Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Laga en trasig Ghost S1 startknapp

@maxwell23 hade olyckligt lyckats paja sin knapp till det lilla spöket. Jag tog på mig ett reparationsjobb med förhoppningen om att kunna lösa detta snabbt.

Besök galleriet här

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort.
Snygg provisorisk kabelavlastning!
Men det känns som det bara är en tidsfråga innan den där går sönder igen...

Måste ha varit en trött konstruktör som designat den där.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Viita: Jo, det är väldigt tydligt att det är kraftigt prisoptimerad serieproduktion som gäller. Förhoppningsvis så sitter knappen still i chassit. En bättre mer robust lösning hade varit att göra om med eget kretskort men då blir det dyrare än att köpa ett dussin av dessa.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Tack ännu en gång! Snyggt jobbat. Sant som nämnt tidigare i tråden , man väntar sig något mer robust i ett chassi i den prisklassen...
Men får helt enkelt hantera den varsamt nu!

Permalänk
Medlem

@maxwell23:
Skulle rekommendera:
När du monterar den, fäst upp kablarna på baksidan med antingen en "smältlims-blobb" eller klipp till ett plastark från i princip vad som helst. Det kan vara från en förpakning eller vanlig "plastmapp", som du "klämmer fast" kablarna med på baksidan av krestkortet med de 4 fästskruvarna.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Startknappen känns väldigt konstig överlag och inte helt förvånad att den gick sönder Som tur är använder jag en separat startknapp, annars hade jag nog råkat ut för samma öde