Permalänk

Gta fungerar inte!

Hej! Nu är det så att jag började spela gta på en annan dator för ett tag sedan då gta inte har fungerat på min tidigare dator. Så på dator 1 (min signatur) går det inte att spela gta (steam) på. På dator 2 går det att spela gta (steam). Kan gta ha slutat fungera på dator 1 för att jag har hållt på med mods och skit. I sådanafall finns det ett sätt att få bort den filen eller var det är som gör så att gta inte funkar. Förutom att återställa datorn. För jag har massor med program och spel som jag inte orkar ladda ner igen. Så jag undrar om någon av er har en lösning på mitt problem.

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

Rimligtvis är det moddarna som sabbat ditt GTA.
Du kan prova göra en repparation av GTA genom steam. Då återställer du eventuellt trasiga filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@henkiii: Hur gör man det då. Jag håller iallafall på att ladda ner gta igen

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

Steam har en artikel som beskriver hur: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2037-QEUH...

Att tabort och sedan installera spelet på nytt borde dock ge samma resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@henkiii: Jag har testat att ladda ner gta igen och verifiera filerna. Men gta fungerar fortfarande inte

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

Gissar på att det är GTA V? I så fall, om du använder OpenIV bör alla mods ligga i en mapp som heter just mods.
Tar du bort* den mappen bör GTA V startas utan några mods.

*Säkrast att flytta mappen till t.ex. skrivbord för att se om det är mods som strular innan du tar bort.

Permalänk
Medlem

Du får nog beskriva vad problemet är. "GTA funkar inte" kan innebära 20 olika saker.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

@coae: Jag kan inte använda openiv heller. Det har slutat fungera. Jag har testat att ta bort hela grand theft auto mappen i steam mappen. Och där inne ligger ju mods mappen. Men det funkar ändå inte

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk

@Jonny Myran: Jag har spelat gta innan på denna dator jag skriver på nu. Men jag har moddat genom openiv och skit. Och sedan helt plötsligt när jag skulle in och spela gta så kraschar det bara i loading screenen. Och openiv kan jag inte installera heller. Så jag tror att det är en fil eller liknande som har kraschat gta. Detta har hållt på i ett halvår+ nu. Och varför jag inte vill återst'lla datorn är ju för att jag som tidigare har sagt. Jag har asmycket spel och program som jag inte orkar ladda ner igen

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

Skicka printscreen på ditt fel meddelande.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB