Vad var bäst (och sämst) på E3 2019?

Permalänk
Relik 📜

Vad var bäst (och sämst) på E3 2019?

Jaha, nu är årets E3 över! Själv är jag hemma igen, och har fått en normal natts sömn allt resande till trots! Min kropp har inga problem med jetlag direkt, till skillnad från @Jacob som blir ett totalt vrak..

I alla fall! Vad tyckte ni var bäst med årets E3? Eller var allt katastrof? Det sistnämnda är många som säger, och jag som var på plats kan både förstå samt hålla med lite. E3 2019 var helt klart ett mellanår, men "sämsta någonsin" vet jag inte. Ett par stora titlar lyfte mässan, till exempel Cyberpunk 2077, FFVII Remake och Borderlands 3. Förutom det en hel hög halvljumna, typ Outer Worlds och Squares Avengers-spel.

Höjdpunkten för mig var väl ("tråkigt" nog) Cyberpunk 2077. Även om jag tror det är för hypat ser spelet sjukt bra ut. Kan inte tro annat än att det blir en succé. Annars är jag som tidigare sagt sugen på The Outer Worlds, även om jag inser det inte är en AAA GOTY-kandidat.

Överraskning annars, Minecraft Earth! Lite mer "low key" kanske, men var väldigt roligt det lilla vi testade. På andra sidan stängslet, blev besviken på det jag såg av Jedi: Fallen Order. Kan inte sätta fingret på exakt vad, men det spelet ger mig än så länge precis noll sug eller Star Wars-känsla.

Så, shoot! Toppar och dalar från årets E3!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

I topp var Cyberpunk 2077 och Borderlands 3 för min del... Men det jag väntar mest på, Death Stranding, verkade inte dyka upp på E3 i år.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av roxkz:

I topp var Cyberpunk 2077 och Borderlands 3 för min del... Men det jag väntar mest på, Death Stranding, verkade inte dyka upp på E3 i år.

Nej, Sony var inte på mässan alls och därmed inte heller några Sony-spel!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nej, Sony var inte på mässan alls och därmed inte heller några Sony-spel!

Ah, det förklarar saken! Inte hunnit hålla mig överdrivet uppdaterad ärligt talat.
Får hålla tillgodo med den långa trailern som släpptes istället.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av roxkz:

Ah, det förklarar saken! Inte hunnit hålla mig överdrivet uppdaterad ärligt talat.
Får hålla tillgodo med den långa trailern som släpptes istället.

Vi har ju lansering i november, så inte ENORMT långt kvar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Snusfri

Bäst: Watch Dogs Legion för mig helt klart.
Sämst: Bethesda's hela show.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av THB:

Bäst: Watch Dogs Legion för mig helt klart.
Sämst: Bethesda's hela show.

Tycker ändå Bethesda gjorde typ exakt vad de behövde, runt till exempel FO76. Med det sagt, var precis noll överraskningar. Kändes på plats med, upplevdes nedskalat mot i fjol.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

För mig är det som följande.

Bäst:
Final Fantasy VII Remake
Att Square Enix visade upp något från FFVII Remake gör per automatik att de vinner E3 för min del Men lyckligtvis var det som visades upp riktigt jädra lovande, och vi fick dessutom lanseringsdatum. Allt från presentation till utvecklat stridssystem ser riktigt lovande ut. Det enda som ger fog till oro är hur temposättningen i berättelsen blir nu när de delar upp upplevelsen, men på det stora hela tror jag det blir riktigt bra. De har ju ändå den bästa berättelsen i spelmediet att bygga på.
Jag skrev av mig lite mer detaljerat om mina tankar i den här FZ-krönikan.

Hela Nintendos E3-Direct
Sett till hela presentationen var Nintendo utan tvekan bäst. De visade upp en salig mängd spel i rasande takt, i flera olika genrer och spelsmaker, och de allra flesta släpps i år (eller samma kväll som presentationen). De visade dessutom upp en liten teaser för uppföljaren till The Legend of Zelda: Breath of the Wild, vilken ser ut att ta en mörkare och mer allvarlig ton. Ruskigt taggad på det! Det enda negativa jag har att säga är att Nintendo (igen) inte sade ett knyst om Metroid Prime Trilogy, vilket de väldigt gärna får ta tummen ur om.

Devolver Digital
Deras presentation var lika udda och rolig som den var bisarr och blodig. De brukar hålla underhållande presentationer, men årets tog det till en ny nivå. Spelen var väl kanske inte världens mest intressanta, utöver Carrion, men presentationen var top notch.

Sämst:
Bethesda
Ja det finns väl ingen konkurrens här. Från inhyrd överentusiastisk hejaklack till att förvänta sig beröm för att lägga till NPC:er i Fallout 76 till att lägga till drakar i ESO (slow clap). Den enda räddningen kom från presentationen av Ghostwire och Doom Eternal, men det är inte Bethesdas egna utan från uppköpta studios så det ser jag som separata titlar löst kopplade till moderskeppet.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd

AMD och cyberpunk + keanu vann e3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Bästa var nog BOTW 2 revealen sen Cyberpunk2077. Det sämsta va det lilla jag såg av Bethesda

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Grejen med E3 för mig är stora överraskningar. Vilket saknades.
Det mesta visste man redan om. Så detta år kändes överlag ganska meh. Tror.. hoppas 2020 kommer bli väldigt mycket bättre med nextgen runt hörnet.

Bäst var väl CP2077, men det är ju något man hypat sen man blev klar med witcher 3, inte så stor wowkänsla.
Sämst; Allt med Bethesda

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Bäst:
För mig blir nog det nog Microsoft generellt. Dom visade upp sjukt mycket men framför allt Game Pass for PC med Halo MCC som jag är riktigt taggad på. Kommer bli konstigt att spela Halo med mus och tangentbord så man faktiskt kan sikta på riktigt. För Project Scarlett var det ganska roligt att dom på förhand påstod att den skulle bli bättre än PS5, som nu visar sig vara nästintill identisk baserat på vad båda säger om konsolerna.

Sämst:
Det blir Bethesda som på förhand sa att det kommer bli en ganska tom presentation, och mycket riktigt blev det så. Inget nytt från varken Starfield eller nästa Elder Scrolls, där den sistnämnda är betydligt mer förståelig eftersom Starfield ska bli klart först. Självklart visades andra titlar upp, men det är inte riktigt från Bethesda själva så räknar bort dom lite fräckt.

Permalänk
Medlem

@loevet: jag tycker det var synd att trailern för my name is pedro (som fö ser asballt ut) var så förstörd med chromatic abberation-effekter. trailern han släppte för mer än ett år sedan i forumtråden på fz såg klart bättre ut :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Sämst var ju Bethesdas hela event.
Tyckte Microsoft samt Amd var mest intressant.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

AMD + FF7:Remake tyckte jag var bäst

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Bäst var utan tvekan Cyberpunk. Trevlans att dels få se lite nytt men att få ett datum det äntligen kommer var nice, och sättet de meddelade datumet på var inte dåligt det heller

Sämst får jag nog stämma in i kören som säger Bethesda. Lite mer konkret info från deras nya saker hade ju vart fint men icke. Kan se glaset som halvfullt iaf för nästa år blir det nog ordentligt från dem (hoppas jag)

Tröstpris/andraplats till Microsoft som visade massvis med smarrigheter också, det är trevligt att se dem satsa mer på PC! Med nya burken jag bygger till hösten går jag ju över till W10 så deras inställning att släppa spel på PC och konsol gör ju att man följer dem med spänning numera liksom. Överraskade mig, trodde annars att Ubisoft skulle bli min tvåa innan E3 men icke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Cyberpunk, The Outer Worlds och Minecraft dungeons är väl dom som är mest intressant
Tråkigtast var väl allt mobil drivel

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Keanu Reeves och Cyberpunk var bäst tycker jag

Besviken över att det var ganska tunt med intressanta spel, förvånade tunt

Hajenspelet, kommer inte ihåg vad det hette men det kommer jag absolut att testa

Baldurs gate 3 ser jag också framemot

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vill fö lyfta fram och nominera Phil Spencer till kategorin årets märkligaste på E3.

I en intervju med PC Gamer angående AoE 4

"We’ll talk about it more this year. Relic’s great as a studio, we’re making good progress with it. One of the things I loved about our show is the things that we didn’t show."

...ok?!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@trickeh2k: ja jag blev inte heller lika imponerad av My name is Pedro i år som i fjol, men jag insåg inte då varför. Kanske var effekterna som du är inne på? Hur som helst ser det absolut imponerande ut, hoppas det blir lika bra som det ser ut att kunna bli!

Coffee Stain Studios strategispel Songs of Conquest såg ju också mäkta fint ut! Härligt variant av Heroes of Might & Magic III-formeln men ändå med deras egna prägel på det. Kan nog bli riktigt trevlig, ska definitivt hålla ett öga på det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Är nog första året då jag inte kollat på en enda video/stream från E3, det man såg på schemat såg tyvärr inte alls lockande ut.

Edit: Ser fram emot flera spel som fanns där men har ju redan sett videos om dem innan.

Permalänk
Medlem

Keanu Reeves.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@loevet: själv så var coffestain en annan överraskning - men ett helt annat spel. tror det här har potential att bli svinkul

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bland dom bättre E3 imo. Nintendos presentation "vann". Kan vara något subjektiv då jag är Nintendo + PC spelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd

Shenmue III var bäst, givetvis.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Sämst:
Bethesda
Ja det finns väl ingen konkurrens här. Från inhyrd överentusiastisk hejaklack till att förvänta sig beröm för att lägga till NPC:er i Fallout 76 till att lägga till drakar i ESO (slow clap). Den enda räddningen kom från presentationen av Ghostwire och Doom Eternal, men det är inte Bethesdas egna utan från uppköpta studios så det ser jag som separata titlar löst kopplade till moderskeppet.

Precis. Hade Bethesda inte fått välja sin publik själva så hade det låtit väldigt annorlunda. Fast då hade dom antagligen aldrig visat sig ens.

Skrivet av Autodidact:

Shenmue III var bäst, givetvis.

Bäst på att göra Kickstarter-backers förbannade i alla fall.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roffe:

Bäst på att göra Kickstarter-backers förbannade i alla fall.

Ja, fast ett äkta Shenmue-fan gnäller inte över sådant. För min del var det väl investerade $100.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Ja, fast ett äkta Shenmue-fan gnäller inte över sådant. För min del var det väl investerade $100.

Japp för det är helt ok att bara ändra från steam till EGS exclusive utan att refunda backers.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Defender:

Japp för det är helt ok att bara ändra från steam till EGS exclusive utan att refunda backers.

Vem har sagt att de inte kommer att återbetala gnälliga backers?

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Körde igenom FF7 då det begav sig men fastnade aldrig. (Föredrog faktiskt FF8, älskar alla chars i 8:an) Men är enormt taggad för FF7 Remake och vill köra det, nu!

Nintendo vann klart, Cyberpunk såg bra ut, kändes som gamla filmatiseringen av Johnny Mnemonic med Keanu Reeves.

Microsoft såg verkligen ut som om de satsar på allvar och imponerade lite. AMD imponerade också. Och Bethesda var precis så tillgjorda och tråkiga som jag hade förväntat mig. >_>

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit