljudet. Men vad som egentligen gäller idag och vad som gällde för 5 år sedan är svårt veta med CS GO, samt vilka av de 200 olika "consol hack" som finns som faktiskt gör något bättre och vad som bör undvikas. Hoppa verkligen att Valve tar sig i kragen och släpper ett modernt CS snart om dom vill hålla det vid liv.

Permalänk
Medlem