Sidan med information om var telestationer befinner sig?

Permalänk
Medlem

Sidan med information om var telestationer befinner sig?

Kan någon ge URL och förklara lite om hur den funkar, fattade inte förra gången.

// Holm & Cecil

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den där sidan fungerar av någon anledning inte alls för mig, den vägrar ge något resultat i form av en karta när man söker. Den verkar inte ladda överhuvudtaget vid en sökning, och sidan förblir vit.

Visa signatur

Rullar med Yahognyklicken...

Permalänk
Medlem

värdelös sida

Permalänk
Medlem

Funkar för mig fast jag hittar inte telestationen =/

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
värdelös sida

Den är gjord av och tillhör Telia så vad hade du väntat dig..

Permalänk
Medlem

du måste ha java installerat för att det ska funka

Permalänk
Medlem

Men hur ser man var sin telestation ligger? Jag får bara upp en massa fula blåa och röda streck..

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

Ska inte påstå att jag är så megainsatt - men såhär har jag tolkat det:

Inom rött område - du tillhör en huvudstation (en förutsättning för att få VDSL överhuvudtaget)
Inom blått område - du tillhör en understation

Stationen befinner sig där du hittar en bokstavskombination typ: G/K (min)

sedan gäller lite ögonmått och beräkningar för att se hur långt du själv har till stationen - eller så ringer du eller mailar Bostream eller Bredbandsbolaget.

Permalänk
Medlem

Jo nu fattar jag. Men man kan väl fortfarande inte veta vilken station som är ens egen. Jag har 3 st ung lika långt från mig.
Aja, bostream sa att jag hade 1250m. antar att jag är lurad på vdsl...

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moridin
Jo nu fattar jag. Men man kan väl fortfarande inte veta vilken station som är ens egen. Jag har 3 st ung lika långt från mig.
Aja, bostream sa att jag hade 1250m. antar att jag är lurad på vdsl...

Du kan visst på vdsl med 1250m, koppla ur alla andra jacken i huset så kan du spara typ 30meter eller försök med att sätta ett jack precis där telefonkabeln kommer in i huset, så att det blir det första och sista jacket.
Då kan du få 10mbit från BBB eller 8mbit ner 1mbit upp från Bostream.
Kan förståss ha fel på vissa saker, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Stationen befinner sig där du hittar en bokstavskombination typ: G/K (min)

Fiskarna i denna sjö borde alltså få 26

Permalänk
Medlem

Hehe erCon,

tror det bara är en skröna att det är där station ligger.
Varför skulle Skanova publicera uppgifter på vad skyddsobjekt befinner sig på Internet!?!?

Låter helidiotiskt.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

"Inom rött område - du tillhör en huvudstation (en förutsättning för att få VDSL överhuvudtaget)"

I princip så är hela vällingby-hässelby villastad-hässelby gård-hässelby strand inom ett rött området med massa blåa områden. Kan juh inte vara så att en huvudstation täcker alla delar va? De är ett gigantiskt stort område. Måste väl bero på hur långt man bor från dem blåa områdena?

Permalänk
Medlem

Blå områden är Understationer.
Även om du är inom ett rött område så måste du fortfarande vara tillräckligt nära stationen för att kunna få de högre hastigheterna.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Så med andra ord så får man ingen aning om vart huvudstationerna finns, bara en koll på vart understationerna finns?!

Permalänk
Medlem

jo jag tror de är godtyckligt placerade i mitten av resp. område...

Permalänk
Medlem

Du kan inte se var understationerna finns heller.
Vill ni veta hur långt det är får ni ringa till Telia eller ta kontakt med Bostream!

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]