Kan jag köra ett Asus GTX 1060 dual med ett Msi GTX 1660 i samma rig?

Permalänk

Kan jag köra ett Asus GTX 1060 dual med ett Msi GTX 1660 i samma rig?

Har nyligen börjat intressera mig för datorer och hårdvara, så är inte så hajj på allt än. Har sökt mig tokig på om jag kan köra dessa två kort i samma burk, om dom kan arbeta tillsammans för bättre prestanda. Är detta möjligt?

Visa signatur

|| ASUSTeK COMPUTER INC. TUF B360-PRO GAMING | Intel Core i5 @ 3.60GHz Coffee Lake 14nm Technology | 16gb RAM Crucial 2400Mhz Dual-Channel | NVIDIA GeForce GTX 1660 Armor OC 6Gb (MSI) | 1st 111GB KINGSTON SUV500120G (SATA-2 (SSD)) 1st 476GB SAMSUNG MZVLW512HMJP-00000 (SSD)) ||

Permalänk
Medlem

Kort och långt svar: nej.

Permalänk
Medlem

Varken 1060 eller 1660 stödjer sli, du behöver två dyrare kort minst rtx 2080 eller gtx 1080, och du kan bara köra sli med samma sorts kort, inte blanda. Dessutom ger sli ofta massa problem och är sällan värt det om du frågar mig, men andra tycker anorlunda. Hur som helst, svaret på din fråga är nej och nej.

Permalänk

Då 1060 inte har stöd för SLI så nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kiddethekid:

Har nyligen börjat intressera mig för datorer och hårdvara, så är inte så hajj på allt än. Har sökt mig tokig på om jag kan köra dessa två kort i samma burk, om dom kan arbeta tillsammans för bättre prestanda. Är detta möjligt?

Du kan köra dem i samma maskin men som andra redan påpekat stödjer ingen av dem SLI så nej, de kommer inte att kunna arbeta ihop och du kommer inte att tjäna något på att ha dem tillsammans.

Permalänk
Permalänk

Jag hade läst om att sli inte var en möjlighet, men jag hoppades på någon väg runt sli, men det var ett dött lopp. Tack för snabba svar! Nu kan jag sluta söka som en tok, har dock lärt mig en hel del om gpus, och deras funktioner dom senaste dagarna!

Visa signatur

|| ASUSTeK COMPUTER INC. TUF B360-PRO GAMING | Intel Core i5 @ 3.60GHz Coffee Lake 14nm Technology | 16gb RAM Crucial 2400Mhz Dual-Channel | NVIDIA GeForce GTX 1660 Armor OC 6Gb (MSI) | 1st 111GB KINGSTON SUV500120G (SATA-2 (SSD)) 1st 476GB SAMSUNG MZVLW512HMJP-00000 (SSD)) ||