Permalänk
Hedersmedlem

Win xp home...

Har precis fått en ny burk och med den kom win xp home. skulle vilja köra xp på min gamla burk med, fast så läste jag nånting om aktivering, att man inte kan ha cd-keyn på 2 datorer för att man måste aktivera sig.
Måste jag skaffa en ny cd-key till gamla datorn eller hur ska jag göra?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

tror microsoft har gjort så tyvärr...

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

Prophet...det svaret hjälpte inte så mkt

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Som sagt, du köper en licens av Windows som endast får vara installerad på en dator åt gången, alltså måste du köpa en ny kopia om du vill köra Windows XP samtidigt.

Aktiveringen innebär att du antingen via internet eller via telefon får ett nummer av Microsoft som du måste fylla i för att aktivera din kopia, gör du inte det inom 30 dagar från installationen så låser sig Windows och du får bara upp ruten med aktiveringen tills du aktiverat.

/jonas

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Jonte, kan man inte använda en annan key då? från t.ex. win 98?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Hilton - Nej. behöver ju vara en legal nyckel för XP.

Annars vet jag inget annat laglig sett att göra det? Kan ju testa att beatälla hem tryel vartionen av win 2003 servar och konfa om till desktop eller varför inte installera Linux?

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

jag kör med samma kod på 3 datorer.. ioförsig är det inte den kod som följde med utan en som jag har hittat på nätet..

Visa signatur

| P4 1800 @ 2550 | 256 DDR PC2100 | Nvida Geforce 4 MMX 64MB | Sound Blaster live | Seagate 40gb |

Permalänk

volvo240 skrev:

Citat:

jag kör med samma kod på 3 datorer.. ioförsig är det inte den kod som följde med utan en som jag har hittat på nätet..

Vilket med störta sanolikhet innebär att du begår en olaglig handling och du snart kommer få moderatorerna på dig ätandes dina fötter för att du talar om det här.

1) Läs swec:s regler
2) Betala för vad du använder eller byt till ett fritt operativsystem.

/jonte

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.