The Last of Us Part II lanseras 29 maj 2020

Permalänk
Lyxfällan 🎮

The Last of Us Part II lanseras 29 maj 2020

Klockan 22:00 i kväll bränner Sony av det senaste avsnittet av videoserien State of Play. Fokus ligger enkom på spelet The Last of Us Part II, vilket ändå får sägas vara något av en kioskvältare till titel. Det först The Last of Us är en av de känslomässigt starkaste titlar jag någonsin spelat, tror bara Aeris-scenen i Final Fantasy VII bräcker den.

Karaktärerna kändes så trovärdiga och relationen mellan Ellie och Joel var både fin och stark. Slutet var en grym kombination av avslut och öppna trådar, vilket gör att del två kan utvecklas precis hur som helst. I det videomaterial Sony släppt ifrån sig verkar Ellie onekligen blivit något förbistrad, och situationen i spelvärlden verkar överlag vara ganska ... svår. Ser fram emot detta något enormt. Någon annan som har biljett till hype-tåget?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Biljetten är inköpt till hype tåget, inte riktigt dags på påstigning och avfärd ännu däremot. Men det lär dra på snart

Var kan man se detta State of play?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv

Ettan är mitt absoluta favoritspel någonsin. Jag försöker hålla förhoppningarna under check men å andra sidan var det länge sedan Naughty Dog gjorde ett dåligt spel. Kommer lätt att bli ett köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Biljetten är inköpt till hype tåget, inte riktigt dags på påstigning och avfärd ännu däremot. Men det lär dra på snart

Var kan man se detta State of play?

"You'll be able to catch the broadcast on Twitch, YouTube, Twitter and Facebook."

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@N_Micke: Precis som @Joppis skriver kan man se det på flertalet kanaler. Videon har inte dykt upp än, gissar att den kommer dyka upp närmare inpå eventet i kväll på bland annat Playstations Youtube-kanal.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

"You'll be able to catch the broadcast on Twitch, YouTube, Twitter and Facebook."

Skrivet av loevet:

@N_Micke: Precis som @Joppis skriver kan man se det på flertalet kanaler. Videon har inte dykt upp än, gissar att den kommer dyka upp närmare inpå eventet i kväll på bland annat Playstations Youtube-kanal.

Man tackar!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Jag förbeställde 2an i januari 2018 Det börjar bli dags.

Permalänk
Medlem

Ett utav få spel som jag har spelat från början till slut de senaste åren, de andra är BoTW och Rise of the Tomb Raider är de andra. Ser fram emot del två och hoppas att de behåller en spelbar nivå för oss som inte har mad skillz.

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant. De konsolexklusiva spelen är vad som håller konsolerna vid liv och motiverar konsolköp.

Spelade aldrig första delen, men kollade en bra genomspelning (hela spelet alltså, många timmar) på Yt, var ju en intressant upplevelse av ett spel så.
Såg inte så kul ut att spela, även samma som flera andra sagt, samt att det är lite för mycket smygande och karaktären är för sårbar (kan lätt bli frustrerande så, gillar utmaningar men inte helt oförlåtande smygande). Får se hur denna del blir..

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Sony har släppt en stream-video nu, jag bakade in den i trådstarten!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Så märkligt, behövs ju ingen hype för ett spel som detta. Ge oss en release istället.
En del av mig hoppas dock på att det blir en releasetitel till PS5 istället.

Permalänk
Medlem

Helt klart ett av det bästa spelet jag någonsin haft turen att spela. Kan inte vänta att spela detta på PS5, då jag sålt ps4 pro för länge sen. Tror PS5 kommer bli vansinnigt bra, o andra sidan tror man ju alltid det - nextgen hit o dit. Men nu blir hårdvaruhoppet brutalt för att säga det snällt

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så blir det bättre än ettan, som även om det var väldigt bra kunde ha varit så mycket bättre.

Lite mer story, lite mer survival och lite mindre avrätta dussintals människor var 5:e minut och det blir 10/10.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rikimaru:

Förhoppningsvis så blir det bättre än ettan, som även om det var väldigt bra kunde ha varit så mycket bättre.

Nej nu får vi ta det lite lugnt här va

Permalänk
Medlem

OMG
fyra minuter!

...

Dags att inskaffa PS igen då.....

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Biljetten är inköpt till hype tåget, inte riktigt dags på påstigning och avfärd ännu däremot. Men det lär dra på snart

Var kan man se detta State of play?

Så, ja då ska vi se om vi inte var ombord på tåget. Choo chooo!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

21 feb kommer mitt gamle PS4 gå varm igen

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Ja då var både lanseringsdatum och nytt videoinnehåll leverarat. Den 21 februari lanseras spelet på PS4 (men det är väl ingen högoddsare att det blir en upphottad version till PS5 när den lanserats).

Det nya videoinnehållet var inte lika mörkt och jävligt som jag hade väntat mig. Missförstå mig inte här, det var ingalunda munter och tjo och tjim, men de första videosnuttarna som släpptes var väldigt mörka och svårmodiga jämfört med vad som visades här. Det verkar som att Ellie åtminstone under en del av spelet kommer umgås i ett samhälle av överlevare, hade gissat att hon och Joel skulle vara mer isolerade. Gillar det nog ändå!

Lite synd att de inte visade upp mer konkret spelmekanik. Kritiken som riktas mot första TLoU har nästan uteslutande handlat om att spelmekaniken inte fungerat bra vid strider (oftast yttrat av de som är dåliga som exempelvis @emilakered). Hade gärna sett mer av hur det fungerar i Part II. Men överlag, lovande!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Det näst bästa måste vara att Last of Us Remastered blir månadens spel på PS+!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

Ja då var både lanseringsdatum och nytt videoinnehåll leverarat. Den 21 februari lanseras spelet på PS4 (men det är väl ingen högoddsare att det blir en upphottad version till PS5 när den lanserats).

https://youtu.be/FekB7shVUC8?t=1562

Det nya videoinnehållet var inte lika mörkt och jävligt som jag hade väntat mig. Missförstå mig inte här, det var ingalunda munter och tjo och tjim, men de första videosnuttarna som släpptes var väldigt mörka och svårmodiga jämfört med vad som visades här. Det verkar som att Ellie åtminstone under en del av spelet kommer umgås i ett samhälle av överlevare, hade gissat att hon och Joel skulle vara mer isolerade. Gillar det nog ändå!

Lite synd att de inte visade upp mer konkret spelmekanik. Kritiken som riktas mot första TLoU har nästan uteslutande handlat om att spelmekaniken inte fungerat bra vid strider (oftast yttrat av de som är dåliga som exempelvis @emilakered). Hade gärna sett mer av hur det fungerar i Part II. Men överlag, lovande!

Jag kan fortfarande spela sista sekvensen några gånger om året just för att jag älskar spelmekaniken så mycket. Och det blir åtminstone en full genomspelning av hela spelet varje år.

Gillar nya trailern, och kommer antagligen köpa en PS5 bara för en eventuell remaster 😂

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir bättre än ettan. Jag vill ha lite grym game play också inte bara story och grafik!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av joeldeluxe:

Det näst bästa måste vara att Last of Us Remastered blir månadens spel på PS+!

Hur är det med PS+ får man behålla spel om man laddat ner dem en gång?, eller tas de bort från ens konto om man avslutar ps+ prenumerationen någon gång ?

Jag tänkte skalla en ps4 nu och köra igenom det första igen innan 2’an släpps.. så det är ju sweet om man slipper köpa spelet löst också då menar jag

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur är det med PS+ får man behålla spel om man laddat ner dem en gång?, eller tas de bort från ens konto om man avslutar ps+ prenumerationen någon gång ?

Jag tänkte skalla en ps4 nu och köra igenom det första igen innan 2’an släpps.. så det är ju sweet om man slipper köpa spelet löst också då menar jag

Mig veterligen så är spelen knutna till just ps+ havandet. Avslutar du medlemskapet så försvinner även spelen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av N_Micke:

Mig veterligen så är spelen knutna till just ps+ havandet. Avslutar du medlemskapet så försvinner även spelen.

Det var det jag misstänkte också.. bättre att köpa en kopia utav spelet då helt enkelt
Tack ändå!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Är man sinnesrubbad om man gråter under hela trailern?

#GladSåInåtHelvete

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

https://youtu.be/RahTTEalgEs

Klockan 22:00 i kväll bränner Sony av det senaste avsnittet av videoserien State of Play. Fokus ligger enkom på spelet The Last of Us Part II, vilket ändå får sägas vara något av en kioskvältare till titel. Det först The Last of Us är en av de känslomässigt starkaste titlar jag någonsin spelat, tror bara Aeris-scenen i Final Fantasy VII bräcker den.

Karaktärerna kändes så trovärdiga och relationen mellan Ellie och Joel var både fin och stark. Slutet var en grym kombination av avslut och öppna trådar, vilket gör att del två kan utvecklas precis hur som helst. I det videomaterial Sony släppt ifrån sig verkar Ellie onekligen blivit något förbistrad, och situationen i spelvärlden verkar överlag vara ganska ... svår. Ser fram emot detta något enormt. Någon annan som har biljett till hype-tåget?

https://youtu.be/UzdNECcio54

https://youtu.be/btmN-bWwv0A

Jäkligt fin gameplay trailer och fint flyt med att ta sig över hinder, krypa under fordon och använda pilar ifrån döda fiender. Undrar om det är generella taktiker ifrån spelet, eller om det om det bara är demo material? Hypen gick upp sissådär riktigt rejält

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Mig veterligen så är spelen knutna till just ps+ havandet. Avslutar du medlemskapet så försvinner även spelen.

Skrivet av andreas_dock:

Det var det jag misstänkte också.. bättre att köpa en kopia utav spelet då helt enkelt
Tack ändå!

Nej, har du väl laddat ner spelen så finns de alltid att ladda ner i PS Store men du måste ha en aktiv PS+ prenumeration för att starta dem

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Detta och första spelet är enda anledningen till att det svider lite att inte ha en konsol

Får väl göra som första spelet, kika på en genomspelning man klippt som en film. Faktiskt riktigt nice. Är alla scener med och lite spel mellan dem för kontext typ.

Vore ju hur nice som helst om de släpper det till PC men det är ju inte i Sonys intresse direkt till skillnad från Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av joeldeluxe:

Nej, har du väl laddat ner spelen så finns de alltid att ladda ner i PS Store men du måste ha en aktiv PS+ prenumeration för att starta dem

Jasså ?
Då har de gått över till samma upplägg som Xbox isåfall... vilket är bra?, i guess

Jag får väl testa helt enkelt!
Tack båda för info!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av N_Micke:

Biljetten är inköpt till hype tåget, inte riktigt dags på påstigning och avfärd ännu däremot. Men det lär dra på snart

Var kan man se detta State of play?

Jag sitter naken på loket och skriker av glädje. Det här tror jag verkligen på. Första spelet var det överlägset bästa jag spelat på min PS4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A