Nya Firefox för Android i officiell beta

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Nya Firefox för Android i officiell beta

Såg att den kommande kraftigt förbättrade Firefox för Android släppts i öppen beta. De hoppas på skarp release i höst. I samband med release kommer den nuvarande Firefox för Android att pensioneras (gå in i underhållsläge) och inte få fler uppdateringar.
https://www.androidpolice.com/2019/06/27/mozillas-next-genera...

Jag kör Firefox på mobil, eftersom den stödjer tillägg som t.ex. ublock origin. Observera att denna öppna beta inte än har stöd för tillägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Testat lite kort och den känns snabb. Mörka temat är trevligt. Gillar jag inte att ha adressfältet längst ner. Det ska vara uppe och döljas automatiskt när man skrollar nedåt på sidan. Sen är bokmärken väldigt gömda, i nuvarande version kan jag ha dem som startsida vilket gör att jag mycket snabbt kan komma till de sajter jag vill. Så en helt ok start, får se hur den blir till release.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Trevligt att det kommer en stor uppdatering på firefox android, har kört som primär webbläsare länge, men haft lite problem på slutet som gjort att jag kört opera ett tag. Förhoppningsvis kommer någon text reflow funktion till nya versionen, jäkligt smidigt och skönt på icke mobil anpassade hemsidor

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Define R4 -|- Asus Maximus VI Formula -|- Intel Core i7-4770K -|- Cooler Master V8 GTS -|- Corsair 16GB (2x8GB) Vengeance PRO -|- ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2 -|- Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum -|- Samsung 840 EVO 120GB (OS) -|- Samsung 840 EVO 250GB (Spel/Program) -|- ca 6TB Mekaniska diskar För allt annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2003

Trevligt, här ska testas! På desktopsidan har jag haft Firefox som primär browser sedan 0.x dagarna då den hette Phoenix, så självklart måste jag ju hoppa på Fenix också Har aldrig varit riktigt nöjd med mobilversionen av Firefox, så hoppas denna blir bra.

XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ
O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Villan
Registrerad
Jul 2001

Behövs, nuvarande är ett crash-monster.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019
Skrivet av Dunde:

Behövs, nuvarande är ett crash-monster.

Har aldrig haft en enda krash tror jag. Och jag har alltid 10-20 flikar uppe .

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Jag hoppas att de fixar alla "gaps" mellan Fenix och Fennec (nuvarande Firefox på android).
Inget stöd för tillägg, kan inte lägga till sökmotorer, inget about:config, inga synliga flikar, kan inte välja bokmärken som startsida, adressfält nere....många saker som kommer att få mig att stanna på Fennec även när nya features slutar komma.