Permalänk
Medlem

@Wastafari: Precis som du säger är det ingen tull och ingen moms heller, den är inräknad i priset. Du ser dock två priser på deras store. Priset med "VAT incl." är priset med moms som du också betalar vid köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1ppo:

@Wastafari: Precis som du säger är det ingen tull och ingen moms heller, den är inräknad i priset. Du ser dock två priser på deras store. Priset med "VAT incl." är priset med moms som du också betalar vid köp.

Är det svensk moms de lägger på? Med tanke på volymen som de säljer till sverige så borde det vara svensk moms. Är det samma pris inkl moms efter du har lagt beställningen och angett din adress som den som visas på sidan innan man har gjort beställningnen?

Permalänk
Medlem

@joakim99:

Ja, det stämmer, med aktuell växelkurs.

Permalänk
Medlem

Någon som har eller har testat UniFi 6 Extender? Verkar varavår motsvarighet till UAP BeconHD.
Vore lite kul att utöka trådlösa i garaget och bortanför. Dra kabel är nästintill omöjligt och att bara plugga in i uttaget verkar onekligen smidigt för den late.
Har inga krav på snabba svarstider eller speciellt snabb upp/ner heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1ppo:

Smutt! då är det ju en ganska stor prisskillnad! Tack för svaret

Permalänk
Medlem

Sitter idag med en trött Dlinkrouter i källaren där mitt villafiber kommer in. Den har har en kabel som går till min stationära gamindator och en kabel till min andra routernpå övervåningen. Det är en Asus router som kör husets wifi och en Nvidia sheld, hemlarmet och Hue bryggan på kabel.

Vill få upp min hastighet där jag har mkn gamla dlink skulle en Ubiquiti Edgerouter x göra samma jobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Sitter idag med en trött Dlinkrouter i källaren där mitt villafiber kommer in. Den har har en kabel som går till min stationära gamindator och en kabel till min andra routernpå övervåningen. Det är en Asus router som kör husets wifi och en Nvidia sheld, hemlarmet och Hue bryggan på kabel.

Vill få upp min hastighet där jag har mkn gamla dlink skulle en Ubiquiti Edgerouter x göra samma jobb?

Vad vill du få upp hastigheten på? Trådade eller wifi, är det det trådade som inte går snabbare än 100mbit även om du betalar för mer så får du leta reda på flaskhalsen först för att sedan uppgradera den hårdvaran till 1 gbit.

Är det det trådlösa så hjälper inte en router utan wifi, då är det en trådbunden accesspunkt du kan komplettera med eller en UDM om du vill ha en routher med wifi. Eller så fimpar du allt och kör med Amplify serien men du låser då in dig lite då det är ett annat system än ubiquitis primära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Vad vill du få upp hastigheten på? Trådade eller wifi, är det det trådade som inte går snabbare än 100mbit även om du betalar för mer så får du leta reda på flaskhalsen först för att sedan uppgradera den hårdvaran till 1 gbit.

Är det det trådlösa så hjälper inte en router utan wifi, då är det en trådbunden accesspunkt du kan komplettera med eller en UDM om du vill ha en routher med wifi. Eller så fimpar du allt och kör med Amplify serien men du låser då in dig lite då det är ett annat system än ubiquitis primära.

Jag har 500/500 in. Men min gamla Dlink klarar bara 100/100.
Ju mer jag läser om Ubiquiti verkar det vara vägen att gå:)
Kanske borde slänga ut min Asus medmoch gå över helt.

Jag har idag en kabel dragen mellan våningarna så behöver nån router/firewall där mitt fiber kommer in som även behöver en port som jag kan köra min dator där nere.

Sedan där uppe en router som jag även kan köra nån AP på kansle för att få WiFi mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Jag har idag en kabel dragen mellan våningarna så behöver nån router/firewall där mitt fiber kommer in som även behöver en port som jag kan köra min dator där nere.

Sedan där uppe en router som jag även kan köra nån AP på kansle för att få WiFi mm.

Varför en router även på övervåningen?

Gör istället såhär, en router på nedervåningen med så många portar du tycker behöver på undervåningen plus kabeln till övervåningen.
Sen sätter du en switch på övervåningen men så många portar du behöver för kabelanslutna enheter plus accesspunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Du skulle kunna sätta en Udm nere, då får du trådlöst och fyra portar där och sedan koppla in accesspunkten "In Wall HD" uppe så får du wifi och några portar där uppe också.

Min inwall HD som sitter på ena kortsidan av husets övervåning ger hela huset wifi, får märkbart sämre fart i källaren på andra sidan av huset men med tanke på att taket i källaren är 1dm tjock betong är det imponerande att chromecasten där funkar utan problem.

Kanske skulle det räcka med bara en udm och bara sätta en switch uppe, för täckningens skull borde du ha udm uppe men du kanske inte kan dra två kablar upp? En från fibern upp till udm och sedan en ner till switchen. Så kan du nyttja wifi signalen som skickas ut under routern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Ja.

Är det enda du är ute efter så är UDM mm som de andra pratar om onödigt dyrt även om det är bra lösningar.