TV med ÄKTA 100hz och högre upplösning

Permalänk
Medlem

TV med ÄKTA 100hz och högre upplösning

Ska flytta till mindre med familjen och det som offras blir ju såklart mitt gamingrum

Därför sitter jag febrilt o försöker komma på "bra" lösningar. Försökte mig på laptop gaming och det går bort! Kan verkligen inte med.

Har 2 alternativ kvar, det är att hoppas på att klädkammaren får plats med kläder OCH en gaming setup (vi flyttar till en hyresrätt och huset är inte färsigbyggt än så vet inte exakt hur stor klädkammaren är)

ELLER

jag bygger m-ITX och kopplar in till TVn o spelar men vill ha 100hz och bra upplösning.

Jag är dåligt påläst om TV så därför vänder jag mig hit om hjälp.

Permalänk
Bildexpert 📺

@elwi: Alla moderna TV, förutom de allra enklaste har "bra upplösning" och det är inget problem sedan länge. Allt är 4K och köper du flaggskeppsmodellerna är det 8K-upplösning. Endast det allra enklaste utbudet kör full HD/1080p.

"100 Hz" finns inte, däremot finns det TV som i olika sammanhang hanterar 120 Hz, inklusive från en dator, och du måste upp i toppklassen i de flesta fall för en sådan. Jag går igenom 2019-utbudet här: https://www.sweclockers.com/artikel/28511

Men är det verkligen en TV du behöver. Spela via datorn i första hand och en bildskärm borde räcka och dessutom få plats i klädkammaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@elwi: Alla moderna TV, förutom de allra enklaste har "bra upplösning" och det är inget problem sedan länge. Allt är 4K och köper du flaggskeppsmodellerna är det 8K-upplösning. Endast det allra enklaste utbudet kör full HD/1080p.

"100 Hz" finns inte, däremot finns det TV som i olika sammanhang hanterar 120 Hz, inklusive från en dator, och du måste upp i toppklassen i de flesta fall för en sådan. Jag går igenom 2019-utbudet här: https://www.sweclockers.com/artikel/28511

Men är det verkligen en TV du behöver. Spela via datorn i första hand och en bildskärm borde räcka och dessutom få plats i klädkammaren.

Ah, tack! Ska läsa genom 😁
Vi ska ändå köpa ny TV för den vi har är gammal. Joo klart det får plats, frågan är dock relativ, jag och min sambo ser inte riktigt lika på "plats" när det kommer till saker

Saker som är roliga (all typ av rolig elektronik) är onödig och får inte plats, medans att fylla klädkammaren med skor och massa kläder det är INGA problem. Vi har den diskussionen om allt. Tjata ihjäl mig om robotdammsugare, och ny TV. Just nu är det datorn. Min nästa fight kommer bli nytt ljud 😁🤭