SweClockers läsare i siffror

Permalänk
Medlem

Jag tror det är lätt att blanda ihop att en pryl som många tekniskt ointresserade gillar, också kan vara uppskattad av någon som är tekniskt intresserad.

Skrivet av HappySatan:

Jag förvånas över att det finns så många macanvändare (Safari) på en hårdvarusajt. Har alltid föreställt mig att hårdvarunörderi är något som enbart PC-användare drabbas av.

Skrivet av Woaini:

Tänkte precis samma när jag såg att det var så stor andel iPhones. Det förknippar jag inte direkt med teknik-intresserade personer.

Jag kör 3st PC-burkar hemma. Men mina två laptopar är macbookar och min telefon är en iPhone.
Samtliga val handlar om ett intresse för teknik, hårdvara och mjukvara.

För mig är den stora skillnaden att med min pc-maskin behöver jag inte kompromissa. Jag kan välja den skärm jag vill ha, det chassi jag vill ha, den kylningslösning jag vill ha. Jag kan välja en mus och ett tangentbord som jag trivs med. För mig utgör detta den största delen av hur det är att använda en maskin. Först när allt detta är som det ska, är det intressant med prestandan i övrig hårdvara.

Den friheten har jag inte när jag väljer laptop eller telefon. Därför blir det helt andra kompromisser som får göras. Att jag kör Apple på telefon och laptop är av precis samma teknikintresse som valt hårdvaran till mina 3 pc-maskiner och som valt bort Windows till förmån för Linux på dessa.

Eller för att ge ett helt annat exempel. På fritiden kör jag sporthoj (stationär högpresterande lekburk), av den anledning skulle jag välja en bekväm och pålitlig bil (laptop, telefon) i första hand.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Testpilot

Enda sedan Edge gick över till Chromium har jag använt det som min primära webbläsare, både på Windows maskinerna och mobilen. Har annars kört Chrome sedan det kom i princip, men gillar att ha inbyggd AdBlocker på mobilen och tyvärr så är inte Brave eller andra webbläsare ens nära så snabba som varken Edge eller Chrome på mobilen så dom faller bort direkt. Kör dock Chrome fortfarande på MacBook'en som jag använder i skolan, har dock inget vettigt resonemang för det

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Två saker jag hade tyckt varit intressant att se:

Fördelningen av operativsystem, både på mobila enheter och datorer.

Finns Vivaldi med över huvud taget bland webbläsare? De började nyligen maskera sig som Chrome för att många sidor avsiktligt fungerade sämre om de upptäckte att namnet Vivaldi fanns med i identifieringen.

Permalänk
Medlem

@HappySatan:
Safari finns även på iphones! Datan gäller alla enheter.

Personligen har jag en Iphone 6 Plus jag fick gratis, brickad. Med mycket envishet lyckades jag fabriksåterställa den via en äldre iTunes version.

Android må vara "bättre" på många sätt, men fy. Vill ha en mobil som startar, väckarklockan fungerar varje dag, kan slösurfa lite, spela något lätt mobilspel. Som BankID fungerar på i all evighet. För någon som inte bryr sig ett smack om smartphones och vill ha en som håller i 5-10 år slår iphone samtliga andra på fingrarna. Avskyr många saker med min Iphone, men den fyller alla mina behov. Nu och de kommande 5 åren.

Android mobiler hålls uppdaterade i upp till nästa generations smartphones året efter. Sedan överges de av tillverkarna och inga nya Android uppdateringar kommer. Inte ens säkerhetsrelaterade. Har kanske blivit bättre nuförtiden men iOS ligger åratal före Android när det kommer till långvarighet, uppdateringar av mjukvaran så man kan fortsätta använda kritiska appar som BankID och ens Bank-app mm.

Får se vad som händer i framtiden med Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Det som förvånar mig (ständigt) är hur folk kan surfa med mobiltelefoner. Helt obegripligt för mig, jag bara skakar på huvudet och känner mig som en gammal gubbe.

Ja. Man slösurfar mycket fortare med en stationär dator.

När det är sagt, jag sitter en hel del och läser på mobilen när nattar barn, lagar mat, etc. Skriver ibland också. Men det går ju mycket långsammare givetvis.

Kul med statistik. Skulle vilja se ännu mer. Operativsystem, skärmstorlekar, upplösning (en del går inte alltid att dra ur webläsaren dock), osv.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Jag kanske bara är jag, men jag tror att många av oss som kör Firefox är relativt "integritetskänsliga", vilket innebär att min maskin inte kör Google Analytics-klientkod, och detsamma på min telefon (android med Firefox och lite extensions). Jag tror att det kan skeva resultatet rätt duktigt på en site med många tekniskt kunniga.

Jag är åt det hållet. Jag kör Firefox med Noscript på samtliga enheter och blockerar allt som inte krävs för att sajten ska funka hyfsat. Det innefattar såklart att blockera Google analytics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Kan väl bara svara för mig själv, men att jag kör iPhone beror mycket på att ingen annan är klart bättre, och jag har ingen lust att byta och lära om. Föredrar också telefoner som inte är enorma, och då är det lättare på den här sidan. Är inte så överväldigad av vad Apple hittar på nu det senaste, tyckte mer om deras grejor för ~8-10 år sen.

Att jag inte kan installera ”vad jag vill” är ett ganska litet problem i praktiken - jag har andra datorer jag kan installera grejor på. Det enda jag någon gång velat lägga in är emulatorer, vilket Apple av nån enfaldig anledning inte accepterar, men det finns lite intressanta sätt runt det. När jag någon gång gjort det har jag snart tröttnat, så det är en detalj i sammanhanget.

Det där med att "byta och lära om" tror jag är en ganska vanlig anledning att många har iPhone. Jag kan tänka mig att många lite äldre teknikintresserade köpte iPhone när de kom med de tidiga iPhone-modellerna. Sedan fortsätter man med det och det känns inte mödan lönt att lära om (och köpa nya tillbehör), även om det egentligen är rätt enkelt.

Det är ju inte för inte som nya butiker ofta kör stora öppningserbjudanden för att slå sig in på marknader. Det är rätt jobbigt att skapa nya vanor så då måste kanske belöningen överstiga motståndet hos kunderna.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av HappySatan:

Jag förvånas över att det finns så många macanvändare (Safari) på en hårdvarusajt. Har alltid föreställt mig att hårdvarunörderi är något som enbart PC-användare drabbas av.

jag skulle säga att användarantalet på Swec ligger betydligt över snittet. Om ca 15% använder Safari så betyder det att Mac-användarna är betydligt fler än så eftersom Chrome är populärt även på Mac

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

(överaskande) många har Macbooks via jobb eller privat. Safari är även Iphones standardwebbläsare.

Safari här syftar endast till desktop browsers t.o.m.

Skrivet av mpat:

Oväntat för min del att så få surfar in med surfplatta. Hur detekterade ni det, förresten? För Safari från iPad gör numer vad den kan för att begära desktop-varianten av sidorna, och ser således ut som en Mac. Det kanske det är därför det ser ut som om det är så många Macar (Safari i resultaten för PC)?

Jag vet faktiskt inte riktigt hur Google Analytics gör distinktionen. Det är inte baserat på vilken version av sidan de begär i alla fall.

Skrivet av Oneone:

Webläsare, Chrome är det Edge Chrome också eller bara Chrome?

Chrome syftar till Google Chrome!

Skrivet av Ryzer:

Hade varit roligare att se trafiken en normal dag. Hur många besöker SweC nu för tiden?
Trend över tid?

Cirka 60 000 användare per dag ligger vi på. Det är en ganska stadig siffra som inte förändrats mycket på de senaste två åren i alla fall.

Skrivet av Pirum:

Jag blir alltid förvånad att inte fler använder Opera som webläsare.

Opera kom på en hedersvärd sjätteplats med 0,52% av användarna

Skrivet av OSkar000:

Finns det nån statistik över hur många och hur långa inlägg som skrivs från olika enheter?

I dagsläget är det inget vi kan få fram, sessionerna i analytics är anonymiserade av integritetsskäl så vi kan inte göra den kopplingen på något enkelt sätt.

Skrivet av CubaCola:

Hade varit mer intressant att se android / iphone än att se varje företag som tillverkar androidmobiler i mitt tycke.

Ja alltså det är ju ganska lätt egentligen
Om du ser att 44,3% + 3,78% är iphone/ipad så är ju resterande 51,92 % Android i princip.
(Snarare är det 48 vs 50 eftersom det är några obskyra OS som tar cirka 1,5% tillsammans)

Skrivet av str8forthakill:

@HappySatan:
Safari finns även på iphones! Datan gäller alla enheter.

Datan är dock filtrerad på datorer här, så Safari-siffran är inte med iphones.
Räknar vi med iphones har Safari ca 30% andel.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

9/10 gånger använder jag yuppie-nallen. Äppelskrutt.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Jag använder IE 11 (för att jag måste :/) på jobbet och kollar swec då och då där. Så jag bidrar till den statistiken tyvärr.

Vad är det för jobb - Televerket?

Permalänk
Medlem

Svinkul data! Mer sånt här och välkommen till Swec, Anton!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Klarspråkarn:

Det där med att "byta och lära om" tror jag är en ganska vanlig anledning att många har iPhone. Jag kan tänka mig att många lite äldre teknikintresserade köpte iPhone när de kom med de tidiga iPhone-modellerna. Sedan fortsätter man med det och det känns inte mödan lönt att lära om (och köpa nya tillbehör), även om det egentligen är rätt enkelt.

Jag tänker också att det inte finns så många övertygande anledningar för gemene man att byta varken till det enda eller andra.
Det finns inget som den ena plattformen gör bättre än vad den andra gör det, som jag har användning för dvs.

Det finns liksom ingen killer app, varken mjukvarumässig eller hårdvarumässig, som skulle få mig att välja det ena före det andra. Så då är det ju lättare att jag bara är kvar på den plattform där jag köpt alla mina appar, som har autocomplete på alla hemsidor, där jag vet var alla funktioner finns osv.
Det är ju trots allt lite småstökigt att byta, så i mitt fall skulle det ju krävas att det kom en android-telefon som gör något nytt eller avsevärt bättre än min iphone (och som jag dessutom känner att jag har användning för) för att jag ska bemöda mig. Själva "lära sig något nytt" är en mycket mindre del i ekvationen för min del.
Annars blir det ju lite som att be någon som är högerhänt att börja lära sig skriva med vänsterhanden: klar man skulle kunna göra det men utan en anledning eller belöning så är det nog få som hoppar på tåget

Vad jag försöker säga är, I guess, att argumentet går åt båda hållen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Jag kanske bara är jag, men jag tror att många av oss som kör Firefox är relativt "integritetskänsliga", vilket innebär att min maskin inte kör Google Analytics-klientkod, och detsamma på min telefon (android med Firefox och lite extensions). Jag tror att det kan skeva resultatet rätt duktigt på en site med många tekniskt kunniga.

Vet inte om vi pratar om samma lista men det stod iPhone 44% eller nått i den stilen i topp.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av HappySatan:

Jag förvånas över att det finns så många macanvändare (Safari) på en hårdvarusajt. Har alltid föreställt mig att hårdvarunörderi är något som enbart PC-användare drabbas av.

Är det så konstigt? Sååå många är det tyvärr inte som kör Linux på skrivbordet. MacOS är trots allt en UNIX med välputsad UI.

För du menar väl ändå inte att riktiga nördar skulle köra Windows...

men ändå inte helt utan fog om man tittar specifikt på utvecklare som på något sätt berör "molnet", från och med nästa Windows-uppdatering kommer Win10 komma med en Linux-kärna (WSL2). Orsaken är att Linux är de facto-standard i "molnet" och Microsoft vill stoppa utflödet av utvecklare som byte från Windows. Hoppas WSL2 blir bra, gillar Microsoft Surface serie men måste ha Linux för jobbet!

Edit: Med WSL2 får Windows vad MacOS redan har: Docker stöd där container-miljön är Linux sett från det som körs:
https://docs.docker.com/docker-for-mac/

Detta visar att rollerna är ombytta mot t.ex. spelsidan (Linux/MaxOS lär inte blir stora spel OS under överskådlig tid, det är Windows domän): stora fördelen med containers är att de inte är dyrare än att köra vilket program som helst under Linux. Det är inte virtualisering där, men på Windows/MacOS blir det en form av VM för att få till rätt miljö ("molnet" förutsätter allt mer Linux som OS).

Dold text

Hade nog väntat mig lite fler Firefox-användare här, annars inga direkta överraskningar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag vet faktiskt inte riktigt hur Google Analytics gör distinktionen. Det är inte baserat på vilken version av sidan de begär i alla fall.

Då misstänker jag att en del av de på PC med Safari i själva verket är iPaddar med iPadOS. Per default är det nämligen samma User Agent-sträng för Macar med Catalina som det är för iPaddar med senaste iPadOS (om bägge kör Safari, naturligtvis). Det känns mer logiskt än att det är så låg andel surfplattor.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av zyberzero:

Jag kanske bara är jag, men jag tror att många av oss som kör Firefox är relativt "integritetskänsliga", vilket innebär att min maskin inte kör Google Analytics-klientkod, och detsamma på min telefon (android med Firefox och lite extensions). Jag tror att det kan skeva resultatet rätt duktigt på en site med många tekniskt kunniga.

Dock så kan vi se hur många sessioner som vi inte kan mäta på ett par olika sätt.
Ca 8% av användarna blockerar (iaf delar av) analytics i dagsläget. Det är något mer än vad jag är van vid från tidigare jobb men inte extremt.

Så nog skulle siffran var lite högre för Firefox eller Duckduckgo t.ex. om vi kunde mäta alla de användarna också. Men användare av Chrome som har en aggressiv adblock eller liknande ligger ju också i den poolen om 8%.

Vad jag försöker säga är: det är inte 100% sanningen som visas här, men det finns inget wiggleroom för att det skulle vara långt ifrån den heller. De grova penseldragen syns tydligt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Vafan iFjån 44% bland folk som påstår sig vara intresserade av IT datorer och nätverk m.m!?

Har god lust att lägga ner... nu sjunker mitt förtroende för "clockers"... herre...

Visa signatur
Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av mpat:

Då misstänker jag att en del av de på PC med Safari i själva verket är iPaddar med iPadOS. Per default är det nämligen samma User Agent-sträng för Macar med Catalina som det är för iPaddar med senaste iPadOS (om bägge kör Safari, naturligtvis). Det känns mer logiskt än att det är så låg andel surfplattor.

Mjo, dock har de en device identifier också. Den syns i mellersta tabellen där på 3,78% för ipad t.ex.
Så lite oklart

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag måste vara den enda med kombinationen Firefox och Nexus 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Vafan iFjån 44% bland folk som påstår sig vara intresserade av IT datorer och nätverk m.m!?

Har god lust att lägga ner... nu sjunker mitt förtroende för "clockers"... herre...

Förstår inte detta Apple förakt? Stod det något om att man måste hata Apple för att bli medlem på sweclockers?
Låt folk ha vilken telefon de vill det skadar väl inte dig?
Funkar jättebra att ha Apple och ha teknikintresse.
Har provat både iPhone, Huawei, samsung, honor och det funkar jättebra och har lika mycket intresse nu som för +15år sen när man upptäckte denna fantastiska sida.
För mig innebär teknikintresse blandannat att man provar massa olika märken, mjukvara och hårdvara och inte låsa in sig på ett märke eller en mjukvara. Annars kan man inte lära sig vad som är bra och vad som är mindre bra mellan de olika 🙂

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Vafan iFjån 44% bland folk som påstår sig vara intresserade av IT datorer och nätverk m.m!?

Har god lust att lägga ner... nu sjunker mitt förtroende för "clockers"... herre...

Om du är så känslig över vad andra människor använder för enhet i sin vardag så låter det som att du behöver ta en paus, ja.

Personligen har jag lämnat Android-träsket bakom mig. Tidigare rootade jag alltid mina enheter, flashade custom kernels och custom roms från XDA, allt på jakten efter en perfekt mobilupplevelse. Sedan fick jag en dag testa en iPhone och insåg att den var exakt allt jag önskade mig i en mobil, och lite till. Kanonbra kamera, stabila mobiler som hålls uppdaterade länge, optimerat och buggfritt OS, bästa batteritiden jag upplevt och en superb användarupplevelse. Allt utan att behöva flasha om mobilen var och varannan vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag tänker också att det inte finns så många övertygande anledningar för gemene man att byta varken till det enda eller andra.
Det finns inget som den ena plattformen gör bättre än vad den andra gör det, som jag har användning för dvs.

Det finns liksom ingen killer app, varken mjukvarumässig eller hårdvarumässig, som skulle få mig att välja det ena före det andra. Så då är det ju lättare att jag bara är kvar på den plattform där jag köpt alla mina appar, som har autocomplete på alla hemsidor, där jag vet var alla funktioner finns osv.
Det är ju trots allt lite småstökigt att byta, så i mitt fall skulle det ju krävas att det kom en android-telefon som gör något nytt eller avsevärt bättre än min iphone (och som jag dessutom känner att jag har användning för) för att jag ska bemöda mig. Själva "lära sig något nytt" är en mycket mindre del i ekvationen för min del.
Annars blir det ju lite som att be någon som är högerhänt att börja lära sig skriva med vänsterhanden: klar man skulle kunna göra det men utan en anledning eller belöning så är det nog få som hoppar på tåget

Vad jag försöker säga är, I guess, att argumentet går åt båda hållen.

Absolut går det åt båda hållen. Har själv använt Android i många år privat, men har iPhone på jobbet. Eftersom jag har köpt ett gäng med appar och tillbehör har jag ingen lust att byta, trots att jag ser vissa fördelar med Apples mobiler (längre tid med uppdateringar, mindre fokus på att använda personlig data för att sälja reklam). Det blir lite för bökigt...

Permalänk
Medlem

Har använt mig av både Chrome och Firefox på PC och en Iphone 7 plus. På jobbet är det IE som gäller.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Hehe hur många på Swec blockerar Google Analytics månntro?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Vad är det för jobb - Televerket?

Televerket har inte funnits sedan 1993.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Barak:

Hehe hur många på Swec blockerar Google Analytics månntro?

8%

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Förvånad att Edge ligger före Firefox. Ännu mer förvånad att buggiga internet Explorer fortfarande används av en liten minoritet på en sajt för tekniknördar som denna trots allt ändå är!

P.S. lycka till & hoppas du får det roligt som chefredaktör.

Det riktigt ironiska är att IE inte har uppdaterats på fem år, riktigt osäkert med andra ord. Men även Microsoft Edge är den webbläsaren som är den mest privatinvasiva, dvs Microsoft Edge trackar (spårar) dig mer än alla andra webbläsare inkl Google Chrome.

Skrivet av Skyclaw:

Om du är så känslig över vad andra människor använder för enhet i sin vardag så låter det som att du behöver ta en paus, ja.

Personligen har jag lämnat Android-träsket bakom mig. Tidigare rootade jag alltid mina enheter, flashade custom kernels och custom roms från XDA, allt på jakten efter en perfekt mobilupplevelse. Sedan fick jag en dag testa en iPhone och insåg att den var exakt allt jag önskade mig i en mobil, och lite till. Kanonbra kamera, stabila mobiler som hålls uppdaterade länge, optimerat och buggfritt OS, bästa batteritiden jag upplevt och en superb användarupplevelse. Allt utan att behöva flasha om mobilen var och varannan vecka.

Vem har tvingat dig flasha om? Så länge du fick uppdateringar från tillverkaren så spelade det väl ingen roll.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Homdax:

Vafan iFjån 44% bland folk som påstår sig vara intresserade av IT datorer och nätverk m.m!?

Har god lust att lägga ner... nu sjunker mitt förtroende för "clockers"... herre...

Snacka om att koppla känslor till ett märke, det är inte sunt btw.
Är extremt hårdvaru nörd, kör Apple watch 4 eSIM, iPhone 11 pro max och iPad 2019 12.9 inch LTE edtion.
Men inte fan har det någon påverkan på mitt PC intresse eller hårdvara för den delen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Mobil: Nokia 3410
Browser: Firefox
Dator: AMD

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vem har tvingat dig flasha om? Så länge du fick uppdateringar från tillverkaren så spelade det väl ingen roll.

TouchWiz och jag kom inte bra överens.