ASUS WS C621E Sage utan grafik

Permalänk
Avstängd

ASUS WS C621E Sage utan grafik

Det påstås att pcie platserna på ASUS WS C621E Sage inte är till för grafikkort, stämmer det?
Det påstår i alla fall komplett.se efter att de varit i kontakt med Asus som berättar för dem att de platserna bara är till för ljudkort etc

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem

Låter ju konstigt att dom påstår det.
Det fungerar utan några problem att köra grafikkort på denna.
Tvivlar starkt att asus skulle ge dom detta svar.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Här kör Linus samma moderkort.
https://www.youtube.com/watch?v=0il7xdpUPB8

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lady:

Låter ju konstigt att dom påstår det.
Det fungerar utan några problem att köra grafikkort på denna.
Tvivlar starkt att asus skulle ge dom detta svar.

De skrev detta:
Gällande att kortet inte har stöd för grafikkort så stämmer detta, det är det uttalandet vi fått från asus gällande detta moderkortet och deras pcie portar. Varför detta inte är uppdaterat på deras sida för mig är ett mysterium, men den informationen vi fått är att pcie endast är tänkt att användas till wi-fi/nätverks-kort samt ljudkort.
Skulle det vara något mer du funderar över är du varmt välkommen att höra av dig i detta mail
Du kan även nå oss på våran telefon 031-710 20 00 eller via våran chatt.
Med vänliga hälsningar
Daniel, Kundservice
http://www.komplett.se/

Kan tillägga att Komplett inte har uppdaterat sin egen sida heller

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem

Ser nu att du har två stycken trådar om precis samma sak .
Jag rekommenderar dig att stänga / ta bort denna.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lady:

Ser nu att du har två stycken trådar om precis samma sak .
Jag rekommenderar dig att stänga / ta bort denna.

Blev ju förstås rekommenderad att ställa frågan här med om här finns ngn Asus representant som kan bringa ljus i mörkret

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjamsetramsa:

Blev ju förstås rekommenderad att ställa frågan här med om här finns ngn Asus representant som kan bringa ljus i mörkret

Hm, kikade på deras komponentstöd i deras lista som du hittar här
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/Socket3647/WS_C621E_SAG...

Det är då rakt inte många grafikkort de har provat med på kortet, det är ju ett workstationkort egentligen så ett stöd för grafikkort som på konsumentkort kan man inte förvänta sig direkt egentligen, men det är nog kanske för att jag är lite färgad av hur servervärlden ser på det där med konsumentgrafikkort

Men som sagt, av att döma på listan här, så är inte listan lång med kort de garanterat ska fungera med, dock måste man tänka på antal pci-lanes från cpu:erna förstås också vid SLI/Crossfire, men det är jag inte klar i huvudet nog för att kolla pga sömnbrist

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Hm, kikade på deras komponentstöd i deras lista som du hittar här
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/Socket3647/WS_C621E_SAG...

Det är då rakt inte många grafikkort de har provat med på kortet, det är ju ett workstationkort egentligen så ett stöd för grafikkort som på konsumentkort kan man inte förvänta sig direkt egentligen, men det är nog kanske för att jag är lite färgad av hur servervärlden ser på det där med konsumentgrafikkort

Men som sagt, av att döma på listan här, så är inte listan lång med kort de garanterat ska fungera med, dock måste man tänka på antal pci-lanes från cpu:erna förstås också vid SLI/Crossfire, men det är jag inte klar i huvudet nog för att kolla pga sömnbrist

https://www.userbenchmark.com/System/Asus-WS-C621E-SAGE-Serie...

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem

Okej, men det där sa ju egentligen ingenting?

Jag skrev inte att det inte ska fungera, utan att de provat extremt få grafikkort som de garanterar ska fungera med moderkortet

Kompletts svar låter som om nån inte haft koll, vore mer intressant att se vad asus svarar om de nu ger dig nåt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Okej, men det där sa ju egentligen ingenting?

Jag skrev inte att det inte ska fungera, utan att de provat extremt få grafikkort som de garanterar ska fungera med moderkortet

Kompletts svar låter som om nån inte haft koll, vore mer intressant att se vad asus svarar om de nu ger dig nåt

Ja, nej menade mest att de säger att de fått besked från Asus att man inte kan ha ngt grafikkort på de korten oavsett hur få kort som fungerar

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet