SweRunners - Tråden för oss löptokiga

Permalänk
Medlem

SweRunners - Tråden för oss löptokiga

Hej,

Såg ingen liknande tråd här, så skapar en egen

Jag har alltid gillat löpning, sprang mycket som yngre. Då flickvännen blev gravid så blev även jag (sken)gravid. Jag gick upp 30 kilo-ish och hade ett BMI långt över 30.
Kom igång med löpningen igen förra året och nu är det igång på allvar och har ett BMI närmare 20 istället. Tanken var Stockholm Marathon, som hade blivit mitt första lopp någonsin, men på grund av Covid-19 så blev det inställt, som allt annat!

Löpning är, för mig och många andra, fantastisk rogivande. Det är även ett skönt avbrott från vardagen med två barn och ett stillasittande arbete som systemutvecklare.

Jag försöker löpträna minst 5h i veckan, varav ett längre pass på 2-3h. Ska försöka gradvis öka detta för att eventuellt köra något ultralopp längre fram, men inte helt lätt med jobb och familj som ska skötas också

Vill slå ett slag för Elevate, ett plugin till chrome som ger mycket mer data till ens pass från Strava. Fantastiskt roligt för en nörd som mig själv!

Så, finns det några likasinnade här? Tänkte vi kunde utbyta erfarenheter, lite tips om gadgets osv.

Allt gott, spring lugnt!

Nisse

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

syrsor

Låt oss prata, @NisseG91!

Själv har jag skytt löpning som pesten i snart 30 år, men vid årsskiftet 2019/2020 fick jag för mig att ge det en chans igen. I mångt och mycket berodde nytaget på att jag faktiskt vill ha hälsan kvar om 30 år till, och allting tyder på att ett starkt hjärta är en förutsättning för just det.

Sagt och gjort. Sprang en eller två gånger. Hatade det inte. Skaffade ett par nya, väldämpade, asfaltsskor och en FR245M. Tränade på ganska bra med Garmin's virtuella coach.

Tog 2 månader innan jag sprang min första halvmara (1:44).
Ytterligare 2 månader innan jag lämnade motionsspåren och satte av in i skogen.
I Juni sprang jag mitt första trailmaraton (46km).

Jag tror man kan säga att jag är hooked. Jag har alltid gillat aktiviteter med grejer (motorsport, klättring, osv), men löpningen är så enkel. Ett par skor och man är igång.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag var deltidsbrandman en gång i tiden. Då måste man klara konditionsprov. På det sättet kom jag igång med löpning. Nu tar jag en vända på 7 km varannan dag. Utan kroppsarbete är det lagom att duscha varannan dag. Och måste man duscha så kan man ju se till att vara rejält svettig. Där jag bor är det ganska kuperat. Då tar jag i lite extra i uppförsbackarna och kallar det för intervallträning. Sedan använder jag cykel för det allra mesta. Bilen mår bäst i garaget.

Permalänk

Jag har inte sprungit en meter sedan 28/5 på grund av coronan fick tag på mig. Men på måndag ska jag ut och springa en runda. Håller tummarna att jag får åka till Åbo och springa maraton den 20/8. Springer året runt och gillar verkligen det enkla med löpning.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

syrsor

Låt oss prata, @NisseG91!

Själv har jag skytt löpning som pesten i snart 30 år, men vid årsskiftet 2019/2020 fick jag för mig att ge det en chans igen. I mångt och mycket berodde nytaget på att jag faktiskt vill ha hälsan kvar om 30 år till, och allting tyder på att ett starkt hjärta är en förutsättning för just det.

Sagt och gjort. Sprang en eller två gånger. Hatade det inte. Skaffade ett par nya, väldämpade, asfaltsskor och en FR245M. Tränade på ganska bra med Garmin's virtuella coach.

Tog 2 månader innan jag sprang min första halvmara (1:44).
Ytterligare 2 månader innan jag lämnade motionsspåren och satte av in i skogen.
I Juni sprang jag mitt första trailmaraton (46km).

Jag tror man kan säga att jag är hooked. Jag har alltid gillat aktiviteter med grejer (motorsport, klättring, osv), men löpningen är så enkel. Ett par skor och man är igång.

Missade helt att jag faktiskt fick något svar i den här tråden

Kul are du hittat din grej, hur går det idag?

