Permalänk
Medlem

Linux desktop 190322

Då börjar mitt tema blir klart, har några små justeringar kvar att göra men i stort är det klart, det är baserat på Arc-Dark. Man kan väl sammanfatta det med att det färgmässigt är en korsning av Arc-Dark och Adapta-Dark fast med min egen spinn på det så att det funkar ihop med "Zafiro" ikontema och väggpappert, som också är mitt eget. Ikonerna i sidobaren är utvalda ikoner från Zafiro-ikonerna som modifierats färgmässigt.
Klockan och systeminfon är Conky.
Mer info finns i "screenfetch" i 2:a bilden.

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Då börjar mitt tema blir klart, har några små justeringar kvar att göra men i stört är det klart, det är baserat på Arc-Dark.
Man kan väl sammanfattade med att det färgmässigt är korsning av Arc-Dark och Adapta-Dark fast med min egen spinn på det så att det funkar ihop med "Zafiro" ikontema och väggpappert, som också är mitt eget !
Mer info finns i "screenfetch" i 2:a bilden.

Besök galleriet här

Det ser helt lysande ut. Har alltid gillat lite mörkare och melankoliska färgteman. Jag undrar däremot vad du kör för upplösning? Enda anledningen till att jag fortfarande kör Windows, är för att Linux har sådant dåligt stöd för fractal scaling (125%,150% istället för 100%, 200% etc).

Med tanke på arbetet du har lagt ned, har du hittat en lösning för det problemet eller det kanske inte var ett problem ifrån början?

Oavsett vilket så är det riktigt Snyggt!

5/5 badbollar

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Ja, det är snyggt och nu vill vi såklart ha ett tutorial

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Det ser helt lysande ut. Har alltid gillat lite mörkare och melankoliska färgteman. Jag undrar däremot vad du kör för upplösning? Enda anledningen till att jag fortfarande kör Windows, är för att Linux har sådant dåligt stöd för fractal scaling (125%,150% istället för 100%, 200% etc).

Med tanke på arbetet du har lagt ned, har du hittat en lösning för det problemet eller det kanske inte var ett problem ifrån början?

Oavsett vilket så är det riktigt Snyggt!

5/5 badbollar

Tack så hjärtligt för det !

I dagsläget så använder jag upplösningen 1920x1080, så nu är det inga problem.
Men inom dom närmsta veckorna så kommer jag uppgradera till en 34" skärm, då kan det möjligen bli problematiskt.
Återstår att se, får i så fall justera efter behov. Nu siktar jag inte på 4K upplösning första hand, av flera anledningar.
Framför allt eftersom jag har taskig syn så blir 4k upplösningar problematiskt för mig och precis som du nämner så är "hdpi" och "fractal scaling" fortfarande problematiskt under linux. Så det får bli en skärm med QHD upplösning och en vass panel, färgmässigt, då jag ssslar med photo e.t.c.

Skrivet av anemic:

Ja, det är snyggt och nu vill vi såklart ha ett tutorial

Tack för dom orden !

Egentligen inte mycket till tutorial.
Bara till att flytta mappen till

/usr/share/themes

och sedan ställa in temat i inställningarna för ditt DE.
Men jag har väl funderingar på att lägga upp och länka till allt på min Github.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fint,

Här kommer min
Dirty

Clean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Fint,

Här kommer min

Yes..har sett den i Linuxdelen av forumet !
Riktigt stilrent och snyggt !

Är den "ditt eget" väggpapper, eller finns det att ladda ner någonstans ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Yes..har sett den i Linuxdelen av forumet !
Riktigt stilrent och snyggt !

Är den "ditt eget" väggpapper, eller finns det att ladda ner någonstans ?

Skamlöst stulet från allt och alla.
https://ufile.io/oxflj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Skamlöst stulet från allt och alla.
https://ufile.io/oxflj

HAHAH...tack för det !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stilrent!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Stilrent!

Tack !

Visa signatur