Netonnet har sålt mig en begagnad produkt till nypris

Permalänk

Jag var återigen kontakt med Netonnets chatt. Fick tala med en annan person där bemötandet var mycket bättre. Istället för att åka fram och tillbaka eller skicka tillbaka med posten. Jag fick kylaren till ett rabatterat pris och ett presentkort för mellanskillnaden. Ska rita ut och tillverka egna monteringsdelar. Jag är mer än nöjd med besluten 😊

Till er alla som har bidragit med moralisk stöd och hjälp, tack ska ni ha 👏♥️ Jag hänvisade även till denna tråden på Netonnets chatt så troligtvis var det kanske en del avgörandet i det hela

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Screenwalk:

Jag ska kontakta de igen och få varan utbytt mot att de skickar en ny så jag kan skicka tillbaka den gamla

Att få ersättning för milen är inte det viktigaste.utan mer tidskrävande för något som kostar 990 kr. Han gick med på att skicka en fraktsedel/returporto. Tack för ditt utförliga svar vad som gäller

Jadu, priset i sig är inte det viktiga utan att de har sålt en produkt som är begagnad där jag i tron trodde att den var ny. Jag har varit i kontakt med Netonnet där jag frågade om jag kunde få en fraktsedel vilket gick bra men att det kommer att tar tid. Vilket jag kan acceptera men däremot så ville jag veta vilka rättigheter jag faktiskt har som konsument där jag fått en begagnad vara som sålt som ny. Alternativen som jag tagit upp om kompensation är enbart alternativ och inga krav från min sida. Hade allt funnits i lådan hade jag med största sannolikhet inte lagt någon större energi

Jag funderar om, du kan bevisa att du behöver köra X antal mil till utlämnings stället för att kunna använda deras fraktsedel, respektive kunna hämta ut din ersättningsvara så borde du teoretiskt sett kanske vara berättigad till milersättning för den biten...
Jag VET inte om det är så, men kan ju vara värt att kolla upp närmare.

(Hade det varit min butik så hade jag både skickat ett brevbud ända fram till dörren med en sprillans ny vara samt ett presentkort på 1000:- och en blomkorg, företagets rykte är i mitt tycke långt viktigare långsiktigt sett än att snåla in på i deras sammanhang småpengar, åtminstone när kunden uppenbart talar sanning.)...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det känns som att många i tråden ä griniga över att butiker säljer returexemplar till fullpris. Är ni medvetna om att det är en direkt följd av bland annat distansköplagen? Jag skulle dessutom gissa att ni själva returnerat en vara någon gång?

Med det sagt så är det däremot självklart att butiken ska öppna förpackningen och kolla att allting finns med och att det inte är något uppenbart fel.

Nej, folk är "sura" över att man säljer en ofullständig vara som man inte kontrollerat skicket på sedan den kom in i retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

(Hade det varit min butik så hade jag både skickat ett brevbud ända fram till dörren med en sprillans ny vara samt ett presentkort på 1000:- och en blomkorg, företagets rykte är i mitt tycke långt viktigare långsiktigt sett än att snåla in på i deras sammanhang småpengar, åtminstone när kunden uppenbart talar sanning.)...

Men det är ju bara dumt. Man kan inte driva affärer på 500% goodwill. Det räcker att göra rätt för sig om man gjort fel.