Permalänk

Snyggt Bygge!

Permalänk
Medlem

ser ut som en bröd låda haha! cool

Permalänk
Frida 🥐

Snart 10 år gammalt, har du byggt klart skrotlådan ännu?!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av InteLLigent_Monk:

Snyggt Bygge!

Tackar!

Skrivet av ts1337:

ser ut som en bröd låda haha! cool

Vet inte om jag ska ta de som en komplimang eller inte

Skrivet av Zoyadog:

Snart 10 år gammalt, har du byggt klart skrotlådan ännu?!

Hmm ja de är ju nytt år nu igen, kanske dags.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Så... Det ser ut som att jag kommer bli färdig med detta projekt, ganska snart.

Idag har jag spenderat nästan hela dagen i garaget, tagit isär pump, bytt pumpdelar, tillslut fick jag den att fungera igen. 2.5" SSDn har försvunnit då jag fick till Windows att boota från mSATA SSDn, mindre kablar samt mera plats för att dra loopen snyggare.

Så här är lite bilder på CURV3D med en färdig loop, tryckluftstestad så senare i veckan kommer jag flusha loopen och sen fylla med någon härlig blå vätska.

Underbart med en riktig verkstad istället för köksbord.

Det som är kvar att göra nu är att städa till bygget, polera upp akrylen, flusha loopen och fylla, installera allt som behövs för LCDn och sen är detta projekt.... färdigt? Jag kollade igenom gamla bilder och den första jag hittar från detta bygge är från 2011, kan inte förstå att det är så längesen och att jag inte kunnat bli färdig förrän efter 9 år. Ser fram emot att få ta sista bilderna av detta bygge.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Så... Det ser ut som att jag kommer bli färdig med detta projekt, ganska snart.

....

Det som är kvar att göra nu är att städa till bygget, polera upp akrylen, flusha loopen och fylla, installera allt som behövs för LCDn och sen är detta projekt.... färdigt? Jag kollade igenom gamla bilder och den första jag hittar från detta bygge är från 2011, kan inte förstå att det är så längesen och att jag inte kunnat bli färdig förrän efter 9 år. Ser fram emot att få ta sista bilderna av detta bygge.

It's happening!

Tror inte på det innan du postat bilderna!

Skämt åsido så tycker jag att bygget har stått sig väldigt bra för att vara nästan 10 år gammalt. Den lilla resen passar ju också ypperligt!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Så... Det ser ut som att jag kommer bli färdig med detta projekt, ganska snart.

Idag har jag spenderat nästan hela dagen i garaget, tagit isär pump, bytt pumpdelar, tillslut fick jag den att fungera igen. 2.5" SSDn har försvunnit då jag fick till Windows att boota från mSATA SSDn, mindre kablar samt mera plats för att dra loopen snyggare.

Så här är lite bilder på CURV3D med en färdig loop, tryckluftstestad så senare i veckan kommer jag flusha loopen och sen fylla med någon härlig blå vätska.

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/922/ttFh7K.jpg

Underbart med en riktig verkstad istället för köksbord.

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/921/ThmHjW.jpg

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/921/4GQy6v.jpg

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/HarQZM.jpg

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/CqGVHQ.jpg

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/924/SVnvLe.jpg

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/CqGVHQ.jpg

Det som är kvar att göra nu är att städa till bygget, polera upp akrylen, flusha loopen och fylla, installera allt som behövs för LCDn och sen är detta projekt.... färdigt? Jag kollade igenom gamla bilder och den första jag hittar från detta bygge är från 2011, kan inte förstå att det är så längesen och att jag inte kunnat bli färdig förrän efter 9 år. Ser fram emot att få ta sista bilderna av detta bygge.

Jag hoppas det kommer kännas så tomt i dig när detta bygget är färdigt att du genast påbörjar ett nytt
Du är bra på vad du gör. 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Brodholm:

It's happening!

Tror inte på det innan du postat bilderna!

Skämt åsido så tycker jag att bygget har stått sig väldigt bra för att vara nästan 10 år gammalt. Den lilla resen passar ju också ypperligt!

Tack! Fyllde den idag och krånglat med drivers till LCDn för Windows 10 men nu så fungerar allt som det ska. Pumpen för ett väldans liv så ska försöka löda ihop något som stryper den lite.

Den lilla resen ska @Laine ha all cred för.

Känns lite konstigt att på riktigt faktiskt vara klar med bygget, ska lägga en hel del tid på att snygga till den så mycket som möjligt och ta bra foton, möjligtvis även video.

Skrivet av SCORPIUS:

Jag hoppas det kommer kännas så tomt i dig när detta bygget är färdigt att du genast påbörjar ett nytt
Du är bra på vad du gör. 👍

Har ju ett annat bygge som jag bara kämpat med i tre år som står på tur så tomt blir de nog inte, men förvisso känns de lite konstigt att vara klar med detta bygge. Tack.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

100%

Jahopp... Vart börjar man?

Den här projektloggen började 2011-09-06, ungefär 9 år sen. På dom 9 åren har jag hunnit flytta ett antal gånger, fått ett jobb inom branschen, gift mig, skaffat två barn, köpt hus. Projektet har ju dock alltid funnits kvar och väntat på att bli helt färdigt, och med tiden har jag pysslat med de av och till. Nu senaste månaderna väldigt frekvent och nu är de helt färdig.

La en hel del tid och energi på att fota bygget och här kommer nu en hel drös med bilder. Kan tänkas att det framöver även kommer en liten enkel video på bygget.

Kan börja med denna bilden, här är hur den förändrats över tiden, hårdvara har bytts ut ett antal gånger, kylningen varje gång uppgraderats.

Jag känner ändå mig väldigt nöjd över resultatet, borde man i och för sig kanske efter 9 år?

Loopen blev väldigt straightforward, två rör böjdes, försökte att de skulle följa resten av temat med böjen. Resten kopplades ihop med hjälp av fittings.

Något som alltid följt med bygget från början är en 4x20 LCD, denna går att med hjälp av LCDSmartie styra vad som ska visas.

Det enda som lyser i datorn är minnena, en vitt en blått.

Här är lite bilder från diverse olika vinklar.

Hela tanken från början med detta bygge var att det skulle vara en HTPC. Nu äntligen står den där på TV-bänken.

Jag vill tacka alla som följt detta projektet, de som följde 2011 och ni som kanske började följa bara för ett tag sen.

Stort tack till @Laine för all hjälp och brainstorming.

Detta bygge kommer INTE uppdateras med ny hårdvara eller byggas om på något sätt, nu är jag färdig. Kika gärna in på galleriet med!

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen! Ett episkt bygge! Inte många projekt som går över 9 år för att sedan slutföras! Säger lite om hur tidlös designen är! Skulle lätt kunna vara ett projekt som designats och utförts 2020!

Riktigt snyggt och stilrent!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Brodholm:

Äntligen! Ett episkt bygge! Inte många projekt som går över 9 år för att sedan slutföras! Säger lite om hur tidlös designen är! Skulle lätt kunna vara ett projekt som designats och utförts 2020!

Riktigt snyggt och stilrent!

Tack så mycket, skönt att vara färdig. Nu kan jag börja göra färdigt nästa långdragna projekt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Kul att se att du håller den vid liv ännu, bra projekt ska ta tid

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HCP:

Kul att se att du håller den vid liv ännu, bra projekt ska ta tid

Vart är WOPR?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Vart är WOPR?

Haha, så många som gjort halvdana försök - så då måste ju min bli 110% perfekt
Haft lite mod-paus i två år men nu börjar de klia i fingrarna.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HCP:

Haha, så många som gjort halvdana försök - så då måste ju min bli 110% perfekt
Haft lite mod-paus i två år men nu börjar de klia i fingrarna.

Kom igen nu vill se den färdig.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Fick hjälp av en fin vän med en liten video till projektet, tack Majpaj!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC