Kommer inte åt mitt Facebook-konto/hackad

Permalänk

Kommer inte åt mitt Facebook-konto/hackad

Hej!

Jag upptäckte igår att mitt Facebook-konto har blivit hackat och att någon har återställt mitt lösenord. Jag har gått in och återställt lösenordet igen, men för att komma vidare står det följande: "Du har bett oss att be om en 6-siffrig inloggningskod när någon försöker komma åt ditt konto från en ny enhet eller webbläsare. Ange den 6-siffriga koden från din kodgenerator eller en tredjepartsapp nedan". Mitt konto är alltså inställt på tvåfaktorautentisering vilket jag inte minns att jag har ställt in. Om den är inställd på tvåfaktorsautentisering bör man få kod via sms. Det säger mig att den som hackat har ändrat numret.

Eftersom jag är utlåst från mitt konto kan jag inte få tag på koderna via annan enhet och jag kan inte gå in i mitt FB-konto för att generera en kod.

Jag laddade upp mitt id (eftersom det verkar vara det sista alternativet för att bevisa vem man är) men får inget svar från Facebook.

Sammanfattningsvis så tolkar Facebook mig som en främmande användare som försöker logga in på en extern enhet. Jag vet inte hur jag ska komma in på mitt konto igen. Vet någon hur jag ska lösa detta? Tacksam för hjälp!!

Permalänk
Medlem

Även din mail är ändrad? Då går du in på mailen och klickar på meddelandet från facebook om att du inte godkänner ändringen av din epost.

"Obs! Om e-postadressen som är kopplad till ditt Facebook-konto har ändrats kan du återställa ändringen. När en e-postadress ändras skickar vi ett meddelande till det tidigare e-postkontot med en särskild länk. Du kan klicka på den länken för att återställa ändringen av e-postadress och säkra ditt konto"

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Gurk: Hej!

E-postadressen verkar inte vara ändrad. Men problemet är just att jag behöver en kod för att komma in på mitt konto och koden ska skickas som sms. Det kommer dock inget sms hur många gånger jag än försöker Ett annat alternativ är att länka mitt FB-konto till en autentiseringsapp och få koden via appen. Dock behöver jag kunna logga in på FB för att kunna göra detta. Så blir ett moment 22.

Permalänk
Medlem
Skrivet av care_lind:

@Gurk: Hej!

E-postadressen verkar inte vara ändrad. Men problemet är just att jag behöver en kod för att komma in på mitt konto och koden ska skickas som sms. Det kommer dock inget sms hur många gånger jag än försöker Ett annat alternativ är att länka mitt FB-konto till en autentiseringsapp och få koden via appen. Dock behöver jag kunna logga in på FB för att kunna göra detta. Så blir ett moment 22.

Då är jag med.

När det är så på det viset säjer facebook såhär:
"This is a critical case and the only way you can recover your account is by reporting your account to Facebook Support center.

From the Facebook Help Community, in the Ask Your Question box, mention your issue in details.

They will contact you and ask for your legal documents. Here you need to show the legal documents of your self.

They will verify the documents to identify your profile and if they find the issue with your account is the same as you have mentioned. They will re-approve your profile."

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Gurk: Tack för ditt engagemang och hjälp
Det är klurigt att kontakta Facebook, jag har fyllt i en rapport om problemet, men frågan är om någon ens tittar eller svarar på rapporterna?

Permalänk
Inaktiv

Du får säkert vänta en vecka på svar.

Permalänk

Hej. Har råkat ut för exakt samma sak och försökt med allt.. Fick du tillbaka ditt konto tillslut? Hur gjorde du?

Permalänk

Hej!
Även jag har råkat ut för exakt samma sak...
Skickat in mitt ID men får bara ett autogenererat svar.
Någon har kopplat en så kallas 2fa (authenticator) till mitt konto och det verkar bottarna som svarar på mejl hos Facebook ej förstå.. Även om jag beskrivit i detalj.
Hur kommer jag till facebook help center? Hittar ingenstans där jag kan ställa en fråga likt ett forum som detta.

Mvh, Sebastian (Haft mitt konto i 11år så oerhört värdefullt för mig).

Visa signatur

Mvh Bastian

"Undervisar inom IT/Tekniska ämnen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baastiaan92:

Hej!
Även jag har råkat ut för exakt samma sak...
Skickat in mitt ID men får bara ett autogenererat svar.
Någon har kopplat en så kallas 2fa (authenticator) till mitt konto och det verkar bottarna som svarar på mejl hos Facebook ej förstå.. Även om jag beskrivit i detalj.
Hur kommer jag till facebook help center? Hittar ingenstans där jag kan ställa en fråga likt ett forum som detta.

Mvh, Sebastian (Haft mitt konto i 11år så oerhört värdefullt för mig).

