Köpråd dockningsstation till bärbar

Permalänk
Hedersmedlem

Köpråd dockningsstation till bärbar

Jag hade tänkt skaffa mig en dockningsstation till min bärbara jobbdator nu när det är mycket jobba hemma. Mitt jobb föreslår en annan lösning, så jag kollar nu på att lösa detta själv.

Min dator har en USB-C port som även kan ta ström. Jag skulle vilja ha en dockningsstation som kopplas in på USB-C och levererar ström till datorn samtidigt som den ger tillgång till skärm, webkamera, tangentbord osv. som jag har här hemma. Laddaren till datorn är på 19V 45W.

Jag känner till en modell för detta från HP, men den kostar i runda slängar 2500kr, vilket jag tycker är alldeles för dyrt. Det kan gärna vara någon lite enklare variant. Vad tusan ska jag kolla efter?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Vi använder en hel del av Dells dockninsttationer på jobbet, WD15 och WD19 är de som fungerar bäst tycker jag. Undvik D6000 som pesten om du kan.

WD19: https://www.dustinhome.se/product/5011137371/dock-wd19-130w

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

En annan fråga , borde inte jobbet kunna bistå med en dockningsstation åt dig i och med att du jobbar hemifrån?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ChickenzliZe:

En annan fråga , borde inte jobbet kunna bistå med en dockningsstation åt dig i och med att du jobbar hemifrån?

Jag svarade på denna frågan i originalinlägget. De bistår med utrustning för att jobba hemma, men just när det gäller denna detaljen så har vi lite olika syn på vad som är nödvändigt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ChickenzliZe:
Skrivet av vargeEEEEn:

Vi använder en hel del av Dells dockninsttationer på jobbet, WD15 och WD19 är de som fungerar bäst tycker jag. Undvik D6000 som pesten om du kan.

WD19: https://www.dustinhome.se/product/5011137371/dock-wd19-130w

Jag hade hoppats komma ner i ett pris runt tusenlappen.

Visa signatur

Permalänk