PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Både och! TPP har märkbart fler fuskare men det har börjat dyka upp mer och mer i FPP nu som någon annan i tråden också nämnde.

tråkigt.. jo det är väl känt att fler fuskare huserar i tpp. har märkt av någon fuskare som blivit bannad, men jag har kanske 2-3 i månaden som blir bannad pga fusk.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

tråkigt.. jo det är väl känt att fler fuskare huserar i tpp. har märkt av någon fuskare som blivit bannad, men jag har kanske 2-3 i månaden som blir bannad pga fusk.

Kör iofs bara tpp, men rapporterar alla som jag misstänker sitter i Kina för aimbot & no recoil. Får flera rapporter om temp & permban varje gång jag startar spelet.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Kör iofs bara tpp, men rapporterar alla som jag misstänker sitter i Kina för aimbot & no recoil. Får flera rapporter om temp & permban varje gång jag startar spelet.

Om jag blir dödad av någon med kinesiskt namn så blir det automatiskt rapport. 99 av 100 replays visar på fusk och även om man stöter på någon som dödat en och det inte ser misstänksamt ut så är det högst sannolikt en fuskare ändå. Sjukt att västvärlden fortfarande måste spela ihop med kineser.

Permalänk
Medlem

Är det någon som följer PGC på twitch, playbattlegrounds-kanalen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det någon som följer PGC på twitch, playbattlegrounds-kanalen?

Jo men visst!

Faze sunday slog till igen!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Om jag blir dödad av någon med kinesiskt namn så blir det automatiskt rapport. 99 av 100 replays visar på fusk och även om man stöter på någon som dödat en och det inte ser misstänksamt ut så är det högst sannolikt en fuskare ändå. Sjukt att västvärlden fortfarande måste spela ihop med kineser.

Jag håller med om detta. Jag har ibland hamnat i Squads med kineser och frågar då dom varför de spelar på Eu servern men jag har aldrig fått nåt svar. Det känns så idiotiskt på nåt vis.

Igår hade jag nog världens sämsta Pubg kväll. Sex matcher och bara 1 kill. Iofs två andra platser varav en i 1vsquad men det känns helt menlöst när man inte fått döda en massa folk :/

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jo men visst!

Faze sunday slog till igen!

Verkligen, såg det i efterhand och satan vad de slog till när det med alla mått såg kört ut. Magisk match där, från början till slut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Fyfaaaaan vilken kass season
Inte för att man är världsmästare på PUBG , men brukar landa ett par kycklingmiddagar varje season , men nu kom jag 2a igen ....säkert min 30ionde andraplats , fattar inte , går rätt bra men lyckas FAAAN inte med vinst

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Fyfaaaaan vilken kass season
Inte för att man är världsmästare på PUBG , men brukar landa ett par kycklingmiddagar varje season , men nu kom jag 2a igen ....säkert min 30ionde andraplats , fattar inte , går rätt bra men lyckas FAAAN inte med vinst

Solo, duo, squad? Har ännu ingen vinst denna säsong, kör i stort sett bara 1-manna squad.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Verkligen, såg det i efterhand och satan vad de slog till när det med alla mått såg kört ut. Magisk match där, från början till slut

Skickades från m.sweclockers.com

jo, var mer tänkt som en fråga. jag brukar alltid se det efter att hela strömmen laddats upp så man kan spola. Hoppas ingen annan fick det spolierat

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Solo, duo, squad? Har ännu ingen vinst denna säsong, kör i stort sett bara 1-manna squad.

Kör uteslutande Solo FPP , å ibland solo vs squad , men gillar solo mest

Åja ba nöta på antar jag , ska iaf över 5000 poäng har jag tänkt mig (4600 nånting nu) å alla mina top 10 gör iaf susen där

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jo, var mer tänkt som en fråga. jag brukar alltid se det efter att hela strömmen laddats upp så man kan spola. Hoppas ingen annan fick det spolierat

Ber om ursäkt om jag spoilade för dig nu, men tyvärr är det svårt att se sport överlag i efterhand utan avslöjanden. Som tur var är det ju bara semin och inte finalen som var, men om du tänkte se finalen i efterhand med så kanske du ska hålla dig ifrån trådar som denna nästa vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av griid:

Är det någon som följer PGC på twitch, playbattlegrounds-kanalen?

Absolut, när Faze spelar är det helig tid, och vilken grym avslutning det var! Som dom sa i början av sista matchen "If Faze can do qualify now, it will be the greatest moment in PUBG history!" Hoppas dom kan köra från början till helgen bara, annars blir 4AM svårslagna.

Skulle vilja se live men, det är en omänsklig tid för en med barn hemma som ska "rastas" på helgerna...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ber om ursäkt om jag spoilade för dig nu, men tyvärr är det svårt att se sport överlag i efterhand utan avslöjanden. Som tur var är det ju bara semin och inte finalen som var, men om du tänkte se finalen i efterhand med så kanske du ska hålla dig ifrån trådar som denna nästa vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog jag som får ta på mig spoiler hatten

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Faze 32p efter 11 matcher, plockar 28p i sista. Sjukt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

@macmann1

Prova validera om filerna , samt sätt low latency till ulrta i nvcp, och updatera till drivers 441.20

och sätt FOV till 100

Tack för tipsen. Inget som hjälpte tyvärr. Jag testade att gå tillbaka till 1803 och upplevde att det blev aningen bättre. Vad som faktiskt löste problemet helt var dock att byta till en DP-kabel till min sekundära skärm så jag kunde köra 144hz på den också istället för 60. Verkar som jag alltså har fått det problemet. Aldrig haft problem med olika frekvenser förr men googlar man på saken verkar det inte helt ovanligt. Så det var ju skönt att jag faktiskt hade en 144hz även där så det gick att lösa