Jag själv har fått lägga löpningen på hyllan ett tag, har en överansträngning i höger vad, så enbart alternativ träning nu. Försökt mig på att springa men redan efter 4-5km gör det sinnessjukt ont. Haft såhär sedan i mars

Skrivet av stigw:

Jag var deltidsbrandman en gång i tiden. Då måste man klara konditionsprov. På det sättet kom jag igång med löpning. Nu tar jag en vända på 7 km varannan dag. Utan kroppsarbete är det lagom att duscha varannan dag. Och måste man duscha så kan man ju se till att vara rejält svettig. Där jag bor är det ganska kuperat. Då tar jag i lite extra i uppförsbackarna och kallar det för intervallträning. Sedan använder jag cykel för det allra mesta. Bilen mår bäst i garaget.

Fantastiskt! Någonting jag också ska försöka få in i livet. "om jag ändå ska duscha så kan jag likväl göra mig rejält svettig först"

Skrivet av vidarvega:

Jag har inte sprungit en meter sedan 28/5 på grund av coronan fick tag på mig. Men på måndag ska jag ut och springa en runda. Håller tummarna att jag får åka till Åbo och springa maraton den 20/8. Springer året runt och gillar verkligen det enkla med löpning.

Stockholm marathon verkar ju faktiskt kunna bli av i år! Jag har anmält mig, men får se om jag får stå över pga ovanstående skada. Antagligen blir det så.

Hoppas du kryar på dig och kan börja springa igen!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

sitter och väntar på att dom ska svara på 1177. var ute på min löprunda och snubblade. ha nu ett fult sår i ansiktet. vill att primärvårdsjouren ska kolla. en stunds ouppmärksamhet så är olyckan där. det är så bilolyckor händer också. men jag tjänar ändå på min motion för i februari testade jag för Covid och hade antikroppar. men jag har inte varit sjuk och vet inte när jag var infekterad. De med dålig kondition kan ju drabbas illa. Fick just besked att det bara är att åka till primärvårdsjouren.

Permalänk
Medlem

Det vart några stygn och röntgen och penicillintabletter i morgon. Skit händer som dom säger i Amerika. Men jag fortsätter allt med mina motionsvändor. Man håller sig frisk. På 80-talet var jag deltidsbrandman. Då måste jag klara konditionsprov. Efter det så har jag fortsatt. Nu blir det 7 km varannan dag.

Permalänk
Föredetting

Sprang ett par halvmaraton à 93–95 minuter i månaden på löpband under vintern. Nu i den riktiga världen är jag helt värdelös, helt döende efter fem kuperade kilometer, vet inte riktigt vad jag ska skylla på.

Håller pollenallergi som ursäkt än?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hade kommit igång bra före corona, men när vi blev permitterade tappade jag rutinen helt eftersom jag drog igång med massa trädgårdsarbete (efter att kört grus med skottkärra eller grävt hela dagen kändes inte en löprunda behövligt).
Ska lägga tiden på golf över sommaren och försöka komma igång igen till hösten. Om inte annat vill jag komma vidare med storyn i zombies run

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Sprang ett par halvmaraton à 93–95 minuter i månaden på löpband under vintern. Nu i den riktiga världen är jag helt värdelös, helt döende efter fem kuperade kilometer, vet inte riktigt vad jag ska skylla på.

Håller pollenallergi som ursäkt än?

Haha, jag gjorde något liknande. Slog PR efter PR när jag sprang, sedan flyttade vi och jag blev genast 30s långsammare per km. Var helt platt där vi bodde innan, och här är det en stifa(stigningsfaktor, höjdmeter/distans i km) på minst 7.

Blir mycket jobbigare för benmusklerna direkt det blir kuperat.

Sen kan man alltid skylla på pollenallergi! Eller dåliga skor. Eller dåligt med kolhydratladdning eller....

Skrivet av Json_81:

Hade kommit igång bra före corona, men när vi blev permitterade tappade jag rutinen helt eftersom jag drog igång med massa trädgårdsarbete (efter att kört grus med skottkärra eller grävt hela dagen kändes inte en löprunda behövligt).
Ska lägga tiden på golf över sommaren och försöka komma igång igen till hösten. Om inte annat vill jag komma vidare med storyn i zombies run

Aldrig provat zombies run, faktiskt. Verkar kul men vet inte om jag kan leva mig in i det tillräckligt. Men du gillar det alltså?

Med det sagt så är kontinuiteten helt klart det som jag tycker är svårast med löpning. Så lätt att man kommer av sig ett tag, om det är beroende på skada, livet, jobb eller whatever. Och så tappar man direkt.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av NisseG91:

Haha, jag gjorde något liknande. Slog PR efter PR när jag sprang, sedan flyttade vi och jag blev genast 30s långsammare per km. Var helt platt där vi bodde innan, och här är det en stifa(stigningsfaktor, höjdmeter/distans i km) på minst 7.

Blir mycket jobbigare för benmusklerna direkt det blir kuperat.

Sen kan man alltid skylla på pollenallergi! Eller dåliga skor. Eller dåligt med kolhydratladdning eller....

Oklart hur noggrann GPS:en är, men jag klarade mitt första varv runt mitt lokala elljusspår på under 5 min/km idag. Graferna säger att lägsta punkten är på 52 m.ö.h., medan högsta är på 90. Hela spåret är 2,2 km långt.

Det är min nya ursäkt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Oklart hur noggrann GPS:en är, men jag klarade mitt första varv runt mitt lokala elljusspår på under 5 min/km idag. Graferna säger att lägsta punkten är på 52 m.ö.h., medan högsta är på 90. Hela spåret är 2,2 km långt.

Det är min nya ursäkt.

Om du använder dig av Strava så kan de räkna ut faktisk stigning mha en rad parametrar.

Du loggar in på strava på webben.
Väljer din aktivitet.
Trycker på frågetecknet bredvid höjdmetrarna(finns det inte så har de redan gjort det automagiskt).
Vänta en stund.
???
Profit!

Bra jobbat, förresten.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Löpning går alltid i perioder för mig. Vissa säsonger är jag superpeppad, t ex våren. Sen kommer sommaren och jag brukar alltid ha mycket trädgårdsarbete och husrenovering vilket tär på krafterna och vädret gör sitt. Sen kommer jag igång igen på hösten men sen blir det vinter och jag lägger av igen. 😂

Permalänk
Medlem

Problem med vadmuskel

Skrivet av NisseG91:

Missade helt att jag faktiskt fick något svar i den här tråden

Kul are du hittat din grej, hur går det idag?

Jag själv har fått lägga löpningen på hyllan ett tag, har en överansträngning i höger vad, så enbart alternativ träning nu. Försökt mig på att springa men redan efter 4-5km gör det sinnessjukt ont. Haft såhär sedan i mars

Fantastiskt! Någonting jag också ska försöka få in i livet. "om jag ändå ska duscha så kan jag likväl göra mig rejält svettig först"

Stockholm marathon verkar ju faktiskt kunna bli av i år! Jag har anmält mig, men får se om jag får stå över pga ovanstående skada. Antagligen blir det så.

Hoppas du kryar på dig och kan börja springa igen!

Ont i vadmuskel har jag också haft. Då brukar jag cykla ett tag. Fördelen är att man får se trakter på landsbygden som man annars aldrig kommit till. Men favoritrutten är där jag kan köpa mjukglass några km. hemifrån. Jag har med mej slang, pump och verktyg så jag kan fixa punktering. Jag är skrockfull och tror att om man garderar sig så brukar inget hända. Det har fungerat hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Aldrig provat zombies run, faktiskt. Verkar kul men vet inte om jag kan leva mig in i det tillräckligt. Men du gillar det alltså?

Med det sagt så är kontinuiteten helt klart det som jag tycker är svårast med löpning. Så lätt att man kommer av sig ett tag, om det är beroende på skada, livet, jobb eller whatever. Och så tappar man direkt.

Japp, tycker de lyckats väldigt bra med storyn så långt som jag kommit. Jag har inte alltid på att man kan bli jagad och har jag det har jag i regel på lättaste, lite kul grej men vill jag ha intervall träning så vill jag planera den själv

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har försökt bryta mig in i löpandet i säkert 10 år nu. Minst en gång per år får jag för mig att prova igen. Det går väl sådär med upp mot 2 omgångar per vecka i drygt 2-3 månader, och jag avskyr varenda sekund. "Du vänjer dig" säger folk, men när då? Vanligtvis avbryter jag pga antingen shin splints eller ont i knäna.. Jag har inga problem med dessa när jag cyklar eller tränar judo/bjj osv, och där är även min kondition rätt ok. Men det där jävla löpandet alltså.. jag vet inte, slut på mini-rant?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Missade helt att jag faktiskt fick något svar i den här tråden
Kul are du hittat din grej, hur går det idag?

Det går inge vidare idag. Har haft en lång period där kroppen inte fungerar riktigt som den ska. Först trodde vi det var hjärtat, sen att det var någon annan infektion, men nu har fyra läkare sagt att min kropp är hur frisk som helst och att det bara är oturligt att jag då och då får konstiga sjukdomskänningar.

