Ny TV - LG OLED65B9PLA 17000:- prisvärd?

Permalänk
Medlem

Ny TV - LG OLED65B9PLA 17000:- prisvärd?

Hej!

Tänkte köpa en ny tv i mellandagarna och fastnade för LG OLED65B9PLA.

Är detta ett bra köp?
Vill inte ha mindre än 60"

Edit: Är Samsung QE65Q70R en konkurrent i samma klass till exempel?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 9600X | Kylning: Thermalright Peerless Assassin | GPU: Acer Nitro Radeon RX 9070 OC | RAM: Kingston 32GB DDR5 | Moderkort: ASRock
ASRock B850 Pro-A WiFi | PSU: ASUS TUF Gaming 850W Gold | SSD: Kingston Fury Renegade M.2 | Chassi: Phanteks XT Pro Ultra
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Q70 är inte i närheten bildmässigt. Ljusare kanske, men det är isf det enda som är bättre. Du måste upp i Samsungs toppklass, dvs Q90, för att kunna börja jämföra på allvar. Män även då brukar konsensus vara att OLED är bättre såvida du inte måste ha en väldigt ljusstark skärm som hanterar reflektioner bra (alltså om du har ett extremt ljust rum eller har fönster mitt emot skärmen som du inte kan täcka för).

Permalänk
Medlem

Köpte en sån på black friday. Fantastiskt nöjd änsålänge och jag såg ingen anledning att lägga 3k till för c-modellen.

Nåt som jag gillar extra mycket är fjärrkontrollen, som är lite som en Wii remote

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med lobboz Fjärrkontrollen är riktigt bra! Väldigt nöjd med tvn i övrigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Slutade faktiskt lite oväntat med en The Frame 65"

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 9600X | Kylning: Thermalright Peerless Assassin | GPU: Acer Nitro Radeon RX 9070 OC | RAM: Kingston 32GB DDR5 | Moderkort: ASRock
ASRock B850 Pro-A WiFi | PSU: ASUS TUF Gaming 850W Gold | SSD: Kingston Fury Renegade M.2 | Chassi: Phanteks XT Pro Ultra
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaggeMan:

Slutade faktiskt lite oväntat med en The Frame 65"

En betydligt sämre TV med andra ord.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

En betydligt sämre TV med andra ord.

Jag är nöjd i vilket fall.
Möjlig men under tiden jag stod där så kom det faktiskt in en kund och skulle skicka tillbaka en oled med inbränningar och säljaren (som jag känner privat) sa även att detta va den 4e på 2 veckor som dom skickar tillbaka.

Vill inte ta den chansen och orkar inte med sådant strul om det skulle uppstå

Visa signatur

Citera för svar