Permalänk

F1 Fantasy liga?

Någon som har någon liga man kan gå med i eller ska vi slänga ihop en sweclockers liga?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag har aldrig riktigt förstått fantasy ligor, vad är det man gör där egentligen? hjälp mig att förstå

Permalänk

@Kenneth: Det är första året jag kör fantasy i f1 men har kört fantasy i premier league innan. Förmodar att det är samma sak ungefär. En liga i fanatsy är en liga man kan gå med i för att jämföra sina trupper och resultat med sina polare. Man "Tävlar" även om vem av polarna som kommer vinna ligan, fast ändå inte riktigt. För mig är det för gemenskapens skull man är med i en liga.

Permalänk

Första året för mig med så skulle va kul med en swec liga kanske

Permalänk
Medlem

Vadå, väljer man 2förare och sedan hoppas på att de skramlar ihop mest poäng under säsongen?

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Vadå, väljer man 2förare och sedan hoppas på att de skramlar ihop mest poäng under säsongen?

Man väljer fem stycken förare och en konstruktör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeyItsBlu:

Man väljer fem stycken förare och en konstruktör.

Okok, nu har jag inte tittat på F1 på flera år. Men då va det 4 olika förare och 2 team som vann hela tiden, va någon annan på pallen så hade någon av de andra kraschat.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Okok, nu har jag inte tittat på F1 på flera år. Men då va det 4 olika förare och 2 team som vann hela tiden, va någon annan på pallen så hade någon av de andra kraschat.

Glömde lägga till att förarna och lagen har olika priser och man har en begränsad budget på 100 miljoner så det går inte att välja topp 5 förare/bil.

Permalänk
Skrivet av HeyItsBlu:

Första året för mig med så skulle va kul med en swec liga kanske

Jag har gjort en nu! Här har du League Coden: 1952f25d9c

Permalänk
Medlem

Jag skapade 3 lag nu med. Kan vara lite extra kul. Så bra koll har jag inte på 2020 säsongen och har aldrig följt religöst men ser alla highlights och stora nyheter.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.