Min run-streak blev 294 dagar och avslutades i början på Maj. Jag kommer nog inte plocka upp den igen, men jag försöker komma ut och springa varje dag och nästa mål är att springa en 55km vandringsled hemmavid; förhoppningsvis känns kroppen tillräckligt bra för att göra det någon gång under tidig höst.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Sprang ett par halvmaraton à 93–95 minuter i månaden på löpband under vintern. Nu i den riktiga världen är jag helt värdelös, helt döende efter fem kuperade kilometer, vet inte riktigt vad jag ska skylla på.

Håller pollenallergi som ursäkt än?

Den stora orsaken är inte kuperingen utan bara den fysiska skillnaden som äger rum under skorna samt belastningen för musklerna. När du är på gymmet så hjälper löpbandet till att dra foten bakåt och det krävs då inte alls lika mycket kraft för musklerna att "dra sig frammåt" som du måste göra utanför löpbandet vilket blir tydligare på längre sträckor så som en halvmara
Med detta sagt så fortsätt du att träna på löpbandet under vinterhalvåret men lägg till några graders lutning på bandet så skall du se att du närmar dig belastningen som väntar dig på vägar och skogar - Keep going strong!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av potlach:

Den stora orsaken är inte kuperingen utan bara den fysiska skillnaden som äger rum under skorna samt belastningen för musklerna. När du är på gymmet så hjälper löpbandet till att dra foten bakåt och det krävs då inte alls lika mycket kraft för musklerna att "dra sig frammåt" som du måste göra utanför löpbandet vilket blir tydligare på längre sträckor så som en halvmara
Med detta sagt så fortsätt du att träna på löpbandet under vinterhalvåret men lägg till några graders lutning på bandet så skall du se att du närmar dig belastningen som väntar dig på vägar och skogar - Keep going strong!

Jo, precis. Tyckte mig dock läsa några artiklar om att lutning på bandet inte var en strikt nödvändighet om man inte sprang riktigt snabbt (typ över 15 km/h). Skitbandet jag sprungit på maxade ur vid 14 km/h.

Blir givetvis även en helt annan belastning för resten av kroppen också med faktiska upp- och nedförsbackar, inte bara benen. Peakar i puls är nyttiga, även om att springa på löpband och kunna hålla 185 bpm i 90 minuter inte är dumt det heller.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Sprang 5 km i morse kändes riktigt bra, även om det tog tre veckor att återhämta mig från coronan så är jag väldigt tacksam att jag kom så pass lindrigt undan. Helt underbart att få springa igen.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Jag har löparbakgrund men ägnar mig mer åt cykling idag.

Hur ofta ska man byta skor, har hört att man ska göra det även om slitytan ser bra ut. Eller är det bara säljarsnack?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag har löparbakgrund men ägnar mig mer åt cykling idag.

Hur ofta ska man byta skor, har hört att man ska göra det även om slitytan ser bra ut. Eller är det bara säljarsnack?

Det verkar vara säljarsnack:

https://www.testfakta.se/sv/sport-fritid/article/loparskorna-...

Strava, t.ex., låter dig spara gear och därmed se hur många km du har sprungit i skorna. Underlättar en del

Sen har jag nog 3-4 par löparskor ändå. Inga är direkt uttjänta än, men kul med variation(och nödvändigt när jag springer ganska varierande terräng).

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Själv äntligen kommit igång med det igen. Kul att läsa om tips i tråden.

Permalänk
Medlem

Måste bara poängtera att det är lite komiskt att tråden är helt död i nästan 1 år. 😄

Jag har inte sprungit någonting på snart 5 år, även om det inte var hardcore så blev det ändå några timmar varje vecka.
Men nu när man råkade komma in här och bli påmind om hur skönt det egentligen är, blev man väldigt sugen på att börja igen.
Klarar jag mig med min Vivosmart 4 eller har jag en ursäkt att uppgradera mig om jag börjar löpa igen? 🤔
Men minns att jag ofta hade problem med smärta på framsidan av underbenet (Benhinneinflammation?)
Är jag dåligt evolverad eller vad gjorde jag för fel?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Helt biten av det i år:)

Jag har alltid sprungit 5 km rundor och varit nöjd, men i år har jag ökat sträckan radikalt och sprungit mina två första maraton, ett på löpband, ett ute, även ett halvmara och ett antal 10-15km vändor. Aldrig trodde jag att jag kunde gilla att löpa så mycket:)

Själv använder jag Runkeeper men har nyligen funnit Nike Run Club som jag har fastnat för.

Det som dock har gjort det möjligt att löpa för mig är mina skor Hoka One One Clifton 4 och 7.
Innan dessa så sa benhinnorna ifrån direkt.

Använder alla Strava härinne?

Permalänk
Medlem

Är egentligen cyklist, men efter att dottern föddes så behövde jag en motionsform som inte tog lika mycket tid i anspråk. Så då började jag löpa på nytt.

