Kingston lanserar HyperX Cloud Alpha S med stöd för virtuellt surround

Permalänk
Melding Plague

Kingston lanserar HyperX Cloud Alpha S med stöd för virtuellt surround

HyperX Cloud Alpha är en populär hörlursmodell för spelare med en tilltalande kombination av kvalitet och låg prislapp. Nu följs modellen upp av Cloud Alpha S med stöd för virtuellt surround.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig Beyerdynamic DT 990 PRO eller likvärdiga med inbyggd mic så så kan jag tänka mig köpa något som riktar sig till "gamers".

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ge mig Beyerdynamic DT 990 PRO eller likvärdiga med inbyggd mic så så kan jag tänka mig köpa något som riktar sig till "gamers".

Instämmer. Det hade varit trevligt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ge mig Beyerdynamic DT 990 PRO eller likvärdiga med inbyggd mic så så kan jag tänka mig köpa något som riktar sig till "gamers".

? https://www.komplett.se/product/915457/datorutrustning/kringutrustning/headset-tillbehor/headset/beyerdynamic-mmx-300-v2-gaming-headset

Edit: Btw om Alpha S har samma konstruktion som den äldre Alpha, så ska man vara lite försiktig med att köpa dessa, då elementen ligger direkt mot örat, finns ingen stoppning i öronkuddarna mellan öra och element. Går kanske bra om man har små öron eller öron som ligger mot huvudet.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Ge mig Beyerdynamic DT 990 PRO eller likvärdiga med inbyggd mic så så kan jag tänka mig köpa något som riktar sig till "gamers".

Gamingheadset med öppen konstruktion lär ju knappast hända, DT770 däremot vore dock en trevlig rebrand i gamingformat. Men då kan man lika gärna köpa en direkt och sätta på en modmic eller nåt liknande.

De första hyperx cloud var ju en rebrandad takstar pro80 med tillhörande mikrofon, så det var faktiskt gamingheadset med väldigt bra ljud för priset, till skillnad från de flesta gamingheadset på marknaden. Vet inte hur det är med dom nya hyperx cloud dock.

Visa signatur

I7 8700k 5GHz | 16GB DDR4 @ 3.2GHz | ASUS Strix 1070Ti | ASUS Maximus X Hero | EVGA G2 750W | NH-D15

Permalänk
Medlem

Hade ett kingston hyperx cloud 2 headset i två år sen började lädret släppa och plasten börja spricka riktig skit kvalite. Så köpte jag ett Xtrfy h1 för 1000kr på rea för två år sen och det ser ut som nytt fortfarande och mycket bättre ljud.

Permalänk
Avstängd

Har ett cloud 2 headset och är riktigt nöjd med det. Har haft ca 1 år 3 månader. Ljudet är i klass med HD58X. Brukar använda dom lite överallt förutom vid datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ge mig Beyerdynamic DT 990 PRO eller likvärdiga med inbyggd mic så så kan jag tänka mig köpa något som riktar sig till "gamers".

Köp Antlion Modmic så blir det ett headset.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Köp Antlion Modmic så blir det ett headset.

Jag har en bra mic under skärmen
Poängen med vad jag skrev är att vill en ha bra lurar för musik och spel så finns det få som kombinerar det bra.
Det är märkligt att det inte finns fler alternativ för denna målgruppen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hjälpsam

Svettiga öronkuddar klädda med plast?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kan de inte släppa dessa som trådlösa? Flight är för grunda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem
Skrivet av blåsippa:

Gamingheadset med öppen konstruktion lär ju knappast hända, DT770 däremot vore dock en trevlig rebrand i gamingformat. Men då kan man lika gärna köpa en direkt och sätta på en modmic eller nåt liknande.

De första hyperx cloud var ju en rebrandad takstar pro80 med tillhörande mikrofon, så det var faktiskt gamingheadset med väldigt bra ljud för priset, till skillnad från de flesta gamingheadset på marknaden. Vet inte hur det är med dom nya hyperx cloud dock.

Finns öppna gaming headset/headsets. Audio Technica ATH-ADG1x https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3466923

Bra mick, bra för förstapersonspangare. Stor ljudbild och bra på att lokalisera ljud. Dock är ljudkvalitén högst medioker.. Personligen skulle jag aldrig använda dessa för annat än panga dataspel. Inget för den som söker en lattjo eller neutral/platt/naturlig ljudupplevelse.
Det är en "gaming"-produkt, och med det kommer ett finfint påslag på prislappen. Vilket är alltför vanligt förekommande.

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Finns öppna gaming headset/headsets. Audio Technica ATH-ADG1x https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3466923

Bra mick, bra för förstapersonspangare. Stor ljudbild och bra på att lokalisera ljud. Dock är ljudkvalitén högst medioker.. Personligen skulle jag aldrig använda dessa för annat än panga dataspel. Inget för den som söker en lattjo eller neutral/platt/naturlig ljudupplevelse.
Det är en "gaming"-produkt, och med det kommer ett finfint påslag på prislappen. Vilket är alltför vanligt förekommande.

Sant, men just den där är en kraftigt överprisad ATH AD700X med en tillhörande mic. Borde bli betydligt billigare att köpa en AD700X med separat mik faktiskt.
Står dock fast vid att isolation är viktigare än ljudbild framförallt när det gäller FPS-spel.

Visa signatur

I7 8700k 5GHz | 16GB DDR4 @ 3.2GHz | ASUS Strix 1070Ti | ASUS Maximus X Hero | EVGA G2 750W | NH-D15

Permalänk
Medlem

Jag har enbart kört på Beyerdynamic "gaming" (1339, MMX) lurar sen ett x antal år tillbaka, parat med sound blaster Z ljudkort (och nu med ett externt SB ljudkort) och det har funkat finfint för mig iaf.
Beyerdynamic MMX300 Gen 2 är det jag kör i dagsläget, med Elite Velour öronkuddar från Dekoni Audio.
https://dekoniaudio.com/product/dekoni-audio-elite-velour-ear...

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |