Hej!
Jag upptäckte igår att mitt Facebook-konto har blivit hackat och att någon har återställt mitt lösenord. Jag har gått in och återställt lösenordet igen, men för att komma vidare står det följande: "Du har bett oss att be om en 6-siffrig inloggningskod när någon försöker komma åt ditt konto från en ny enhet eller webbläsare. Ange den 6-siffriga koden från din kodgenerator eller en tredjepartsapp nedan". Mitt konto är alltså inställt på tvåfaktorautentisering vilket jag inte minns att jag har ställt in. Om den är inställd på tvåfaktorsautentisering bör man få kod via sms. Det säger mig att den som hackat har ändrat numret.
Eftersom jag är utlåst från mitt konto kan jag inte få tag på koderna via annan enhet och jag kan inte gå in i mitt FB-konto för att generera en kod.
Jag laddade upp mitt id (eftersom det verkar vara det sista alternativet för att bevisa vem man är) men får inget svar från Facebook.
Sammanfattningsvis så tolkar Facebook mig som en främmande användare som försöker logga in på en extern enhet. Jag vet inte hur jag ska komma in på mitt konto igen. Vet någon hur jag ska lösa detta? Tacksam för hjälp!!