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Testat lite med Gsync på, när jag kör i 1440p... men tycker det känns konstigt, lite som delay... men det ska man väl inte märka av om allt är inställt rätt?
Har i nvidia setting: gsync, vertikalsynk på, låglatency ultra
i spelet vert synk av, eftersom det är på i nvidia settings… låst fps till 160, då det är 165 på skärmen...
Blir ju mycket mer smooth, och man ser bättre tycker jag... men känns inte redigt rätt i sensen, så att säga... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Testat lite med Gsync på, när jag kör i 1440p... men tycker det känns konstigt, lite som delay... men det ska man väl inte märka av om allt är inställt rätt?
Har i nvidia setting: gsync, vertikalsynk på, låglatency ultra
i spelet vert synk av, eftersom det är på i nvidia settings… låst fps till 160, då det är 165 på skärmen...
Blir ju mycket mer smooth, och man ser bättre tycker jag... men känns inte redigt rätt i sensen, så att säga... :/

Vet vad du menar. Upplever samma sak. Handlar väl om att GSYNC tillför lite input lag, iallafall har jag läst att så är fallet och att det är många som upplever det. Så det är väl en avvägning mellan snärtiga musrörelser och extra smooth gameplay.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Vet vad du menar. Upplever samma sak. Handlar väl om att GSYNC tillför lite input lag, iallafall har jag läst att så är fallet och att det är många som upplever det. Så det är väl en avvägning mellan snärtiga musrörelser och extra smooth gameplay.

Testa spela CS med G-SYNC, känns hemskt. Blivit att jag aldrig använder det pga den upplevelsen.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@Swennis: spelar i samma upplösning som dig. beror nog lite på skärmen som används. upplever väldigt mycket mindre fördröjning med min nuvarande dell s3220dgf(freesync) än vad jag gjorde med min gamla 27asus (g-sync) med samma grafikkort. Men jag har ändå min avslagen i PUBG.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag upplever g-synk som något input lag , gjorde inte LTT ett test på det någon gång,
använder en Alienware AW3418DW 120hz ultrawide ovh det kännes inte igen här
lite mer info om det här nedan

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Detta var intressant det trodde jag inte

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Detta var intressant det trodde jag inte

https://www.youtube.com/watch?v=7CKnJ5ujL_Q

Kan du kortfatta det lite... är det bättre med low latency off?

Permalänk
Medlem

Hahaha, en polare har blivit avstängd en vecka för upprepade ggr saboterat i spelet, hur fasen kunde det hända?!
Kan det ha med att göra ibland när nån av oss dör tidigt, brukar vi som är kvar fightas mot varandra och teamkilla varandra innan vi hoppar ur och kör igen? Finns det nån TK räknare, eller vad?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Swennis:

Hahaha, en polare har blivit avstängd en vecka för upprepade ggr saboterat i spelet, hur fasen kunde det hända?!
Kan det ha med att göra ibland när nån av oss dör tidigt, brukar vi som är kvar fightas mot varandra och teamkilla varandra innan vi hoppar ur och kör igen? Finns det nån TK räknare, eller vad?

Att TK:a varandra är ju sällan tillåtet i mp-spel så jag sätter nog mina pengar där

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Några som kör i HDR? Testade igår och var faktiskt nice får jag säga. Dock var min återgång till PUBG inte "mjuk"

Info om hur du gör finns under youtube videon. Ej i HDR utan HDR till SDR konverterad video.
https://youtu.be/R0e-BStpwhU?t=1586

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Detta var vettig info om fps och stutter:
https://www.youtube.com/watch?v=xsXFUVYPIx4

Permalänk
Medlem

Ser massa inlägg om problem med performance i PUBG. Har inga problem alls med det själv. Med så många som skriver att de har problem så börjar jag tro att jag missar uppenbara problem? Allting flyter på bra och ser skitbra ut. Det enda jag har att klaga på med PUBG är kinesiska fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Ser massa inlägg om problem med performance i PUBG. Har inga problem alls med det själv. Med så många som skriver att de har problem så börjar jag tro att jag missar uppenbara problem? Allting flyter på bra och ser skitbra ut. Det enda jag har att klaga på med PUBG är kinesiska fuskare.

Samma här. Skoj anekdot, är medlem i nån grupp på fejjan å frågade varför så många asiater hade förkärlek till fusk. JÖSSES vilket liv det blev om att ja va rasist xD. Börjar seriöst tröttna på spelet pga fuskare. Dom kommer inte lösa problemen med anticheat utan dom måste lyckas blocka vpn-användare. Har ni orken så skapa en ticket ang detta, ja har gjort 3...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Samma här. Skoj anekdot, är medlem i nån grupp på fejjan å frågade varför så många asiater hade förkärlek till fusk. JÖSSES vilket liv det blev om att ja va rasist xD. Börjar seriöst tröttna på spelet pga fuskare. Dom kommer inte lösa problemen med anticheat utan dom måste lyckas blocka vpn-användare. Har ni orken så skapa en ticket ang detta, ja har gjort 3...

Skickades från m.sweclockers.com

Dem har väl redan lagt in VPN block?

Du får ju samma problem med VPN block som du får med fusk. Det kommer ALLTID att komma en lösning för dem som vill använda det.
Och jag gissar på att anledningen till att det är så mycket asiatiska fuskare är väl för att dem tar upp en STOR % av spelarna.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2