Hur kolla på videos och spela samtidigt utan att lagga??

Permalänk

Hur kolla på videos och spela samtidigt utan att lagga??

Tjenare!

Jag har problemet med att jag laggar sönder(jag har 200fps i wow men när jag drar på en youtube video på min andra skärm så är jag nere på 60fps) och så fort videon e pausad eller jag stänger av videon så är fpsn tillbaks.

Datorns komponenter:
intel core i5 2.9ghz
gtx geforce nvida 2060
16gb ram
1 tb
256gb ssd
PRIME Z370-P II
windows 10
skärmar:
2st benQ
ena är 144hz och andra är 60hz.

Bredband:
100/100 telia

Det är när jag kollar på Youtube eller twitch då de börjar o lagga.

Saker jag har testat:
uppdaterat alla drivrutiner som fanns i enhetshanteraren. och även nvidia geforce experiance.
Ställa in Skalning på GPU-enhet istället för bildskärm.
testat alla olika webbläsare som finns. så som edge, explorer,firefox, chrome.
stängt av "fortsätt använda maskinvaruacceleration när det är tillgängligt"
stängt av "välj en accentfärg från min bakgrund automatiskt"
testat med och utan vsync i spel
testat fullsceen, windowded fullscreen
testat att sätta 144hz på båda skärmarna (då dog bara min 60hz) även testat 60hz på båda (men då har jag bara 60fps på min 144hz)
Valt "Justera för bästa prestanda" i prestandaaleternativ.
Har avinstallerat Aero Peek
Har testat o byta vilken skärm som är primär.
Har testat wow i windowed fullscreen.
Snälla hjälp mig

Permalänk
Medlem

@Vippenhihi: du behöver specifiera vad du har för utrustning. Det är svårt att ge råd annars.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

@Vippenhihi: Det krävs helt enkelt prestanda från din dator för att spela klippen. Var kollar du videos? Vad har du för komponenter?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vippenhihi:

Tjenare!

Jag har problemet med att jag laggar sönder när jag kollar på videos på min andra skärm samtidigt jag spelar wow på min primära skärm.
Datorns komponenter:
intel core i5 2.9ghz
gtx geforce nvida 2060
16gb ram
1 tb
256gb ssd
PRIME Z370-P II

Saker jag har testat:

Skalnings grejsen på nvidia.
testat alla olika webbläsare som finns.
stängt av acceleration på chrome.
stäng av w10 bakgrundsfärg grejset.
testat med och utan vsync i spel
testat fullsceen windowed mode

Snälla hjälp mig

Vad har du för bandbredd, spelar du trådlöst?
Ser att du även har en förkärlek till ordet "grejs"
Specificera så noga du kan när du ber om hjälp. Det är lättare att svara då

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Datorkomponenter?
Kollar videos: upplösning, streaming eller lokalt lagrad media, bredbandshastighet? Wifi eller ethernet?

Om du har en processor med inbyggd GPU kan du aktivera den för användning till chrome. Har du för lite RAM kan det ställa till problem. För få CPU-kärnor kan ställa till det, nätverket kan vara flaskhalsen. Du måste kolla CPU, Memory, Network och GPU i Taskmanager för att förstå var flaskhalsen är.

Permalänk

Tjena jag har uppdaterat inlägget insåg att de va slarvigt.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Vippenhihi: Börja med att byta webbläsare, alternativt stänga av (eller slå på) hårdvaruaccelerering i den webbläsare du använder för att strömma video.

Om det bråkar, testa även att sänka spelskärmen till 120 Hz eller ifall det går, ändra den andra skärmen till 72 Hz så att du får jämna multiplar av frekvensskillnader.

Det kan också löna sig att bara synka om bilden fram och tillbaka, till exempel genom att ändra frekvensen på skärmarna till något annat och sedan tillbaka.

Permalänk

@laxpudding testat alla webbläsare och testat o slå av hårdvaru och testat alla möjliga frekvens inställningar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vippenhihi:

@laxpudding testat alla webbläsare och testat o slå av hårdvaru och testat alla möjliga frekvens inställningar

Och resultatet av dina olika tester är?

Permalänk
Skrivet av anon257891:

Och resultatet av dina olika tester är?

exakt samma skit lag

Permalänk
Medlem

Är det lagg eller fps drops?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Vippenhihi:

exakt samma skit lag

Då skulle jag börja titta på det som andra föreslagit och spåra hur datorn jobbar, belastning på GPU, CPU, minne, swap mot hårddisk/SSD etc.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Då skulle jag börja titta på det som andra föreslagit och spåra hur datorn jobbar, belastning på GPU, CPU, minne, swap mot hårddisk/SSD etc.

Datorn ligger på 40% på CPU belastning med stream på ena skärmen och wow på andra skärmen
Minne är på ungefär 30%
DISK C 0%
Disk D 0%
GPU 40%

så inget som är specielt där

Permalänk
Bildexpert 📺

@Vippenhihi: Testa att kasta om ordningen på vilken skärm som är sekundär och primär. Utöver det har jag tyvärr slut på idéer som hjälpt andra i forumet.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte exakt hur WoW körs men om det går testa att köra i windows borderless istället för fullskärm.

Permalänk

@laxpudding testat det oxå tyvärr.

@todilo ah wow har den settingsen men fortfarande samma problem tyvärr.