Tycker egentligen det är supertråkigt, förutom just löpning som transportmedel som är rätt underhållande, så blir alltid en bra podcast i öronen så att jag inte tänker på vad jag sysslar med. Är anmäld till marathon i GBG (19 september) mest för att någon gång genomfört en. Längsta jag genomfört annars tror jag är Lidingöloppet. (I samband med genomförandet av en ”superklassiker”)

Med undantag för sjukdom och ”special occasions”(födelsedagar, jul etc) så tar jag en tur på 10-12km varje dag. Börjar bli dags för nya skor enligt Strava som nu säger att mina tagit sig 290mil.

Permalänk
Medlem

Tog upp löpningen i 2015 och det slutade med mitt första, och hitills enda, helmaraton i Valencia 2017 på 4:30 - var obv nöjd med att bara ta mig runt löpandes

Sen kom skadorna och ovanpå det fick vi en sladdis som åt upp all min energi. Nu när vi närmar oss slutet på pandemin, och all träning gått fullkomligt åt helvete, visade vågen 106kg så tog tag i det och väger 10 veckor senare 91, vilket känns helt ok. Så smått börjat löpa igen och hoppas hitta tillbaka till den där känslan där man ser fram mot löppassen - är nog en bit kvar...

Som 45-åring har man långt från samma fysik som då man var som mest aktiv så får ta det riktigt lugnt nu i början för att ducka alla möjliga löparskador som kan uppstå - tråkigt men bättre att skynda långsamt än att köra igång för snabbt, skada sig och totalt tappa lusten.

Målet är att nå den formen att när som helst kunna sticka ut och köra en halvmara. Lär ta till nästa sommar för har en vintersäsong som gärna varar i 6 månader här

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

170cm, 95kg här. Van att träna ordentligt mycket; ligger på ca 15 pluskilo, så ganska långt från löparkropp även om jag skulle slimma ner mig.

Blev skendräktig eller nåt (utan gravid sambo) i höstas/vintras pga restriktioner och allmän belastning på psyket med mycket att göra etc, så gick upp 10+ kilo i rask takt.

Börjat om med löpningen via Garmins löptränares löpprogram, där målet är att klara 5km på under 30 minuter om ca 7 veckor. Jag vet att jag klarar det ganska bekymmerslöst (läs: sannolikt med en nära-döden-upplevelse) redan idag, men vill inte öka belastningen för mycket.
Garmins löpprogram är utformat beroende på mål, måltid, tidsperiod att uppnå målet etc. Finns lite olika tränare, sannolikt med olika tränarprofiler också.
I somras var målet <5min/km på 5km, men blev sjuk precis vid examinationsdagen. Gissar att jag hade goda möjligheter att nå målet, men inte helt säkert.

Problemet med Garmins löpprogram för muskulösa, medelålders, lönnfeta löpare med ganska medioker måltid är att de lätta löppassen förväntas vara oerhört långsamma (7:00-7:33/km), vilket gör att det inte går hålla ett löpsteg överhuvudtaget, utan det blir ett lufsande.

Nu är det ju utformat med den hastigheten för att vänja kroppen vid den lätt ökande belastningen; men det verkar ha skitit sig iallafall för mig, då det small till i hälen/vaden förra veckan när jag trampade snett i skogen. Avbröt och lindade vaden snabbt. Ingen svullnad, ingen smärta. Skulle till att köra igång igår igen, men då lade ryggen av fullständigt istället, så siktar på måndag nästa vecka i stället.

Under tiden dietar jag med glass och rabarberpaj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Jag har försökt bryta mig in i löpandet i säkert 10 år nu. Minst en gång per år får jag för mig att prova igen. Det går väl sådär med upp mot 2 omgångar per vecka i drygt 2-3 månader, och jag avskyr varenda sekund. "Du vänjer dig" säger folk, men när då? Vanligtvis avbryter jag pga antingen shin splints eller ont i knäna.. Jag har inga problem med dessa när jag cyklar eller tränar judo/bjj osv, och där är även min kondition rätt ok. Men det där jävla löpandet alltså.. jag vet inte, slut på mini-rant?

Jag har haft grymma problem med benhinnorna men efter jag provade Hoka One One Clifton 4 så försvann problemen.

Nu använder jag Hoka One One Clifton 7, alltså samma modell fast nyare och det funkar utmärkt.

Jag väger ca 75-77kg.

https://www.runningshop.se/hoka-one-one-clifton-7-men-1110508...

Permalänk
Avstängd

Cykla, simma och gym. Idag blir det åtevändo till gymmet.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR