Uppgradering inför 3000 serien hur tänker ni andra?

Permalänk
Medlem

Uppgradering inför 3000 serien hur tänker ni andra?

Hej,

Jag kommer uppgradera inför cyberpunk och sitter nu på ett RX 570(sålde av 2060 super innan Nvidias 3000 serie). då jag misstänker att den inte hade klarar 1440p high

det jag undrar är hur ni andra tänker som vill uppgradera till typ 3070-3080, 2080 ti.

Funderar på om man ska köra på ett 2080 ti då det nu senaste dagen börjar gå ner mot 5 k eller om man ska köra på 3080, det som stör mig med 3080 är att det "bara" är 10 gig ram och som flera trådar här redan skriver så kan det bli kortets bottleneck framöver, skulle hellre se ett 3070 med 16 gig eller 3080 med 16 gig. Annars kan man lika gärna spara några kronor och köpa ett begagnat 2080 ti.

Det känns som att det är för lång tid kvar om man ska vänta på big navi eller 3070

Hur tänker du göra som sitter på en äldre modell av kort? vad kommer du göra?
Är det pengar i sjön att köpa 2080 ti för 5 k?

Permalänk
Inaktiv

Rtx 3070 lär ju prestera som eller lite bättre än 2080 ti. för pris på ca 5.5k
Jag hade valt 3070 kortet 🙂

Permalänk
Medlem

Det känns ändå klokt att ha lite is i magen och åtminstone ge AMD en chans att presentera "Big Navi" innan man bestämmer sig vilket nytt kort det blir. Man kan ju inte förlora något på det liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

Det känns ändå klokt att ha lite is i magen och åtminstone ge AMD en chans att presentera "Big Navi" innan man bestämmer sig vilket nytt kort det blir. Man kan ju inte förlora något på det liksom.

Nä, enda är väl om big navi floppar och att Nvidia helt sonika skulle få för sej att öka priset "för att dom kan", men det skulle väl ge fruktansvärt mycket badwill så jag tror inte det. Dock kanske återförsäljarma får för sej detta för att dom vet att folk köper korten ändå. Vi får se.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

Du kan bli tvungen att vänta länge pga att 30xx korten tar slut.

Permalänk
Medlem

Mycket spekulationer.
Sitt fint i båten tills vi har riktiga recensioner, d.v.s. när konsumenter och mer seriösa testare börjar att få kort.
Just nu är det bara nVidia (och de som skriver på långa NDA'er) som vet exakt hur 3xxx korten presterar.
Och utöver det så brukar ju nVidias "MSRP" ligga under vad korten faktiskt kostar när dom finns i handeln.