Permalänk
Medlem

OVPN blockerad! Av vem?

Har försökt använda min betalda OVPN tjänst några dagar nu men allt som har med OVPN att göra är spärrade! Kan inte ansluta med klienten och kommer inte åt någon av OVPNs sidor från någon enhet. Hur tar man reda på var blockeringen sitter? Har Bahnhof som ISP och där sitter nog inte problemet. Så j*via irriterande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gredd:

Har försökt använda min betalda OVPN tjänst några dagar nu men allt som har med OVPN att göra är spärrade! Kan inte ansluta med klienten och kommer inte åt någon av OVPNs sidor från någon enhet. Hur tar man reda på var blockeringen sitter? Har Bahnhof som ISP och där sitter nog inte problemet. Så j*via irriterande!

https://www.ovpn.com/sv/contact

Eller

support@ovpn.com

Permalänk
Medlem

Verkar som om min default DNS inte är uppdaterad. Funkar med googles 8.8.8.8. Är det Bahnhofs DNS jag får om den tilldelas automatiskt? Vilken DNS är egentligen "bäst" att använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havsbris:

tack

Permalänk
Medlem

@Gredd: Har du testat OVPNs dns adresser?

... Change the DNS servers in the list to: 46.227.67.134 192.165.9.158 ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

@Gredd: Har du testat OVPNs dns adresser?

... Change the DNS servers in the list to: 46.227.67.134 192.165.9.158 ...

Dom borde ju vara uppdaterade med OVPNs adresser iallafall. Undrar om dom är bra i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gredd:

Dom borde ju vara uppdaterade med OVPNs adresser iallafall. Undrar om dom är bra i övrigt.

Varför har du en vpn? Vill du undvika någon ser vilka sidor du besöker, tjänster du använder? Om så, då kanske du skall använda dig av dns:en som vpn-företaget har...

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Varför har du en vpn? Vill du undvika någon ser vilka sidor du besöker, tjänster du använder? Om så, då kanske du skall använda dig av dns:en som vpn-företaget har...

Haha, jo det är sant.