Permalänk
Medlem

Docka som klarar 3 skärmar

Nån som har erfarenhet av vettig docka som klarar tre skärmar med 2560x1440 (eller mer) på alla tre skärmarna? Gärna anslutning till laptopen via USB-C.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Kolla om lenovo graphics dock med gtx1050 klarar det.

USB C är inte tillräckligt utan thunderbolt 3...

Permalänk
Rekordmedlem

Förtydliga vad du söker, ovanstående verkar ha tolkat det som att du vill ansluta ett externt grafikkort, jag tolkar det som att du vill ansluta 3 skärmar till datorn via en "kontaktdocka"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Förtydliga vad du söker, ovanstående verkar ha tolkat det som att du vill ansluta ett externt grafikkort, jag tolkar det som att du vill ansluta 3 skärmar till datorn via en "kontaktdocka"

Vilket som går bra beroende på vad som krävs. Jag hittar ingen docka (än iaf) som tar så hög upplösning på tre skärmar. 2st 4k finns det några som klarar av. Krävs externa grafikkort för att klara 3st 2560x1440?

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ecce:

Vilket som går bra beroende på vad som krävs. Jag hittar ingen docka (än iaf) som tar så hög upplösning på tre skärmar. 2st 4k finns det några som klarar av. Krävs externa grafikkort för att klara 3st 2560x1440?

Du verkar ju vilja ha 3 spelskärmar, 1440 verkar inte heller stödjas av någon tripplehead adapter så frågan är om det går att lösa det utan externt grafikkort.
Det finns skärmar med usbinkoppling (och eget grafikkort) men det är kontorsskärmar i 1920x1080 och inte några spelskärmar med 1440 och 2x4k är faktiskt högre upplösning än 3x 2560x1440.

Det kanske går att lösa om du skippar dockan för videoinkopplingen för det verkar finnas dualheadadaptrar som klarar 1440, och i så fall hänger det "bara" på om din dator klarar av upplösningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
99:e percentilen

Berätta vilken laptop och vilka skärmar det handlar om, så kanske vi kan hjälpa till.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har för mig att Dell TB16 dockan klarar det, om du har thunderbolt 3.
(Ingen aning hur kompatibel den är med andra märken än Dell.)

Permalänk
Medlem

Jag använder flera datorer. Dels macbook pro (2018) och dels Lenovo Thinkpad X1Yoga (2018). Båda har USB-C, macen har thunderbolt, Lenovon har inte det om jag minns rätt. Men macen är det jag kör mest. Ingen av dom har nåt fancy grafikchip, jag är ett fan av intels hårdvara eftersom dom tenderar skriva stabila drivrutiner. Lenovon kör väl UHD 620 eller nåt sånt. Detta är inte för spel, jag vill ha upplösningen för att ytan är användbar i mitt jobb. Så skärmens prestanda utöver upplösningen är rätt irrelevant. Jag har en skärm nu som är 27" och kör 2560x1440, så jag skulle vilja komplettera med minst en till, men helst två om det går. Därför skulle jag vilja ha en docka/lösning som passar för det. Det är fullt möjligt att laptopparna inte tixar 3st skärmar med den upplösningen men det blir ett framtida problem, just nu vill jag inte köpa en underdimensionerad docka, och hoppades att någon kanske köpt något sådant och kunde dela med sig av sina erfarenheter.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.W:

Har för mig att Dell TB16 dockan klarar det, om du har thunderbolt 3.
(Ingen aning hur kompatibel den är med andra märken än Dell.)

Jag tror jag har testat den hos en av våra kunder. Men dels var nog upplösningen där 1080p och dels är ena skärmen ansluten med DSUB15. Inte ok. I övrigt funkade det dock bra.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature