Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Blev en Kinnarps Plus 8 för mig. Köpte hos soeco.se och hämtade i Dalby-Skåne.
(Dem har även lokal i Jönköping.)

3500kr inkl moms, ångtvättad och nya armstöd. Jävligt nöjd.

Sitter mkt bättre nu än med DXRacer.

Testade även RH Logic 400 & RH Extend 220. Helt okej.
Kinnarps var dock bättre i tygkvalité, komfort/ergonomi och funktion.

Kasta "Gamingstolarna" åt helvete o köp ordentlig stol. Jag borde gjort det mkt tidigare.

Instämmer!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Jag hade en DXRacer King. Det var 4000 sek rakt åt helvete. Efter ca 2 månader kunde jag inte sitta mer än 30 min innan jag fick akut ont. Köpte senare en Kinnarps, har 2 nu, och de kan jag sitta i hela dagarna från morgon till kväll.

Permalänk
Skrivet av Gamlebeng:

Denna ser ju faktiskt finfin ut. Justerbar på alla ställen man vill ha. vill inte ha någon "gamingstol" så denna klipper jag till på. Tack för tipset!

Blev det en Järvfjället? Och i så fall, är du nöjd med den?

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamlebeng:

Min AKracing har sett bättre dagar, hissen funkar inte och imitationslädret flagnar nått så förbannat. Dags för en ny känner jag. Vill helst undvika ikea och jyskskit men det kanske finns några "hidden gems" där. Känner att jag kan spendera en hyfsad summa eftersom det enda jag gör med mitt liv är att sitta framför denna plåtburk så letar efter något högkvalitativt och ergonomiskt. Runt 1-3 lök kanske?.. Någon som har några bra tips?

Tack på förhand ^^

bästa stolarna jag suttit är kinnarps 8000 och markus från ikea.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning på https://www.amazon.de/gp/product/B07NYWNFJ3/ här i helgen efter att ha spanat in och försökt välja den rätta för mig bland sisådär 5 liknande stolar på amazon.de, har en känsla att det är bra pris-ergonomi värde i Amazons mesh stolar (finns en hel uppsjö av dem som är förmånliga ca 130 - 250€ men har samma justeringsmöjligheter som dyrare stolar). Däremot förväntar jag ingen Kinnarps eller Martela byggkvalité men justeringsmöjligheterna är väldigt bra. För mig var det viktigt att välja en modell som hade även korsryggsstöd justering i höjdled, med erfarenhet är detta bland de viktigare justeringsmöjligheterna så man får stödet precis i rätt höjd och denna justering saknas på många gånger dyrare stolar också, annars får man enkelt sjuk rygg.

Återkommer med kommentarer sen när jag fått den och testat litegrann om det är värt att kolla på Amazons ergonomiska mesh stolar där det tycks finnas bra konkurrens och väldigt bra recensioner överlag, nuvarande stol kostade det dubbla men det är en inhemsk handlad stol (brukar inte ha alltför bra pris-kvalité förhållande) som saknade även nackstöd och korsryggsstödsjustering och armstödjustering (framåt-bakåt, rotation) som denna nya billigare stol har. Helt ok stol annars men sittdynan har blivit ganska nersutten och ryggstödet har lite formats efter sittandet osv och känns som sittpositionen är inte längre helt rakt osv. samt pga sittdynan trycks ner så stämmer inte riktigt höjden för korsryggstödet mera att det hamnar lite för högt och jag har redan ryggstödet så lågt ner som det bara går.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Suttit åtminstone 2 veckor med min billiga amazon stol som jag länkade ovan och har inget att klaga på, inga som helst ryggproblem nu medans med den förra började jag känna av ganska ofta mot slutet. Enda som kanske inte är optimalt för min del är svankstödet kunde ha gått att ställa typ 1.5 cm eller något sånt längre ner, känns som det är strax över det optimala höjden för mig på det lägsta men haft samma problem med diverse stolar att jag inte kunnat ställa in det tillräckligt långt ner så det trycker på fel ställe i ryggen varför jag också började få problem med förra stolen då till först var det precis på gränsen men efter att jag suttit ner dynan så började det vara för högt. Använder en nackstödskudde som jag tidigare också vid svanken som gör att det känns ännu bekvämare. Själva sittkudden är kanske någorlunda mjuk i stoppningen vilket gör att man sjunker ganska långt ner och antar med tiden kanske det börjar kännas mer som att sitta på en bräda men idagsläget är det ok.

Följde med ett par billiga arbetshandskar för monteringen, tyckte det var en trevlig touch, även om det någorlunda onödigt.

Byggkvalitén upplevs som väldigt bra för priset, endast som sagt sittdynan som kunde ha varit mera robust vad gäller stoppning och sånt, frånser man sittdynan så tycker jag t.o.m. det ger snäppet bättre kvalité intryck och komforten är bättre än med min förra dubbelt så dyra stol jag inhandlat på inhemska marknaden (via Stemma) men den fungerade nog också bra de första åren men saknade ju nackstöd dock.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional