Renkforce CU-4 Problem med mikrofonen.

Permalänk

Renkforce CU-4 Problem med mikrofonen.

Tjena mina vänner. trevlig helg.
Nu har de såhär jag en längre tid försökt få min USB drivna mikrofon att funka men den tar bara emot ljud ibland o det är lågt.
Kan de vara så att jag behöver ett ljudkort som funkar bättre? De integrerade är verkligen basic stuff.
Jag uppskattar all hjälp. O tips isåfall på ljudkort som inte är så dyra som kanske gör att mikrofonen funkar bättre?

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe901222:

Tjena mina vänner. trevlig helg.
Nu har de såhär jag en längre tid försökt få min USB drivna mikrofon att funka men den tar bara emot ljud ibland o det är lågt.
Kan de vara så att jag behöver ett ljudkort som funkar bättre? De integrerade är verkligen basic stuff.
Jag uppskattar all hjälp. O tips isåfall på ljudkort som inte är så dyra som kanske gör att mikrofonen funkar bättre?

En USB-mikrofon har integrerade kretsar som bör vara tillräckliga för att du ska kunna använda mikrofonen. Vad du har för ljudkort i övrigt har ingen betydelse alls, så det är ingen mening att köpa något annat (för mikrofonens skull). Det du behöver göra är förmodligen att dra upp ljudnivån (gain) för mikrofonen i programvaran du spelar in med. Eftersom det är en kardioidmikrofon behöver du också se till att du pratar in i mikrofonen från rätt håll, och inte allt för långt ifrån den (20-30 cm brukar vara lagom för att inte behöva dra upp ljudnivån på en nivå där man snappar upp allt för mycket bakgrundsljud).

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk

@mickeko: För testat på morsans gamla datorn o där funka du direkt när ja koppla in. men här är de väldigt pilligt ökat gainen men ljudet droppar på och av. är de något på datorn i sig som spökar tro?

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe901222:

@mickeko: För testat på morsans gamla datorn o där funka du direkt när ja koppla in. men här är de väldigt pilligt ökat gainen men ljudet droppar på och av. är de något på datorn i sig som spökar tro?

Har svårt att tro att ett fel på datorn skulle ge sådana effekter. Kanske om du har glapp i USB-kontakten, provat ett annat uttag (låter rätt långsökt att det skulle vara det dock)? Om det är något är det gissningsvis att du har någon programvara (eller funktion i programmet du använder) som fipplar med inställningarna i bakgrunden.

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk

@mickeko: efter extra mkt pillande osv så verkar de börja gå åt rätt håll iaf. de kommer ut ljud så sätt. men återkommer ifall de börjar spöka mera. men tacksam för du påpeka faktum att usb driven mic ej har med ljudkort att göra ( vilket jag borde fatta, för finns knappt några ljudkort med usb väl?)

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .