Permalänk

Du är inte ensam.

11m här också! Kör med en grym President Lincoln med en stor rundstrålande antenn uppe på taket. Funkar hur bra som helst, både lokalt och DX.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

Inte för att jag håller med radio men grannen gör det tror jag för han har antenner över allt, en stor jävla mast till och med. Ser rätt skojigt ut, haha.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

Du har inte tänkt på och börja? Det är simpelt. En radio och en antenn är det som behövs för att snacka med killen på andra sidan stan. Eller varför inte prata med ett annat land på engelska med en och samma radio?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

27Mhz komradio

Tråden är flera år gammal men jag tycker att jag kan använda den genom att slå ett slag för 27Mhz.

Ett väldigt inriktat och trevligt forum är bla www.27Radio.eu
Där finns de som anonrdnar Sveriges största komradioträff i Hälsingland den 18e Maj bla.

Det finns även en repeater uppsatt så man kan nå över ett väldigt stort område även om den egna radioutrustningen är obetydlig.

Nu var det inte min mening att komma som ny in i forat och göra reklam det första jag gör, men det blev så ändå.

Det finns naturligtvis flera bra forum för 27Mhz-intresserade såklart.

Permalänk
Medlem

Jag har

@feffe_:
Tjena. Jag har haft 27Mhz sedan 1974. Jag plockade fram mitt slutsteg på 600w och en SS 2900 med massor av kanaler. Döm om min förvåning när allt fungerade felfritt.
I all hast slängde jag bara ut en marinantenn för att se om det funkar men det är bra dött numera jämfört med när jag var ung och höll på med det.
Funderar på att sälja grejorna. Entusiasmen finns inte där längre så som när jag raggade runt med bilen och vi tjötade nätterna i ända... Man har blitt en gubbajäkel:(

Permalänk
Medlem

Död, dödare dödast

@21KM10:

Fin sida må den vila i frid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allanxx:

@21KM10:

Fin sida må den vila i frid.

Tack, men nu finns ju den nya sidan sedan några år tillbaks, www.radioforum.se