Digitala spelfynd 🎼 (bara tips, ingen diskussion)!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Viktorph:

Ja det hÀr var ju lÀttare sagt Àn gjort. Försökt logga in nu i tjugo minuter utan att lyckas. BÄde via Twitch, klienten och via hemsidan. Det var inte direkt upplagt för en succé det hÀr.

TjÀnsten Àr inte tillgÀnglig för tillfÀllet, gÄr inte att logga in nÄnstans, lysande

Inte för att det gör mig personligen sÄ mycket, men tycker synd om de som faktiskt ville ha spelet eller de andra grejerna

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Necrophor:

TjÀnsten Àr inte tillgÀnglig för tillfÀllet, gÄr inte att logga in nÄnstans, lysande

Inte för att det gör mig personligen sÄ mycket, men tycker synd om de som faktiskt ville ha spelet eller de andra grejerna

Samma hÀr. SÄg det dock som en kul bonus och tÀnkte köpa spelet för ett tag sedan, sÄ det hade varit fint med ett gratis spel. Men nÀr 20 000 personer i Twitch-chatten skriver samtidigt att det inte gÄr att logga in, dÄ förstÄr man att servrarna Àr överbelastade.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det gick dock att koppla twitch till uplay utan att fÄ mer respons frÄn servern Àn inloggningsrutan.
Kolla twitch igen efter inloggningsförsöket....
Nu verkar ju servrarna vara Àn mer nere sÄ lycka till...

Deras egen streamingtjÀnst var ju pinsam, dog först av alla.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hur tÀnkte Ubisoft hÀr egentligen?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

PermalÀnk
Medlem
●

Hann precis lÀsa i twitch chatten att ALLA kommer tydligen fÄ bonusarna pga av server problemen

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Neomike:

Hann precis lÀsa i twitch chatten att ALLA kommer tydligen fÄ bonusarna pga av server problemen

Utan att man aktivt behöver göra nÄgot alltsÄ?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Neomike:

Hann precis lÀsa i twitch chatten att ALLA kommer tydligen fÄ bonusarna pga av server problemen

Jag fick precis ett drop men trots att jag har kopplat Twitch-kontot till Ubisoft sÄ gÄr det ÀndÄ inte. StÄr att jag mÄste koppla om det men nÀr jag försöker kan jag inte logga in. NÄgon med samma problem?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av LemurenSwe:

Utan att man aktivt behöver göra nÄgot alltsÄ?

Verkar stÀmma!

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av LemurenSwe:

Utan att man aktivt behöver göra nÄgot alltsÄ?

Japp Àven om man inte lyckas logga in sÄ fÄr man det.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

PermalÀnk
Medlem
●

"Don't worry! We'll be giving out the rewards to all of you, even if you were unable to log in successfully. Sit back and enjoy the show!"

https://twitter.com/UbisoftSupport/status/1282396682454544385

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ClintBeastwood:

Hur tÀnkte Ubisoft hÀr egentligen?

Skrivet av nickbin:

"Don't worry! We'll be giving out the rewards to all of you, even if you were unable to log in successfully. Sit back and enjoy the show!"

https://twitter.com/UbisoftSupport/status/1282396682454544385

Det var sÀkert tanken frÄn början. Allt handlar ju om att driva trafik till deras streams, att deras infrastruktur inte skulle palla hade dom nog rÀknat med. NÀstan 500k viewers pÄ deras Twich.com just nu.

Edit: LÀr ju komma nÄgon fin statistik sen att dom hade "most viewed event ever" etc etc

PermalÀnk
KonsolgrĂ€vare ★
●

Watch Dogs 2 gratis

Skrivet av Gamer5:

PÄ söndag kommer man kunna fÄ Watch Dogs 2 gratis, men det gÄr endast fÄ det under klockslagen 20:30 - 22:30 om jag har förstÄtt det rÀtt:
https://support.ubisoft.com/sv-SE/faqs/55660

GÀller att man Àr inloggad pÄ sin Ubisoft konto. FÄr kÀnslan av att servrarna kommer vara hÄrt belastat just den perioden. Kan ha fel, men kÀnns inte lyckat att man bara fÄr 2 timmar pÄ sig, men vi fÄr se.

Det hela Àr i samband med Ubisofts presskonferens kl 21:00 pÄ söndag. Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=w51jTeX74r8

HÀr Àr lÀnken för alla som missat:

https://register.ubisoft.com/ubisoft-forward-reward/en-US

Visa signatur

VardagsrumđŸ“ș: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

LaptopđŸ’»: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av tyvar1:

Tack för lÀnken!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kan bekrÀfta att jag nu har WD2 i mitt bibliotek pÄ Uplay-klienten!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av edson:

Kan bekrÀfta att jag nu har WD2 i mitt bibliotek pÄ Uplay-klienten!

Jag har ocksÄ fÄtt det!

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Viktorph:

Jag har ocksÄ fÄtt det!

Jag har inte fÄtt det Àn! Men det kommer förhoppningsvis snart dyka upp.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Neomike:

Jag har inte fÄtt det Àn! Men det kommer förhoppningsvis snart dyka upp.

Samma hÀr. MÀrkligt att inte alla fÄr samtidigt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag har inte fÄtt det Ànnu =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av lappen81:

Körde det 2014 det Àr en walking simulator följer en förutbestÀmd vÀg, ingen open world invisible borders. Vissa gillar ju walking simulators för story och atmosfÀr men ingenting för mig irriterande att det ofta inte gÄr att springa i den typen av spel.

Spelet kÀndes för mig lite som att utvecklaren lagt ner typ 5 minuter polering pÄ spelet. Jag gillar walking simulators men detta var sÀmre Àn jag vÀntat mig, och tyvÀrr inte vÀrt min tid. Blir kanske ett nytt försök framöver

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av tjobbo:

Jag har inte fÄtt det Ànnu =/

Har du fÄtt det Ànnu? Ingenting hÀr Àn heller.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av T4kti:

Har du fÄtt det Ànnu? Ingenting hÀr Àn heller.

Har fÄtt. Fick igÄr. Relativt smÀrtfritt.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av T4kti:

Har du fÄtt det Ànnu? Ingenting hÀr Àn heller.

Har inte heller fÄtt nÄgot..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av scienta:

MÀrkligt att inte alla fÄr samtidigt.

Det Àr snarare rimligt att de rullar ut det över tid. Risken Àr annars att alldeles för mÄnga vill ladda ner det samtidigt och överbelastar serverkapaciteten.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av T4kti:

Har du fÄtt det Ànnu? Ingenting hÀr Àn heller.

Inget spel hÀr inte!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av twit:

Det Àr snarare rimligt att de rullar ut det över tid. Risken Àr annars att alldeles för mÄnga vill ladda ner det samtidigt och överbelastar serverkapaciteten.

Hade ju gÄtt lika bra att uppnÄ samma effekt genom att ge ut spelet, men endast lÄsa upp sjÀlva nedladdningen i omgÄngar. Att lÄta alla undra sÄhÀr Àr ju mÀrkligt.

Inte för att klaga, det Àr alltid trevligt nÀr det ges ut spel gratis. Det Àr bara klart att man undrar om det kommer

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

PermalÀnk
●
Skrivet av scienta:

Hade ju gÄtt lika bra att uppnÄ samma effekt genom att ge ut spelet, men endast lÄsa upp sjÀlva nedladdningen i omgÄngar. Att lÄta alla undra sÄhÀr Àr ju mÀrkligt.

Inte för att klaga, det Àr alltid trevligt nÀr det ges ut spel gratis. Det Àr bara klart att man undrar om det kommer

Men dÄ hade de inte fÄtt bevis pÄ deras briljanta kampanj, "vi fick 500,000 viewers pÄ twitch, 2m skrev upp sig pÄ denna sidan. Genom denna kampanjen för kostnad av 100,000 euro fick vi tillbaka 15 miljoner i fri reklam"

Sen lÀgger man band pÄ utvecklingsavdelningen som bara kostar pengar med denna otroliga vinst och fÄr tyst pÄ kritiken.

Sen vid löneförhandlingen,

/s

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hÄrddiskar och en hel del damm.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av tjobbo:

Inget spel hÀr inte!

Jag har fÄtt mitt, utan att göra nÄgot. Ja, förutom att logga in pÄ eventet dvs.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tycker att vi kan avrunda diskussion om vi fÄtt eller inte fÄtt ett gratisspel

PermalÀnk
Livsnjutare 😎 ★
●

Impulsköpte Death Stranding igÄr nÀr det var release.
Tyckte Ă€ndĂ„ det var ett ganska bra pris med 419kr för ett helt ”nytt” spel

Blev glatt förvÄnad nÀr jag fick ytterligare 95kr rabatt vid checkout!

Visa signatur

‱ Citera eller Svara för respons! ‱
‱ Life is a playground {|;^) ‱

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av andreas_dock:

Impulsköpte Death Stranding igÄr nÀr det var release.
Tyckte Ă€ndĂ„ det var ett ganska bra pris med 419kr för ett helt ”nytt” spel

Blev glatt förvÄnad nÀr jag fick ytterligare 95kr rabatt vid checkout!

https://i.imgur.com/LcGffAV.jpg

Bra att priset lÄg kvar vid lansering. Jag vÄgade inte vÀnta utan köpte för 419kr. Men blir att anvÀnda min kupong med Horizon istÀllet.