Hej.
Bakgrund:
Jag vill ha en ny dator, min gamla från 2013 med uppgraderat grafikkort tuffar visserligen på helt ok men känner ändå att jag vill uppgradera och byta ut allt.
Surfade runt lite och hittade denna: https://www.komplett.se/product/1110020/datorer/komplett-pc/k...
Med min begränsade kunskap inom modern hårdvara så ser den ganska bra ut för det jag letar efter. Jag har dock ingen brådska med att köpa utan kan vänta till black friday och liknande reor nu i höst. En annan viktig poäng är att jag om en vecka åker iväg och jobbar och är borta till mitten av december så jag kommer ju inte ha tillgång till den.
Så några frågor:
Är det trots det en bra dator till ett bra pris?
Brukar de färdigbyggda datorerna sänkas i motsvarande nivåer under reorna?
Är 32 GB minne meningsfullt? Skulle sänka priset med tusen kronor om man går ned till 16.
Alternativet är förstås som alltid att plocka ihop delar själv vilket ju förstås har sina fördelar. Dock låter jag företaget bygga ihop, allt ska vara klart att köra så fort jag hämtar ut datorn så det mesta får ju komma från samma butik.
Om någon vill plocka ihop en motsvarande rig med andra delar från inet, komplett, webhallen, dustin eller liknande så vore det förstås intressant.