The Last of Us Part II lanseras 29 maj 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Folk uppfattar Abby som transexuell. Jag undrar nog också vad de rökt, absolut vältränad, men kom igen lever man i en postapokalyptisk värld och dödar zombies höger och vänster så utvecklar man nog en och annan muskel.

Sen röstskådespelas Lev av en trans-person, men vem bryr sig, han uppfattas ju inte som trans i spelet. Seinfeld quote ”Not that there’s anything wrong with that”.

Dold text

Tack, ja då ser man nog transspöken (och håller med Seinfeld, spelar ingen roll). Abby är ju sjukt muskulös när vi först får se henne i tvåan.

Lev visste jag faktiskt inte om han var en kille eller tjej (tyckte han såg ut som en kille) men blev förvirrad av allt prat om wife to elders osv osv.

Så här en halv dag efter att ha spelat ut det så är jag rätt matt. Så mycket våld, helt utan mening med tanke på allt. War is hell, eller vad man säger.

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredl:

Tack, ja då ser man nog transspöken (och håller med Seinfeld, spelar ingen roll). Abby är ju sjukt muskulös när vi först får se henne i tvåan.

Lev visste jag faktiskt inte om han var en kille eller tjej (tyckte han såg ut som en kille) men blev förvirrad av allt prat om wife to elders osv osv.

Så här en halv dag efter att ha spelat ut det så är jag rätt matt. Så mycket våld, helt utan mening med tanke på allt. War is hell, eller vad man säger.

Dold text

För mig blev upplevelsen förstörd då jag hela tiden försökte klura ut vem som skulle vara trans. Abby var vad spoilen gällde, och Lev blev ganska uppenbar en bit in. Var egentligen inget som starkt tydde på att Abby skulle skulle vara trans, utöver röstskådisen ni nämner då, möjligen vad som såg ut som analsex. Vilket inte nödvändigtvis behöver innebära avsaknad av kvinnligt kön förstås. (Extremt) Muskulösa kvinnor ser inte alltid jättefeminina ut direkt.

För mig var det skitsamma, inget jag brytt mig om åt endera håll. Men våldet, och avsaknad av ett tillfredställande slut tycker jag fortfarande är den tråkiga känslan jag fick av spelet, ville gärna att de där i slutet, så trötta att de knappt håller sig uppe börjar prata. Men nej.

Bra spel, trans "kontroversen" är poänglös, men den riktiga kontroversen, allt våld, både njutbart och otrevligt, är där diskussionen bör hamna i. Väldigt blandade känslor när man spelar båda karaktärerna, vilket jag gillar, men inte lika när man med den ena ska ha ihjäl den andra. Föredrog, som jag tror jag nämnde tidigare i tråden, Abbys story mer då det är där hämndorgien börjar. Hennes pappa mördades likt Ellie senare så är Abby fokuserad på att få tag och döda Joel.

Vill ha mer, nu ett tag efter jag blev klar med spelet. Hade gärna sett mer av livet i Jacksonville, eller vad nu staden heter. Vill veta mer om hur staden kan fungera. Men gärna att man fått följa med på fler turer och ta ut fler nästen. Lite open-world, men kanske inte riktigt.

Blir att återvända till spelet, förhoppningsvis när eventuell PC-lansering sker. Men en till tur blir det.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Tack, ja då ser man nog transspöken (och håller med Seinfeld, spelar ingen roll). Abby är ju sjukt muskulös när vi först får se henne i tvåan.

Lev visste jag faktiskt inte om han var en kille eller tjej (tyckte han såg ut som en kille) men blev förvirrad av allt prat om wife to elders osv osv.

Så här en halv dag efter att ha spelat ut det så är jag rätt matt. Så mycket våld, helt utan mening med tanke på allt. War is hell, eller vad man säger.

Dold text

Personligen gillade jag museet med dinosaurierna. Kan tänka mig att det blir ett bra online spel senare medan tex Ö-sekvensen var i stort sett en dålig ursäkt för en massa slakt. För mig tog spelet drygt 34h och då skrapade jag ändå bara ihop 22% av Trophies. Känner mig inte motiverad att fixa upp den procenten. Körde på en lätt nivå men blev ändå uppägd då och då. Från kanske 20-24h in så hade jag börjat tappa lusten / intresset, sista 5h så var det i princip bara autopilot. Trist känsla. Rätt illa att samhället inte hade tagit sig längre sedan första spelet. All historik pekar på att motsatsen skulle inträffa.

Dold text
Permalänk
Medlem

Nu har jag precis spelat klart och känner en viss tomhet. Storyn levde inte alls upp till ettan och slutet var ju bara riktigt mycket meh.
Besviken, hade kanske för höga förväntningar

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

Har någon hört om Naughty Dog har bekräftat att dom håller på och utvecklar mutiplayer (factions) till The Last Of Us 2 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu har jag precis spelat klart och känner en viss tomhet. Storyn levde inte alls upp till ettan och slutet var ju bara riktigt mycket meh.
Besviken, hade kanske för höga förväntningar

Håller med, är bara 6-7 timmar in, precis spelat klar Seattle day 1.

I första spelet hade jag svårt att sluta för man ville vidare och se vad som händer.... här är det mest bara ”meh, whatever” hela tiden.

Sen är mechanics med stealth etc exakt som i första spelet så känns ju som man spelar samma grej en gång till men med en betydligt sämre story

Permalänk
Medlem

Intressant, men inte oväntat, att folk tar tyill sig storyn annorlunda. Jag lirade part 1 när den kom ut och körde igenom remastered inför releasen av tvåan. Älskade storyn och hur spelet fick mig att känna inför storyn och karaktärerna. Är nog det spel som har greppat mig tyngst någonsin och där jag faktiskt haft rejäla känslor för vad som sker på skärmen.

Trist att läsa att somliga inte fårt ut något och att det är "meh" men man får väl glädjas åt att man själv älskade det.

//44år, casual gamer

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2