"Din plats i kön är.........(annan röst) Femtio!"

Permalänk
Inaktiv

"Din plats i kön är.........(annan röst) Femtio!"

Jag antar att detta var fel dag att ringa ComHem och fråga om den där moderniseringen till Docsis 3.1 som jag betalar en abbonnemangsprishöjning för men sedan aldrig såg till... Har varit strul på deras internetservice från igår kväll och fortsätter fortfarande. Tur man kan dela internetåtkomst från mobiltelefonen, annars hade jag ju blivit tossig.

"Din plats i kön är.........(annan röst) Fyrtio. Åtta!"

lol Tack för den, du! Där trodde jag att det rök på som sjutton, men tji fick jag.

Å andra sidan har det gått ganska bra ändå. Har bara väntat i sjutton minuter nu och är på plats tolv i kön. Elva nu!

Det går framåååttt... Pampampam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag antar att detta var fel dag att ringa ComHem och fråga om den där moderniseringen till Docsis 3.1 som jag betalar en abbonnemangsprishöjning för men sedan aldrig såg till... Har varit strul på deras internetservice från igår kväll och fortsätter fortfarande. Tur man kan dela internetåtkomst från mobiltelefonen, annars hade jag ju blivit tossig.

"Din plats i kön är.........(annan röst) Fyrtio. Åtta!"

lol Tack för den, du! Där trodde jag att det rök på som sjutton, men tji fick jag.

Å andra sidan har det gått ganska bra ändå. Har bara väntat i sjutton minuter nu och är på plats tolv i kön. Elva nu!

Det går framåååttt... Pampampam...

ComHem har i alla fall inte den där bedrövliga hiss-musiken som skulle kunna vara tagen direkt från ett 8-bitars NES-spel *host* som jysk *host*

Skrivet av Imaculent:

Skräppost, anmäld.

Oh the irony

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag har haft säkert 12st avbrott det senaste året. Tidsspann på allt mellan 4h till ett par dagar. Jag har full förståelse för att det kan uppstå driftstörningar men inte så många gånger. Supporten hade stängt häromdagen för att dom hade för mycket pga tv4, vem f*n bryr sig om tv4?! Blir så trött, haha.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

26st felrapporter på två år (skämtar inte). Flyttar snart till hus och då blir det aldrig Comhem igen utan normalt fiber.
Inte nog med upptiden så är supporten ett totalt skämt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Pro tip: I den mån det går; chatta med bredbandsleverantörer. Kön brukar vara kortare, och du kan spara transcript av chatten.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv

Hahaha! Underbara Comhem! Kom fram (till TV-kundtjänsten inte internet-kundtjänsten wtf) efter typ 25 minuter i kö. Snubben - som förvisso var schysst (norrlänning! vi e bäst! ) - kunde erbjuda ett riktigt docsis 3.1-modem om jag tecknade mig för en ny bindningsperiod. Förrrr faen, vad är det jag betalar för redan då?! *suck* Och för att få snabbare uppströmshastighet än de 10Mbit som jag haft ända sedan 2012 så skulle jag vara tvungen att betala minst hundra spänn mer i månaden. Och i den billigaste varianten då bara få 50Mbit upp (mot 650Mbit ned; jag har 500 ned redan nu för övrigt.)

De kan då ta betalt de knävlarna...

@Pamudas
Förvisso för att hissmusik är irriterande, men att bli terroriserad med näsvisa påpekningar om hur man kan göra deras jobb själv genom att logga in på "mina sidor" typ fem dussin gånger är faktiskt strået vassare skulle då jag säga.

Permalänk
Medlem

25 minuter är ju lyx, pröva Telenor så skall du få se på kötider.

Hade en jäkla tur att Bitcom tog över internet i mitt hus. Får PTSD bara jag ser Telenors logga.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

ComHem har i alla fall inte den där bedrövliga hiss-musiken som skulle kunna vara tagen direkt från ett 8-bitars NES-spel *host* som jysk *host*

Någon gång satt jag i lång telefonkö till Ikea och tvingades lyssna på brusig, vansinnesframkallande musik i över trekvart. Jag hade med glädje betalt pengar för att få höra NES-musik i stället. Ikeas musik var i den här klassen:

https://www.youtube.com/watch?v=jM8XdUNhNmU

Permalänk
Medlem

Apropå telefonköer. Gumman fick tag på en bortsprungen hund förrförra kvällen vid 22.30 tiden. Då hon inte hade en aning om vems hund det va så provade hon ringa 11414. Fick en beräknad väntetid på 3 minuter och plats nummer ett i kön. 34 minuter senare så la hon på igen för då hade det löst sig via Facebook istället. Man kan ju undra vad man betalar skatt för när det enda man får höra är: alla våra handläggare är för tillfället upptagna och du är nummer ett i kön

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Vilken jävla toppendag att ringa skulle jag säga. Var tvungen att ringa comhem i mellandagarna varav jag fick plats 240 något, tog 90 min innan jag kom fram. Vad vill gnällolle att vi ska diskutera här?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

25 minuter är ju lyx, pröva Telenor så skall du få se på kötider.

Hade en jäkla tur att Bitcom tog över internet i mitt hus. Får PTSD bara jag ser Telenors logga.

Jag ringde Telenors tv support i måndags, det tog 60-70 min att komma fram. De löste dock problemet snabbt så det var ju jag bra. De hade skickat en faktura på ~900kr istället för 349kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Pamudas:

ComHem har i alla fall inte den där bedrövliga hiss-musiken som skulle kunna vara tagen direkt från ett 8-bitars NES-spel *host* som jysk *host*

Anledningen till att musik i talsvarsköer aldrig låter bra är för att ljudet oftast är komprimerat med algoritmer som är utvecklade för mänskligt tal, inte musik. Så det kommer låta skräp oavsett vad du har för telefon eller hur du ringer.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
NintendOrakel