Permalänk
Medlem

HP Proliant 350ml G6 Server

2x Xeon X5550 2,66ghz
96Gb DDR3
P410i 1gb SAS controller (med batteri)
Plats för 6st 3,5" SAS/SATA diskar. Inga caddys medföljer
2st Gbe nic

5st 5,25-->3,5" SATA hotswap (ORICO 1106SS 5.25" CD-ROM Space to 3.5'' SATA HDD Mobile Rack Bracket Enclosure)

ssd ingår ej

Servern är modifierad med egna fläktar och monterade på tornkylarna för tystare drift. Lite av ett taffligt hembygge, men har fungerat fint 24/7 sen servern köptes 2015. Detta kan dock behövas ses över.

Mer ram-minne kan finnas att tillgå vid önskemål.

Bud efter konfigval. Kan tex. sälja den utan 5.25" hot swamp, mer/mindre ramminne etc.

Skickas ej.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud "as is" på 2500 kr + hämtning

Permalänk

That is a decent amount of RAM.

If you have extra RAM available, I could be interested in one or two 8GB sticks if it would suit a HP Microserver Gen 8 V2. (ie. 8GB, PC3-12800 (1600 MHz), ECC, Unbuffered, 240 pin, 1.35V, CL11.)

Permalänk
Mattecoach

Har letat efter något liknande som hobbyprojekt.
Däremot är jag helt lost vad gäller processorer till servrar. Vad klarar den, rent praktiskt? Tänkte ha den som nätverkslagring, avkodning av videofiler för uppspelning över nätverket samt hosta projekt på hobbyskala (typ Minecraft osv.). Är det några konstigheter?

Permalänk
Medlem

@PuMaH:

Hej,
Den är ganska kraftfull. Totalt 8c med hypertherading. Går upp till 3.06ghz vid turbo.

Aldrig maxat den trots flera videoströmmar igång samtidigt som den transcodar i Plex.

Man får ju dock ha i åtanka att CPUn är från -09. High End..., men ändå. Energieffektiviteten är ju inte top notch längre!
Hela servern drog för mig ofta ca 220-250watt med 6st 3,5tb diskar. Men detta vid idle.

Permalänk
Mattecoach

@Hybe:

Tack för svaret!
Ungefär som jag trodde... Blir ju faktiskt en del i elkostnad när den står på dygnet runt. Får fundera lite!
Hur länge tänkte du låta annonsen vara uppe?

Permalänk
Medlem

Kan lägga ett bud på 2500 hämtning fast utan hot swap enheterna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PuMaH
Söndagkväll tänkte jag. Är inte hemma över helgen.

@Zoomyx leder budgivningen

Permalänk
Medlem

3000kr för servern

Permalänk
Medlem

@Thesoxie
Vann budgivningen.

Kontaktar dig via meddelanden