Permalänk

Uppgradera moderkort och ny ssd

Hej jag skulle behöva lite hjälp! Håller på att kolla på ett nytt ssd och ser att det finns såna monster som Corsair Force Series MP510 480GB, passar dock inte i mitt nuvarande moderkort. Skulle vilja veta vilket moderkort man skulle kunna skaffa som både stöder mina andra nuvarande komponenter och som skulle vara dugligt om man vill göra sig några uppgraderingar i framtiden.

Grafik: GTX 750ti 2gb
Cpu: i5 4750 3,2ghz
Ram: ddr3 8gb (kollar upp märke om det behövs)

Permalänk
Moderator
Moderator

Det är inte värt slantarna att byta moderkort bara för att kunna använda NVMe-diskar, om du inte spenderar en stor del av din tid med diskintensivt arbete. Köp istället en SATA-SSD som du sedan kan flytta med till ett framtida bygge.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twit:

Det är inte värt slantarna att byta moderkort bara för att kunna använda NVMe-diskar, om du inte spenderar en stor del av din tid med diskintensivt arbete. Köp istället en SATA-SSD som du sedan kan flytta med till ett framtida bygge.

Jag håller med helt. Köp en 2,5" SATA och känn dig nöjd där, speciellt om du inte har något behov av att uppgradera resten av datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med att du skall köra med en SATA SSD. Bortkastade pengar att köpa nytt moderkort och inte uppgradera processorn & minne samtidigt bara för att kunna köra en NVMe SSD.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.