Touchpad gestures Windows 10 Dell laptop fungerar inte

Permalänk
Medlem

Touchpad gestures Windows 10 Dell laptop fungerar inte

Hej!

Har felsökt detta ett tag nu och tänkte kolla här om någon kan hjälpa mig. Touchpad Gesture fungerar inte på en utav våra anställdas datorer, Dell Latitude 7400. Det är en ny modell vi har börjat beställa, vi kör alltid in nytt Windows 10 Enterprise och då behövs givetvis drivrutiner.

På Latitude 7490 (Utgående modell) så fungerade detta fint men på 7400 fungerar det inte. Dell:s nya datorer verkar inte köra med Synaptics drivrutiner (vilket gör att merparten av alla guider på google är värdelösa) utan det skall komma med Windows Update. Jag har uppdaterat allt som går att uppdatera, jag har laddat ner Dell Touchpad assistance (Som Dell supporten bad mig göra) men där dyker inte Touchpaden upp. Dell skulle lyfta ärendet till högre instans men detta var förra veckan..

Om man går in på Inställningar>Touchpad>Additional Settings så ska Dell Touchpaden dyka upp. Om jag gör det på datorn det inte fungerar på så dyker den inte upp. Se bild nedan:

https://www.dell.com/community/Latitude/Can-t-adjust-Touchpad...

Det känns som att några drivrutiner fortfarande fattas men jag kan inte hitta rätt, eftersom Dell Touchpad dyker upp på min och inte på datorn som har problem. Jag har även kollat i enhetshanteraren, den syntes inte först men om jag valde "Visa dolda enheter" eller liknande så finns den där, men jag kan inte ladda ner några drivrutiner till den.

Har någon haft liknande problem och vet vilken drivrutin som behövs? Eller någon som har en idé vad jag gör för fel? All hjälp uppskattas!