Enligt den här:
https://hacked.com/how-to-recover-a-hacked-facebook-account/#...
Så verkar handläggningstiden vara betydligt längre än dom där 48h som det står om, Corona nämns som anledning.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Detta är anledningen till att jag förlorat tilliten till Facebook! Tänk om man har företag och är beroende av Facebook och så händer något sådant här. Andra tjänseter på nätet är inte så här paranoida, dessutom är den här "anklagande" attityden "du har missbrukat", ett mycket stort fel i uppförandet gentemot potentiella kunder.

Permalänk
Skrivet av care_lind:

Hej!

Jag upptäckte igår att mitt Facebook-konto har blivit hackat och att någon har återställt mitt lösenord. Jag har gått in och återställt lösenordet igen, men för att komma vidare står det följande: "Du har bett oss att be om en 6-siffrig inloggningskod när någon försöker komma åt ditt konto från en ny enhet eller webbläsare. Ange den 6-siffriga koden från din kodgenerator eller en tredjepartsapp nedan". Mitt konto är alltså inställt på tvåfaktorautentisering vilket jag inte minns att jag har ställt in. Om den är inställd på tvåfaktorsautentisering bör man få kod via sms. Det säger mig att den som hackat har ändrat numret.

Eftersom jag är utlåst från mitt konto kan jag inte få tag på koderna via annan enhet och jag kan inte gå in i mitt FB-konto för att generera en kod.

Jag laddade upp mitt id (eftersom det verkar vara det sista alternativet för att bevisa vem man är) men får inget svar från Facebook.

Sammanfattningsvis så tolkar Facebook mig som en främmande användare som försöker logga in på en extern enhet. Jag vet inte hur jag ska komma in på mitt konto igen. Vet någon hur jag ska lösa detta? Tacksam för hjälp!!

Hej! Jag har nu blivit hackad och har provat alla tips i en vecka och skickat in bild på mitt körkort (många gånger) som de har krävt för att identifiera mig.
Men det enda de skickar tillbaka är en inloggningskod som gör att jag hamnar i steg 1 igen och nästa steg, steg 2 är den där autensifieringskoden som ska skickas med sms till mig och den kommer ju INTE till min mobil utan till den där som lyckades hacka mitt konto.
Jag har haft mitt konto i så många år så jag har många fina minnen där från den tiden min mor fortfarande levde. Hon gick bort alldeles för tidigt i cancer ...... så jag vill verkligen ha tillbaka MITT konto och vill inte skapa ett nytt som alla råder mig att göra för då är ju alla våra fina minnen borta.
Så är det någon som vet eller känner någon som vet hur man ska få sitt konto tillbaka eller få Facebook att förstå att de har ett stort problem när folk förlorar sina konton och de inte kan hjälpa oss.

Permalänk
Skrivet av care_lind:

Hej!

Jag upptäckte igår att mitt Facebook-konto har blivit hackat och att någon har återställt mitt lösenord. Jag har gått in och återställt lösenordet igen, men för att komma vidare står det följande: "Du har bett oss att be om en 6-siffrig inloggningskod när någon försöker komma åt ditt konto från en ny enhet eller webbläsare. Ange den 6-siffriga koden från din kodgenerator eller en tredjepartsapp nedan". Mitt konto är alltså inställt på tvåfaktorautentisering vilket jag inte minns att jag har ställt in. Om den är inställd på tvåfaktorsautentisering bör man få kod via sms. Det säger mig att den som hackat har ändrat numret.

Eftersom jag är utlåst från mitt konto kan jag inte få tag på koderna via annan enhet och jag kan inte gå in i mitt FB-konto för att generera en kod.

Jag laddade upp mitt id (eftersom det verkar vara det sista alternativet för att bevisa vem man är) men får inget svar från Facebook.

Sammanfattningsvis så tolkar Facebook mig som en främmande användare som försöker logga in på en extern enhet. Jag vet inte hur jag ska komma in på mitt konto igen. Vet någon hur jag ska lösa detta? Tacksam för hjälp!!

Har du fått ditt konto tillbaka och isåfall hur gjorde du?

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Enligt den här:
https://hacked.com/how-to-recover-a-hacked-facebook-account/#...
Så verkar handläggningstiden vara betydligt längre än dom där 48h som det står om, Corona nämns som anledning.

Har du lyckats få tillbaka ditt konto om du har det hur lyckades du?

Permalänk
Inaktiv

Facebook är så satans värdelösa. Det var någon som tyckte det var roligt att skapa ett konto med mitt för +efternamn det finns INGEN i sverige som har samma efternamn som mig förutom min bror och far, det är taget namn. Ändå var det omöjligt att få facebook att radera kontot eller ens få prata med dem.

De har ingen support, de har någon slags bot som går igenom meddelanden. Du får aldrig prata med en person. Sämsta support jag någonsin upplevt, punkt! Tog bort min facebook för snart 6 år sedan och har aldrig tittat tillbaks.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Antaranta68: Det första du bör göra är att identifiera hur du har blivit hackad.
Är det genom din e-post? Keylogger på datorn? Etc etc.

När du täppt till risken att den upprepar sig bör du sen försöka få tillbaka kontot.
Annars upprepar ju sig bara problemet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord