Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med Killer Nic och google chrome

Permalänk
Medlem

Problem med Killer Nic och google chrome

Hallå!

Jag har problem med en dator och moderkort med killer nic. I början fungerade det knappt alls (blev utsparkad ur spel osv). I dagsläget har jag uppdaterat drivrutiner och avinstallerat killer control center som är mjukvaran för nätverkskortet. Jag kan spela utan att bli utsparkad och allt fungerar felfritt, förutom google chrome.

Chrome startar och börjar läsa in sidor men kommer aldrig fram 90% av tiden. Har testat att köra utan tillägg, incognito, helt nyrensat och nyinstallerat men utan framgång. Någon som vet vad som kan orsaka detta eller hur man löser det? Min chansning är fortfarande på killer e2500 nätverskortet som sitter på mitt moderkort.

Mvh Farf4r

PS: Alla andra webbläsare som jag testat har fungerat felfritt.

Permalänk
Medlem

Killer baseras ju på Artheros så kör in deras driver ist förutsatt att senaste driver _utan_ suite inte löste det.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Blev tokig på mitt Killer NIC i min Dell XPS 9570 (Liksom den undermåliga kylningen, ljudbuggar och allt annat lågbudget skräp man har monterat i den "high-end" dator det ändå påstås vara) och bytte till ett Intel 9260 NIC istället. Rekommenderar dig att göra detsamma. Om det nu är trådlöst det gäller.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4738030

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Blev tokig på mitt Killer NIC i min Dell XPS 9570 (Liksom den undermåliga kylningen, ljudbuggar och allt annat lågbudget skräp man har monterat i den "high-end" dator det ändå påstås vara) och bytte till ett Intel 9260 NIC istället. Rekommenderar dig att göra detsamma. Om det nu är trådlöst det gäller.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4738030

Tack för svar! Ser helst till någon lösning som inte kräver ny hårdvara. Det är endast trådbundet detta gäller dessutom.

Permalänk

http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads

Testa andra drivrutiner. Kolla i aktivitetshanteraren vad du ligger på i minnesanvändning. Kan va minnes läcka?

Borde lösa sig med standard drivrutin, jobbigt annars =/

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Har kontaktat Killer Networkings support och bett om Atheros drivers till mitt nätverkskort men istället fått en lista med drivrutiner och uninstallers som jag gjort under dagen. Inget av det har dock hjälpt. Tänkte därför kika om någon vet ifall det skulle fungera bra med en usb ethernet adapter och sedan inaktivera E2500 i enhetshanteraren? Eller är det bättre med en pcie nätverkskort? Kan bli lite svårt med det sistnämnda då det går en del kablar till mitt kraken g12 på grafikkortet som blockerar pcie platserna.

Tacksam för all hjälp!

Mvh Farf4r

Permalänk
Medlem

@Farf4r: Eftersom alla andra webbläsare och att spela online fungerar, är jag tveksam till att det är fel på ditt nätverkskort.
Om det är bara Chrome som inte fungerar, känns det som det är där felet ligger.

Nån annan kanske kan ge bra tips om hur man felsöker Chrome.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)