Köpa en Plasma hd-ready 52" (second hand) eller avvakta för en full-hd TV?

Permalänk
Medlem

Köpa en Plasma hd-ready 52" (second hand) eller avvakta för en full-hd TV?

Jag tänkte köpa en tv och har ett erbjudande på en plasma 52" hd ready, är det ett bra drag att köpa år 2020 iom att jag har tålamod att vänta och inte i ett så stort behov av en tv så att att jag måste ha en tv precis just idag?

Har läst att plasma tv ger en bra bild bl.a och undrar om detta en raritet jag hittat och borde slå till eller om jag likaväl skulle kunna vänta och se efter efter andra möjligheter nu när mitt inköp inte är jätte prioriterat.

Permalänk
Medlem

Allt beror ju på priset. Men jag hade nog valt bort den pga den där upplösningen, en full hd TV går att hitta för under 1000. Men ser man bara på antenn-TV så spelar det ju ingen roll.

Permalänk
Bildexpert 📺

En 52 tums plasma? Det lär vara riktigt gamla doningar från mitten av 00-talet. Då är de inte särskilt bra någonstans. Samt väger ofta kilot per rum. Riktiga as att transportera. Och dess användning lär också märkas på elräkningen. Som ett vacker men inte allt för effektivt el-element?

Full HD-TV idag är det absoluta budgetskrapet. Där kan du nästan bokstavligen ta en TV under armen med dig från ICA MAXI och det är ändå modernt jämfört med plasman.

När folk talar om plasma som "bra bild" är det survivorship bias. Det man tänker på med plasma och bildkvalitet handlar främst om om Pioneers och Panasonics gamla flaggskepp från 10-talets början vilka kostade en eller flera månadslöner. Men har glömt alla de riktigt usla varianterna som fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

En 52 tums plasma? Det lär vara riktigt gamla doningar från mitten av 00-talet. Då är de inte särskilt bra någonstans. Samt väger ofta kilot per rum. Riktiga as att transportera. Och dess användning lär också märkas på elräkningen. Som ett vacker men inte allt för effektivt el-element?

Full HD-TV idag är det absoluta budgetskrapet. Där kan du nästan bokstavligen ta en TV under armen med dig från ICA MAXI och det är ändå modernt jämfört med plasman.

När folk talar om plasma som "bra bild" är det survivorship bias. Det man tänker på med plasma och bildkvalitet handlar främst om om Pioneers och Panasonics gamla flaggskepp från 10-talets början vilka kostade en eller flera månadslöner. Men har glömt alla de riktigt usla varianterna som fanns.

Haha jag har kvar min LG PK550, bra bild men den väger bly och när den var på så kunde man stänga av ett element, den blev väldigt varm.